Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: wat voor beloning te gebruiken met trainen ?

wat voor beloning te gebruiken met trainen ?

Wat gebruiken jullie met trainen als je paard het goed heeft gedaan

sophie zal niet te vreden zijn met een schouder klopje haha

ik doe vaak met wortels die ik in plakjes snij en dan in me zak dat werkt erg goed.. wel ff weg vooraf en je kunt er niet de hele dag mee op zak lopen
    ik heb ook wel brokjes maar ja je weet wel he zullen wel veel dikmakertjes inzitten haha

ben benieuwd wat jullie gebruiken

Re: wat voor beloning te gebruiken met trainen ?

Ik gebruik gewoon de brokjes die ze sowieso al dagelijks krijgt. Ik doe ze in 'n heuptasje, da's makkelijk voeren (ziet er alleen niet uit vind ik, maar oké). Gelukkig is Wien ook al blij met een kriebelbeurt op haar hoofd, dus ik gebruik niet heel veel voedselbeloningen.

Ik meende trouwens dat je wortels niet in schijfjes mag voeren, maar dat kan ook info uit de penny zijn.

Of why not ?

ik doe dat want als ik haar 1 hapje laat nemen zelf van de wortel heb ik geen wortel meer haha
    daar ben ik wel benieuwd naar moet ik ze dan in blokjes snijden ofz ?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ja, ronde wortelschijfjes kunnen blijven steken in de slokdarm, dat heb ik ook gelezen in de penny vroeger, hihihi.

Maar volgens mij kauwen paarden altijd wel op zo'n schijfje. Voor de zekerheid zou je ze nog doormidden kunnen doen, dat je halve rondjes hebt (heb je er gelijk meer).

Ik beloon met brokjes en soms wortel of paardensnoepjes.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

haha okee weten we dat ook weer wist ik echt niet

gaan we ze nu gewoon nog keertje door midden doen

heb overigens ook tijdje met appel gedaan geen aanrader

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ja, ronde wortelschijfjes kunnen blijven steken in de slokdarm, dat heb ik ook gelezen in de penny vroeger, hihihi.
    Heb ik ook gelezen inderdaad (stond ook echt heel vaak in de penny) Ik geef nu nog steeds geen schijfjes, teveel geconditioneerd
    Maak er altijd halve schijfjes van.

Lijkt me trouwens niet echt een groot risico, volgens mij voert bijna iedereen schijfjes. Heb nog nooit gehoord dat het mis ging..
    Surrender to fun!

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik wel. Het gaat natuurlijk nooit mis, maar áls het mis gaat, gaat het goed mis En dan sla je jezelf hard voor je kop dat je niet naar de "penny" geluisterd hebt...

Ik voer met de biks die hij krijgt (kreeg)
    Ook nu hij geen krachtvoer meer mag, gebruik ik voor belonen nog steeds een biksje. Werk ook niet vaak met voedselbeloningen, maar zo af en toe om hem net even extra te motiveren of om een nieuwe, moeilijke oefening aan te leren.

groetjes, lacuna

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

ik beloon met rust en een aai, verder niks... en volgens mij is Shakira daar heel blij mee.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

het ligt er volkomen aan wat voor oefening we doen.
    bij oefeningen die bij het hoofd eindigen, beloon ik vaak met snoepjes, meestal gewoon een biksbrokje, maar soms ook met JA goed, als het gewoon een normale oefening is die ze goed uitvoert, maar waarbij ze weet dat ze hem goed uitvoert.
    Oefeningen die eindigen achter het hoofd, bij de schouder, flank of achterhand beloon ik met een aai, en met een woordje. Rust is voor mij vanzelfsprekend, je kunt immers niet constant nieuwe oefeningen vragen. ik koppel elke oefening zoveel mogelijk los met een korte pauze.
    Bij de draw achterhand beloon ik met een flinke krabbelbeurt bij de staart. naar voren lopen om een brokje te geven zou bij zo'n oefening alleen maar onduidelijkheid geven.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ohja, voerbeloning gebruikte ik in het begin alleen bij VD-oefeningen. Nu ook meer bij andere dingen. Oefeningen die hij al goed kan en alleen bij een 'betere' uitvoering meer beloning opleveren. (om de motivatie hoog te houden zegmaar)
    Maar ook bij nieuwe draw-oefeningen, waar het 'wijken voor druk' niet echt opgevoerd kan worden. Nouja, ik merk dat Shaffie veel enthousiaster wordt van meer voerbeloning, meer dingen uit zichzelf gaat aanbieden, dus momenteel beloon ik ook erg veel

Als je net begint met Parelli, dan zou ik daarbij niet met snoepjes gaan werken. In elk geval niet bij de basis-oefeningen van het wijken voor druk.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik geef ook door midden gesneden wortelrondjes (ook penny gelezen, maar als ik het verhaal van Lacuna lees ben ik daar errug blij mee geloof ik).
    En soms ook een stukje appel.

Timber is vrij kieskeurig wat haar beloning betreft.....het moet wel lekker zijn nl. anders trapt ze er geen 2e keer in

Bij Ester kan ik ook gewoon brokjes gebruiken dus dat doe ik bij haar ook vaak.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Een biksje, naast de rust en de praise, die (Pat kan me nog meer vertellen ) mijn paarden allebei ERG fijn vinden

May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten