Hoi forummers,
Even een klein frustratieverhaal waar ik in het Tuig deel een antwoord hoop op te vinden.
Ik ben gisteren een wandeling gaan doen met een 50-tal paarden en enkele koetsen. Op zich heeft Vanilla het super gedaan. Ze was onvermoeibaar en liep heel goed mee met alle outdoor-ruiters ( en dus grote ervaren paarden). De enige merde was dat ze onstopbaar was. Hierdoor heb ik dus nu 2 handen vol met blaren. En dikke vingers.![]()
Op zich is dit een fenomeen dat ik van haar niet gewoon ben. Het lijkt of dit is begonnen met te gaan lessen. In de les werken we vooral aan de voorruit omdat ze nogal wat lui is (jaja eenmaal lui eenmaal onstopbaar). In de lessen is ze nu al super veel verbeterd maar op wandeling lijkt het steeds slechter te gaan. Ik heb precies geen rem meer en dat zorgt soms voor onhandige tot zelfs gevaarlijke situaties. Jammer genoeg is dat iets dat je nu enkel maar buiten kan gaan oefenen.
Ik rij met een biothane halster en dus zonder bit. Dit heeft steeds super goed gegaan maar misschien ben ik nu wel op zoek naar iets anders of een methode om de rem terug te vinden. Het is geen optie om tijdens mijn les of alleen op wandeling aan de rem te werken want dan werkt hij zoals vroeger te goed.
Kan er iemand van jullie mij helpen of zelf zo een ervaring heeft?
Groetjes
Stefanie
Bladwijzers