Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Ervaringen Zaldi zadel?

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ervaringen Zaldi zadel?

Niet dat m'n huidige zadel niet bevalt maar ben zo eens aan het kijken naar wat Zaldi zadels en vind daar erg leuke modelletjes tussen zitten. Vaquera, Camarque en de spaanse en portugese modellen. Heeft iemand hier toevallig zo'n soort zadel (mag ook een ander merk zijn)? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Mij lijkt altijd de voorkant van het zadel nogal nauw, maar is dat ook echt zo...hoe wordt de zit ervaren, beenligging e.d.?

Wat is je ervaring met een dergelijk zadel als deze? Alle info welkom.
    Alvast bedankt
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Re: Ervaringen Zaldi zadel?

Jaaaa ik heb sinds enkele weken een Zaldi Schooler, zie http://savvyserver.canonno.com/nh/fo...p?f=36&t=16539

Ervaring is tot nu toe super, Ryan is best breed maar hij loopt er super ontspannen mee dus ik ga ervanuit dat het hem ook goed bevalt. [size=99px](heb er natuurlijk wel iemand met verstand van zaken bijgehad)[/size]

Zelf ben ik vrij lang (1.82) en ik zit heerlijk in dit zadel, ik had een wintec dressuur zadel en moest in het begin wel wennen aan de brede zit van het zadel.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik ga dit topic ook maar even volgen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

@Gipsy spirit: ja, heb je topic gezien, ben erg benieuwd naar de close-upjes
    Fijn dat ie goed bevalt. Zit je er nu ook lekker diep in of valt dat wel mee? En hoe zit het met de schoftruimte, als ik foto's zie vind ik dat er altijd zo smal uitzien, maar jij zegt dat Ryan best breed is. Ligt het zadel dan meer 'op' je paard of 'om' je paard? En waar heb jij je zadel gekocht?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Fijn dat ie goed bevalt. Zit je er nu ook lekker diep in of valt dat wel mee? En hoe zit het met de schoftruimte, als ik foto's zie vind ik dat er altijd zo smal uitzien, maar jij zegt dat Ryan best breed is. Ligt het zadel dan meer 'op' je paard of 'om' je paard? En waar heb jij je zadel gekocht?
    Pffff ja moeilijke vragen.

Ligt er ook net aan wat voor een zadel je nu hebt, je zit stevig in het zadel maar of je echt heel diep zit...
    Zal van de week eens kijken naar de schoftruimte, Ryan heeft volgens mij en normale schoft. (mijn zadel heeft in iedergeval geen teruggesneden kamer)
    Ryan heeft nu een 33 inch, wel vind ik het een zwaar zadel (10 kilo) en een redelijk lang zadel.

Het zadel heb ik gekocht bij Herman van Country Mill in Nijkerk. [size=99px](je kan ook een test zadel aanvragen bij http://www.trekkingsaddles.com/)[/size]

Mocht je ooit in de buurt zijn dan ben je natuurlijk welkom om proef te zitten.

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Ik heb een Zaldi Record. niet het model dat jij bedoelt, maar het is een heerlijk zadel.
    Lekker kort van mijn arabier, veel schoudervrijheid en het zit heerlijk. Het enige nadeel is dat je altijd vanaf een opstapje op moet stappen, anders schuift het zadel heel erg door het ontbreken van zweetbladen

Bij trekkingsaddles.com kun je ook een week testen. (sorry zie net dat dat hierboven al staat )

Yvonne

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

@Gipsy Spirit: Dank je wel voor je antwoord en aanbod
    10 kilo is idd best zwaar voor een zadel, maar heb nu een zadel wat ongeveer ook zoveel weegt dus dat zal niet echt een probleem zijn. Maar het is dus wel een redelijk lang zadel? Zou je namelijk niet zo zeggen als je de foto's ervan ziet. Droo heeft nogal een kort ruggetje dus een lang zadel zou wel een probleem worden.

@Yvonne: Ziet er ook uit als een heerlijk zadeltje, maar vind het zo 'weinig' haha...

Dank jullie wel voor het doorgeven van de link. Ik ga eens kijken of ik misschien zo'n testzadeltje kan proberen.

Aangemeld
    May 2005

OP die site van trekkingzadels een deuber zadel gezien alleen een bietje duur...maar waanzinnig mooi (lekker of topic )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ja Frances, die zag ik ook. Idd een beetje duur, maar wel mooi

@Linda: De zadellengte heb ik enkele weken geleden opgemeten, deze is 57/58 cm

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

@Gipsy Spirit: Hee, dank je wel. Dan zou het kunnen...

Aangemeld
    May 2006

@Yvonne: Ziet er ook uit als een heerlijk zadeltje, maar vind het zo 'weinig' haha...
    Haha klopt!! Maar het zit heerlijk!! Je zou hem voor de gein eens moeten testen

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Ja Frances, die zag ik ook. Idd een beetje duur, maar wel mooi
    Ik ga een koninginnedag staatslotje kopen morgen....wie weet

Aangemeld
    May 2006

Dit is mijn Zaldi Record.
    Een heerlijk zadel(tje)

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Oh dat ziet er leuk uit zeg! Leuk paard ook!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten