Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: blauw oog

blauw oog

Er staat opvallend veel van mij hier bij medisch.. en er kan al weer wat bij..
    Vannochtend trof ik Grace met 2 blauwe ogen. Dacht meteen aan maanblindheid, maar het was niet dik of ontstoken en ze had ook nergens last van. Er zat echt een blauw deel in het oog in de vorm van een ovaal. Over de rest van het oog lag een hele lichte blauwe gloed.
    De eigenaar zei dat het door de leeftijd komt en dat het een soort vertroebeling van de lens is waardoor ze ook steeds minder gaat zien..
    Nu ik er zo over nadenk kan ik wel wat dingen bedenken die er misschien op wijzen dat haar zicht verminderd. Zoals iets vaker opzij springen en met slecht weer wilt ze oppeens naar binnen terwijl ze eerder altijd met weer en wind buiten wilde staan. Kan ook zijn dat het er niks mee te maken heeft maar ik begin nu toch te twijfelen..

Weet iemand wat dit is en is het mogelijk dat Grace straks blind wordt.?
    He who thinks he can and he who thinks he can't, they are both right.
    www.paardopzijnbest.nl

Re: blauw oog

De waas die je in de ogen ziet bij maanblindheid is meer gelig dan blauw.
    Die blaue waas kan inderdaad bij hogere leeftijd ontstaan, maar de enige die echt iets zinnigs kan zeggen is je DA. Laat hem/haar er naar kijken, zeker als je dit verschijnsel niet eerder opgemerkt hebt.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Slechts een mens kan je uitsluitsel geven, de DA!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Dat is dus het punt, zelfs vorig jaar toen Grace heel ernstig ziek was heeft de eigenaar de DA 1 keer gebéld, hij is niet eens gekomen.
    Als het nu mijn paard was en ik had het voor het zeggen was die DA er alláng geweest..

www.paardopzijnbest.nl

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Martiine
    Dat is dus het punt, zelfs vorig jaar toen Grace heel ernstig ziek was heeft de eigenaar de DA 1 keer gebéld, hij is niet eens gekomen.
    Als het nu mijn paard was en ik had het voor het zeggen was die DA er alláng geweest..

Waarom bel je de DA gewoon niet zelf even op? ..Het is dan misschien jou paard niet, maar als ik zoiets zou opmerken bij een van mijn verzorgpaarden, en de eigenaar zou de moeite niet doen om de DA te bellen, zou ik gewoon zélf bellen hoor. Desnoods zou ik dan wel de kosten betalen. Ik zou het niet aankunnen om mijn vzpaardje te moeten zien lijden !

xxx
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Is gebeurt. Hij vertelde me ook dat het vaker voorkomt bij oudere paarden, dat ze op een gegeven moment toch steeds iets minder gaan zien, maar dat dit proces gelukkig héél langzaam gaat. Ze had er trouwens geen last van, was nog helemaal zichzelf en had absoluut geen pijn! Toch maar even om er bij te vermelden, want ik zou haar nóóit zomaar met pijn laten staan!!
    www.paardopzijnbest.nl

Bladwijzers

Forum Rechten