Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: cordeo

cordeo

Wat voor cordeo hebben jullie, en hoe bevalt dat?

Ik heb zelf een stugge rij-ring en wil er misschien een leren gevlochten cordeo bijhebben, volgens mij is dat iets fijner in de hand.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: cordeo

ik heb er een gekregen en die is gemaakt van een enkele western teugel.
    Je kan het dus heel makkelijk zelf maken...een paar western teugels kopen die je mooi vind en dan aan de uiteinden met een koperen ring en twee leerschroefjes of hoe je die dingen noemt aan elkaar maken...
    Ik ben zeer tevreden met mijne...hij is rond maar je kan volgens mij net zo goed een platte hebben!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb de halsriemen in de langer versie van flechtzuegel en die bevallen uitstekend

Er zit een mooi ringetje aan zodat er ook een (longeer)lijn aan kan en ik kan hem ook met een schuifje wat strakker schuiven zodat ik haar er makkelijk aan kan leiden. Ook nog een fijne dikte, ligt lekker in de hand en is soepel!

Een fijn ding en ik wil vrijdag als het even kan naar de touwenboer in Amstelveen om te kijken of hij dun touw heeft zodat ik er zelf nog een kan vlechten

Heb ook een Divoza neckrope van een soort lasso spul maar die vind ik veel te stug
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

ik gebruik deze http://www.bitloosrijden.nl/halsringen.htm
    werkt heerlijk...kan je trouwens ook gebruiken als extra steuntje bij het rijden tijdens scherpe bochten..hihi...

Ik heb ook een hele fijne, zelfs gratiesh-gratiesh-en-vor-nietsh van zus gejat. Gewoon een dun riempje die volgens mij vorig jaar (of nog steeds) hip waren, die dingen die je 2x om je heupen moet doen, past perfect om Wiens nek en dat zogenaamde leer zit er nog modieus verantwoord uit ook, want ze zijn sowieso op de markt nog wel te krijgen. Mutti had laatst een felroze gekocht voor 1 euro, alleen was die te groot

Coole tips!!

Hahaha en ik maar googelen (en niks kunnen vinden) op lederen cordeo

Fijn hoor, nu eens kijken in mijn westernhoekje of daar nog teugels liggen, en anders maandagmiddag naar de markt!

Ik gebruik gewoon mijn string of mijn clipteugels. Maar ga nu eens proberen met zo'n lasso-achtig ding omdat je daarmee de druk volledig van je paard kan halen en veel makkelijker bijsturen is indien nodig lijkt me.
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Bladwijzers

Forum Rechten