Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: rotstraal

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

rotstraal

marco krul was gisteren bij onze paardjes en hij constateerde bij snow een beginnende rotstraal.

hier moet wel wat aan gedaan worden, maar wat er zijn zoveel middeltjes enzo.

hebben jullie ervaring met rotstraal en hoe zijn jullie daar vanaf gekomen?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Re: rotstraal

Pino (het vriendje van Ryan) had vorig jaar ook beginnende rotstraal.

Op advies van de hoefsmid (geen natuurlijke bekapper), CTC spray gehaald bij DA, enkele dagen behandeld en daarna nooit meer terug gehad.

Het is volgens mij wel "heftig spul" maar ik heb er dus wel goede ervaring mee.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Ja!! CTC, goed uitkrabben en spuiten!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ja, ik ga mee met de voorgaande reacties . Kate heeft snel rotstraal en wegkrijgen kan ik het alleen met CTC, alle andere middeltje helpen niet genoeg. Ik deed altijd na het bekappen direct sprayen en dan de straal dagelijks uitborstelen en sprayen gedurende een dag of 4. Afhankelijk van de straal daarna nog even om de dag en hoppa... alles weg.

CTC bevat overigens een antibioticum, vandaar de werking tegen rotstraal bacterien .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

dank u dames!

dat ctc antibioticum bevat wist ik ja...
    vandaag gesprayt met wondspray van de silverlinde (ik kan hiervoor niet naar de VA op zondag) zodat ik in iedergeval iets doe. in die spray zit tea tree. morgen ga ik langs de VA en neem jullie tip mee!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik kreeg van Petra de tip egyptische zalf te gebruiken als er rotstraal zou ontstaan.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Nee, zeker geen Egyptische zalf gebruiken! Dat sluit de boel af en dat moet je met rotstraal nu juist NIET hebben!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

nou ik ben net bij de va geweest. dus ik vraag om CTC spray... mooi dat ik het niet mee kreeg
    dat is voor koeien en mag je niet voor paarden gebruiken.
    toen kon ik hooflex meenemen. dat maar gedaan, maar dat moet ik een week gebruiken... dr zit nooit genoeg in de fles.
    gelukkig gaat onze boer woensdag naar de VA dus dan heeft hij toevallig ook ctc spray nodig.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Um, bij Nacino was goed schoon en droogmaken en steeds interen genoeg om het te stoppen hoor, gewone simpele stinkende hoefteer. Dit op aanraden van mijn toenmalige hoefsmid.

Bladwijzers

Forum Rechten