Ik kom net terug van de winkel en maakte volgende bedenking (voor de zoveelste keer).
Zo ziet volgens de reclame je doorsnee dag eruit:
Start de dag met een onbijtkoek van merk x voor je dagelijkse portie koolhydraten binnen, veel beter nog dan de boterham met Nutella.
Eet nog een potje activia, en je opgeblazen gevoel is verleden tijd en de darmflora kan er weer tegen
Als drankje neem je best mineraalwater met een grote tablet multivitamine
Nog een Knor Vie voor je dagelijkse portie groeten en fruit daarbovenop nog een Delisoup voor een extra portie groeten
's middags drink je achtereenvolgens een Danicol (weg is je collesterol) sluit af met Calcifort (sterke botten) en neem een kom musli met extra vitaminen
In de namiddag vind je nog wel een middeltje om je weerstand te verhogen
Om nog maar te zwijgen van de portie omega 3-6-9 die je uitzonderlijk slim maakt
's avonds mag je kiezen welk fastfood restaurant je binnenstapt want alle nodige voedingsstoffen heb je toch al binnen.
Nu vind ik dat persoonlijk de grootste gelklopperij die er bestaat en ik hou er me niet mee bezig. Al betrap ik mezelf toch soms![]()
Ik zie dit fenomeen zich ook manifesteren in de paadenwereld
Enkele jaren terug werd appelazijn als het wondermiddel gepromoot
Als ik juist mijn paardje had zeulde heel de stal knoflooksnippers aan
Nu zie ik weer een opmars van magnesiumsuplementen
Ik blader graag in het boekje van de Paardendrogist hoor.![]()
Ik ben er van overtuigd dat sommige suplementen nodig zijn voor sommige mensen/paarden. Maar die wildgroei kan toch nooit gezond zijn, zeker niet zonder advies van deskundige. Maar weerom de vraag, wie is er nog deskundig? En hoe zie je de bomen nog door het bos?
Maar ik maak me wel de overpeinzing van de invloed van reclame op ons gedrag naar voeding toe niet een negatief gevolg heeft voor gezondheid van mens en dier
Bladwijzers