Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: loping hackamore

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

loping hackamore

Ik ben ook stilletjes opzoek naar iets anders als hoofdstel..ik vind een touwhalser heerlijk voor grondwerk maar vor gymmen of rijden wil ik misschien liever iets wat meer aansluit. Ik vind de sidepull ergens voor de ruiter erg duidelijk..maar voor het paard lijkt het me toch minder..ik kan niet presies uitleggen waarom, dan die cross rope bridles of dr cook dingen ja dat zou ook een optie zijn alleen vind ik ze niet mooi Bosals vind ik er ook altijd vrij hard uitzien dus ook niet echt een optie en nu kwam ik iets tegen wat ik eigelijk zoek.

De loping hackamore...

http://www.rods.com/eccStoreImages/prod ... k425_L.jpg

Hij heeft zij teugels niet zo bij elkaar als een bosal of touwhalster, maar zeker niet zo zijwaarts als een sidepull

Euro horse heeft ze te koop maar weet nog niet wat ze kosten...er is wel een mailtje onderweg dus hopelijk weet ik snel meer.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: loping hackamore

Vind het moeilijk om te zien hoe alle touwen nu precies lopen bij deze hackamore. En vind het toch nog erg veel op een bosal lijken eerlijk gezegd. Van welk materiaal is die neusband gemaakt, weet je dat toevallig Lieke?
    De teugels zou ik overigens wel verwisselen voor zacht touw, dit ziet er zo 'ruw' uit. Misschien dat het helemaal niet ruw is hoor, maar zo lijkt het
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Lijkt idd erg op een bosal, kan best zijn dat de teugels met opzet ruw zijn zodat het paard beter reageert wanneer je de teugels tegen de nek aanlegd.

Ik vindt dit meer iets om western mee te rijden, lekker mee naar buiten te gaan, maar als je wilt gymmen dan dit juist niet. Waarom lijkt jouw een side-pull niet handig /prettig voor het paard? Ik vindt het juist een zeer duidelijk iets, je geeft zeer directe hulpen, en als je zorgt dat de neusriem niet te hard is dan werk je ook vriendelijk in mits je vriedelijk /normaal rijdt natuurlijk.

Persoonlijk vindt ik die van touwspul erg prettig, ik heb hem met een westernhoofdstel gecombineerd als je die look bv leuker vindt. (ik heb er nog een te koop ).

Je kunt ook gaan voor een goed passend stalhalster.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Oct 2005

http://euro-horse.nl/eurohorse/index.ph ... &Itemid=32

dit is eigelijk wat ik zoek..naam hier is dus lope rope...je kunt op de afbeelding klikken voor een betere afbeelding en daar kun je het beter zien hoe het in elkaar zit.

Tis dan ook meer voor het rijden..en dat gedeelte op de neus is touw en dus zachter ipv dat harde spul wat je vaak bij de normale sidepulls. Die touwsidepull vind ik ook zo rond en zo dik op de neus..ja misschien is het meer mijn verbeelding mar ik heb liever iets platters op de neus..

Hier kost ie dus 149 euro maar dan heb je wel een heel geheel.

Ik vind het wel een grappig dingetje. Lijkt me best fijn rijden. Ik rijdt zelf graag met de bosal en sidepull. Over beiden valt wat te zeggen, dit lijkt wel een kruising van die twee

Of het je uiteindelijk bevalt is toch een persoonlijke kwestie.

zo vond ik dat cook-ding 3x niks, terwijl anderen er weer happy mee zijn.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Dank je wel voor de link Lieke! Daar is het idd beter te zien.
    Vind het touw er daar ook ineens veel zachter uitzien...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Oct 2005

ja psies...die is volgends mij ook zachter..maar nog wel best prijzig..dus ik moet zoiezo nog ff sparen.

Aangemeld
    Oct 2005

straks komt er iemand langs met een loping hackamore dus kan hem gelijk even passen!!! zal wel foto's maken als ik het niet vergeet!!! ben erg benieuwt..Ben erg benieuwt hoe een hoofdstel hem staat!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    straks komt er iemand langs met een loping hackamore dus kan hem gelijk even passen!!! zal wel foto's maken als ik het niet vergeet!!! ben erg benieuwt..Ben erg benieuwt hoe een hoofdstel hem staat!
    O leuk! Wie komt er dan? Ben benieuwd naar de fotoo's, indeed.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ja foto's! Ben ook erg benieuwd...

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik hou ook niet van die harde sidepull's, bosals etc.
    Ik zweer bij de Marylot biothane sidepull. Zachte neusband en teugels aan de zijkant.
    Ik kan er met Sterre perfect mee dressuren. Ik vind dit er toch nog hard uit zien eerlijk gezegd.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Lucky leather (masja) heeft ook mooi spul trouwens, je kunt het bestellen zoals je wilt. Ben nu ook aan het kijken voor een leren neusriem (side-pull).

Er staat ook een mooie side-pull op (vindt ik ) bij custume made, ga ik mischien wel voor als ik wat spullen heb verkocht maar dan in donker bruin.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten