Sterre heeft een lichte vorm van exceem. Het was mij al een tijdje duidelijk dat voeding hier bij haar een belangrijke rol in speelde.
De afgelopen 3 winters heeft ze geen jeuk gehad, maar wel vanaf de schoft tot halverwege enorme schilfers op de huid in de manenkam.
Wassen is in de winter eigenlijk geen optie (lees ijskoud water) en heb ik vorig jaar wel geprobeerd zonder gewenst resultaat.
Alle voeding geprobeerd uit te sluiten, waardoor ze op het laatst alleen nog hooi kreeg en pavo summerfit. Helaas de schilfers bleven. Zelfs als ik alle schilfers had weg gekamd zat ze de dag erna weer helemaal onder. Ik ben toen begonnen met 5 dagen in de week een dopje omega 3-6-9 olie door wat haver wat wel iets verbetering gaf.
2 maanden geleden besloten dat ik toch eigenlijk wel weer iets van muesli wilde geven als beloning voor het rijden (vindt ze het minst leuke om te doen dus wil er iets positiefs aan hangen) en heb me toen laten adviseren bij de ruitersportzaak waarz e ook St. Hypolyt verkopen. Tevens ben ik qua koeken overgestapt op de stalkoeken van Marstall.
Sterre krijgt nu zo'n 3x in de week St. Hypolyt structur-E met omega 3-6-9 olie en de overige dagen een Marstall koek. De schilfers zijn nu zo goed als helemaal weg.
Ik heb dus meer hoop voor aankomende zomer op deze manier.
Wilde het toch even met jullie delen.
Bladwijzers