Ik heb net een blaadje binnen van de paardendrogist en nu lees ik dat er ook voedinsstoffen en kruiden zijn die je dus kunt geven aan paarden die dus stressgevoelig zijn, snel nerveus kijkerig.
Heeft iemand hier ervaring mee?
werkt het echt? en in hoeverre werkt het, want zeg maar stel dat je een treshold tegenkomt, helpt het dan dus dat hij beter rustiger kan blijven en dus niet zo snel in de stress schiet of is het meer voor tijdelijk gebruik..bijvoorbeeld mensen die op wedstrijd moeten enzo?
Diesel is gewoon eigelijk altijd klaar om te schrikken..of ie nu bijna in slaap valt..rustig staat te grazen..super LB is..je hoeft maar te niezen en hij schrikt er van. Nu is dat dan natuurlijk maar en snelle reactie van even de bibbers, maar als hij dus wel rb word is hij dus enorm gespannen. Met de wandelingen gaat het steeds beter in de zin van..de reactie is fel en heftig, maar steeds sneller hersteld hij zich en hij poept "nooit" meer met de wandelingetjes, wat dus vroeger wel en stuk of 5 keer was. Ik zou het erg fijn vinden voor hem als hij niet zo alert zou zijn en zich gewoon totaal zou kunnen ontspannen..bomproof is te veel gevraagt mar het lijkt me voor hem zo vermoeient om altijd maar op springen te staan..ook als hij eigelijk ontspannen is. Dus als er zoiets zou zijn wat niet schadelijk is maar hem heltp meer te ontspannen dan zou k dat misschien wel de moeite waard vinden het te proberen.
Bladwijzers