Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: kaptoom

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

kaptoom

Wil een akademische kaptoom op maat laten maken, omdat Anoek geen enkele standaardmaat past. Nu zag ik op de site van marijke de jong deze:
    http://www.paardenbegrijpen.nl/index.ph ... Itemid=152

Heeft het een reden dat er geen frontriem aanzit, want de zadelmaker adviseerde om er een frontriem aan te maken. zou het voor de werking erg zijn als er breder leer gebruikt zou worden, vind dit namelijk nogal iel voor een trekpaardenhoofd.

Marleen

Re: kaptoom

Welke van de twee bedoel je? De bovenste heb ik en ik mis de frontriem niet.
    Ik kan me voorstellen dat voor jou de onderste misschien handiger is, omdat daar dan een kopstuk (evt. met frontriem) bij op maat kunt laten maken.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Nee ik bedoelde de bovenste.
    De zadelmaker kwam met het idee van de frontriem, ter voorkoming van het naar achteren schuiven, maar dat zal toch wel meevallen?

marleen

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

ik heb nog nooit problemen gehad met naar achteren schuiven, maar ik heb dan ook een shetlander
    Ik heb wel regelmatig problemen dat mn frontriem niet past (te klein) en zn oren in de knel komen. Daarom heb ik nu van alle hoofdstelletjes de frontriem juist eraf gehaald.

Een vriendin van me heeft ook een trekpaard, en heeft een trekpaardhalster met een frontriem. Maar die heeft ze eraf gehaald, en ze heeft ook geen problemen met naar achteren schuiven, zelfs niet bij werk aan de hand of aan de lange lijnen.

Groetjes, Lacuna

Een kaptoom heeft toch nooit een frontriem?
    Overigens: ik heb ook een kaptoom van Marijke - die is speciaal gemaakt omdat de 'full' niet goed paste op Pauli's grote hoofd. Alle kans dat Marijke dus voor jouw paard ook zoiets kan maken ( ik heb er wel een tijdje op moeten wachten ).
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik gebruik de kaptoom van Marijke de Jong ook voor het werken aan de hand. Ik heb een Gelderse merrie met een vrij groot hoofd en de kaptoom schuift absoluut niet.

Ik weet dat je bij Marijke ook een kaptoom op maat kan laten maken dus inderdaad misschien een idee voor jouw paard?

Monique

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb een kaptoom zonder ijzerwerk in de neusriem laten maken, deze:

Daar zaten bithangers en een frontriem aan maar die heb ik er snel afgesloopt........hij blijft prima zitten zonder frontriem. Ik vind een frontriem op een kaptoom lelijk staan
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Heb inmiddels een kaptoom besteld. BEn zeer benieuwd. Zal natuurlijk een foto plaatsen als hij klaar is.

Marleen

F6, waar heb je die kaptoom vandaan? Ziet er lekker soepel en zacht uit zeg!
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Hij is zeker heel fijn
    Gekocht bij de blauwe buren voor `maar´ 75 euries en ik ben er zeeeeeeeeeeer content mee
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Anoek haar kaptoom is inmiddels klaar. Dit is het resultaat:

Marleen

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ziet er goed uit!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Heb je die bij Marijke de Jong besteld?? Ziet er heel anders uit dan die ik heb.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Nee, heb 'm laten maken bij een zadelmaker.
    Marleen

Ach so! Ik snap.

Bladwijzers

Forum Rechten