helaas was er toch meer aan de hand, ik had wel een vermoeden, maar kon niets vinden.
Gister had ze opeens twee zeer kale schuurplekken. Ik op onderzoek, vond beesjes. Ik vreesde het ergste: dat het luis zou zijn en dat ze kaalgeschoren moest worden..
De DA meteen gebeld, is deze morgen gekomen. De luis bleek overal te zitten, op de huid in haar dikke vacht (de haren zijn wijsvinger lengte!)
Ik heb dit vaker meegemaakt en vreesde dus het ergste, helaas beaamde de DA mijn vermoeden: ze moest kaalgeschoren worden..
Ik heb zo gehuild, ik probeer haar zo natuurlijk mogelijk te houden, samen met Diesel, en dan krijgt ze luis. Ik heb gezworen mijn pony's nooit maar dan ook nooit te scheren!!! Vandaag moest het dus weler zit alleen nog haar op hoofd en benen. Ze heeft een dikke winterdeken opgekregen en staat nog wel 24/7 buiten in haar vertrouwde wei. Ze rende keihard naar Diesel toe
Verder heb ik haar helemaal moeten wassen met Sabacil, ze droop ervan.. laten opdrogen en daarna dus het deken op gedaan en terug naar haar vertrouwde wei gebracht.. waarom moet dit nou weer gebeuren?? Ik dacht echt dat ik alles zo goed deed, maar blijkbaar is dat dus niet genoeg. Ze is door de luizen ook erg afgevallen, deze vreten bloed en energie van haar. Tevens zijn 2 tandjes aan het doorkomen, waardoor ze waarschijnlijk ook moeilijker eet.
Over 10 tot 14 dagen moet ik haar weer helemaal wassen, de deken wassen en drogen en dan mag ze weer naar de wei. Misschien moet het daarna nog vaker..
Ik hoop dat het zo snel zomer is en die verdomde deken af kan!!
Bladwijzers