Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Whoopie blijft buikklachten houden, verergerd nu weer

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: Whoopie blijft buikklachten houden, verergerd nu weer

Ik realiseer mij nu wel dat dit eigelijk al langer duurt, 2 weken terug met lessen liep ze ook al steeds zo vreemd te doen met haar hoofd en wou ze geen overgangen naar draf doen. Ik weet dit gedrag aan het feit dat het moeilijk is voor haar om te verzamelen maar mischien had het toen ook al te maken met haar buik.

Zo,n 6 weken terug ben ik haar anders gaan voeren, ze is toen ook kuil gaan krijgen voor de nacht en de laatste tijd nog iets meer, ook heeft ze andere brok gekregen. Kuil is wel mooie droge kwaliteit, maar mischien is het toch teveel voor haar. Afgelopen zomer toen ze last had van een opgezette buik, was ze meer winderig en had ze scheten die erg stonken (gisten), dat heeft ze nu niet. Ook reageerde ze toen veel meer op aarraking op haar buik.

Brok wat ik extra gaf (muesli) is bijna op ga het niet opnieuw kopen, maar even op basisbroken weidekoek en later beslissen hoe verder.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

En haar mest, hoe ziet die eruit? Sommige paarden reageren behoorlijk op de overgang naar kuil. Qua volume zal dat meer impact hebben dan de muesli, maar misschien zit daar iets in waar ze minder goed tegen kan, melasse bijvoorbeeld?

Janneke, zou het dan misschien een idee zijn om je paard wat probiotica te geven?
    Winderigheid, opgezette buik duidt er op dat de enzymen die het voedsel moeten in de maag en darmen moeten afbreken, niet goed werken. Een verstoring in de darmflora kan daarvan het gevolg zijn.Misschien dat wat ondersteuning dan helpt.
    Probiotica vind je in verschillende vormen bij de Paardendrogist.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Marianne, heeft ze vorig jaar een periode gehad nadat student van de Silverlinde was geweest die dit advies gaf, heeft niet geholpen. Toen heeft het veranderen van plaats en dus geen gras meer kunnen eten goed geholpen. Het is nu dus even de vraag of ze toch weer teveel gras krijgt (kuil), of dat er toch meerdere factoren meespelen).
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Hey Janneke, even ter info: Pathos krijgt uitsluitend hooi, kuil (ook mooi droog kuil) verdraagt hij niet. Als hij dat wel krijgt wordt hij zeer gevoelig op z'n buik (naar het schijnt beschadigt z'n darmslijmvlies door kuil). Als hij het lang (> 6 mnd) krijgt wordt hij helemaal zuur, chagrijnig en bijterig en hij gaat minder soepel bewegen, kortere passen en niet vooruit te branden. Wellicht speelt dit bij Whoopie ook. Ik zou niet meteen naar je stalhouder rennen om haar op hooi te krijgen, maar 't is misschien handige informatie om in je achterhoofd te houden als er iemand komt om Whoopie na te kijken. Bij Pathos is dat kuilgedoe overigens ook naar voren gekomen bij controle door een alternatieve therapeut, met een biosensor. De boer vond het onzin maar wilde mij best een plezier doen. Na een paar weken kon ik ‘m weer gewoon op z’n buik poetsen, terwijl hij me eerder al bijna uit de stal trapte als ik alleen maar naar z’n buik kéék.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Dank je Sannie, ze krijgt pas sinds denk ik anderhalve maand kuil kreeg het daarvoor nooit,ik was nooit zo voor kuil maar omdat ze nu op een klein stukje land stond en honger leek te hebben leek wat kuil voor de nacht een oplossing. ik wou het nu wel iets gaan minderen en er komt in de komende weken iemand die het voer kan doormeten met een lecherantenne. Dus ben benieuwd.

Dan reageerde Pathos idd heftig, fijn dat je de oorzaak hebt gevonden.

Weet je ik heb zelf ook altijd wel vraagkekens bij dit soort methodes, mede denk ik omdat je het niet altijd kunt verklaren. Maar ik merk in het leven dat "dit soort dingen "zeer waardevol kunnen zijn, en dat er mensen zijn die dingen kunnen die ik niet snap, zo lang ik zelf aan de lijve kan ondervinden dat het helpt (of kan waarnemen bij mijn paard) vindt ik het prima.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Vandaag is de homeopaath/energetisch therapeut geweest. Ze meet met een lechterantenne organen door (de meriedianen), ze behandelt energetisch en meet voer door.

Het was een hele "reis", het is ook niet allemaal te omschrijven hoe het ging en wat er gebeurde maar ik vindt het wel weer indruk wekkend.

Goed ze heeft Whoopie haar organen doorgemeten, aantal organen scoorden niet goed, vooral pancres niet, ook milt blaas /nieren en dikke darm niet helemaal goed. Baarmoeder was ook niet helemaal goed aan de r-kant.

Uiteindelijk bleek de blaas en nieren vooral te maken te hebben met angst en onzekerheid bij Whoopie, dit hebben we geprobeerd om te behandelen ,ze liet mij dit zelf doen ( door de chakra,s te beinvloeden), Whoopie vondt dit echter niet prettig, daarna ging zij met de darmen (ook blaas/nieren) aan de gang, daar zat vooral veel emotie wat ze moest loslaten, hierbij speelde ook duidelijk dat Whoopie mij spiegelde, dit hebben we dus samen gedaan. ( ze behandeld mij dan mee)
    Het l achterbeen ter hoogte van spronggewricht was ook niet ok, bij beide benen zag je dat de energie niet goed doorstroomde, nadat ze haar heeft behandeld bleek dit weer ok te zijn. Heeft te maken met feit dat daar de blaas en nier meridianen lopen.

Daarna bleven pancreas vooral over en de milt, hier heeft ze iets voor gekregen.

Daarna voer doorgemeten, Whoopie scoort op bijna alles niet positief, voer van st-hyppolite was negatief, pavo muesli redelijk, dodson en H negatief, pavo brokken redelijk tot goed. Kuil negatief, maarook 2 soorten fijner hooi niet helemaal ok, gof hooi was ok. Ze heeft mij dit zelf laten doen, was goed tevoelen, is bijzonder dat je dat zo zelf kunt doen. Ik zat steeds goed want zij voelde ook even hoe het was.

Ze heeft druppels gekregen voor de pancreas, eerst pavo brok en hooi, over een maand komt ze terug. Ik ben benieuwd hoe Whoopie gaat reageren.
    Tijdens de behandeling stond ze af en toe flink te gapen, omdat ik dicht bij haar zat (in haar energieveld) kreeg ik er af en toe flink wat van mee, ze heeft flink wat negatieve dingen geloost om zo maar te zeggen.

Het was best heftig, het komt mischien wat vaag over af en toe maar als je er bij bent dan is dat helemaal niet zo , je voelt zelf wat er gebeurd en je ziet Whoopie reageren.
    Ik hoop dat het Whoopie iets positiefs oplevert in ieder geval.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Goh wat goed! Ikzelf heb erg veel moeite om deze materie te bevatten, maar vind het super om te lezen zo. Ben erg benieuwd of je iets gaat merken!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    45
    Dagboek Berichten
    33

Wat goed zeg. Ben erg benieuwd naar het vervolg.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg. Ik hoop echt dat dit voor Whoopie een doorbraak is en de start van een betere periode
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Wat heftig zeg, ik hoop dat het beter wordt!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Vandaag nog even geweest, samen uurtje gewandeld en gegraasd(Whoopie dan ), vondt haar nog steeds wat stijf in de achterhand, en de buik was nog wat opgezet mi. Moeten het nog maar even tijd geven.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Tuurlijk! Hopelijk ga je er toch snel iets positiefs van merken. Interessant hoor!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Had gehoopt dat het toch weer wat beter zou gaan, Whoopie is echter nog steeds wat stijf in haar achterhand iemand die er niet goed op let ziet het niet. Op stal vindt men ook dat ik zeur en haar even flink moet laten lopen. Beweging is prima denk ik maar om haar ergens doorheen te laten lopen, zou het bij mijzelf ook niet doen. Als Whoopie dan los in de bak even hard gaat draven en een bokje weggeeft dan is er natuurlijk niets aan de hand vinden anderen.

Aan de longe werkt ze liever niet het gaat allemaal erg langzaam, als ik even op haar rij in de bak laat ze toch weer hetzelfde gedrag zien, boos worden wanneer ik draf vraag.
    Mischien heeft ze wel al veel langer last van haar achterhand zit ik mij te bedenken en is het daarom zo moeilijk om een rustig regelmatig drafje van haar te krijgen.
    Vindt het lastig.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Heb je al eens terug contact opgenomen met de therapeut om te informeren over het verloop van het proces? Als het echt aanvoelt alsof er nog geen verandering is vind ik wel dat je de therapeut hier mag mee confronteren.
    ALs ze echt veel last heeft van haar achterhand kan een chiropractor toch wel uitlsuitsel geven denk ik.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten