Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Shet in het tuig,welk bit ?

Actief Forumlid kelz's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2007
    Leeftijd
    33

Shet in het tuig,welk bit ?

Wil mijn shetlander voor de kar beleren.
    nu ben ik op zoek naar het beste bitje om mee te mennen zo zacht mogelijk, een dubbel gebroken bitje lijkt me niet zo geschikt voor het mennen of kan dat wel ?

weet niet of het hier goed staat en anders sorry

Ook wou ik jullie vragen hoe ik hem het beste zo vriendelijk mogelijk kan beleren of jullie nog tips hebben?
    Hij is pas sinds een 4 maanden bereden onder het zadel dit alleen de basis, omdat ik te groot voor hem ben heb ik besloten te gaan mennen met hem we gaan nu eerdags aan de lange lijnen oefenen.

heb al wel gelezen dat een bitloos menhoofdstel niet zon succes is, maar welk bitje kan ik dan het beste nemen?
    hij is wel bitloos gereden altijd het bit heeft hij wel is in gehad maar niet echt mee gereden dus hij moet er eerst nog aan wennen enz.

Re: Shet in het tuig,welk bit ?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kelz
    heb al wel gelezen dat een bitloos menhoofdstel niet zon succes is, maar welk bitje kan ik dan het beste nemen?
    hij is wel bitloos gereden altijd het bit heeft hij wel is in gehad maar niet echt mee gereden dus hij moet er eerst nog aan wennen enz.
    hoezo? geen succes?? Ik men er al jaren mee en gaat super...zo ook nog vele anderen met mij...
    Alleen als je profesionele hulp wilt bij het beleren dan eist men dat er een bitje in komt. Althans vele instructeurs dan. Ook je mendiploma moet met bit. Ik zou er goede hulp bij halen ook al is het maar een kleine pony..er zitten erg grote koppies op. Dus laat de basis er goed inzitten dan heb je een betrouwbare metgezel waar je fijn mee kunt karren.
    Je kunt ook mennen met een leren bitje..geen probleem.

Actief Forumlid kelz's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2007
    Leeftijd
    33

Wil graag bitloos gaan mennen maar ieder ander hier in omgeving die ik gesproken heb verklaarde dat het geen succes is en het niet verstandig was.
    Nou ben ik zelf niet zo erg op de hoogte van het mennen, en wil ik wel graag bitloos.
    Maar waar kan ik een btiloos menhoofdstel bestellen/kopen voor een shetlander van 95 cm ?

bij mij
    http://www.bitloosrijden.nl

men zelf ook met een shet van nog geen meter
    en ja mensen zeggen of verklaren je voor gek..maar wij..pony en ik hebben daar totaaaaal geen problemen mee.
    Wij skeuren flink door de bossen en doen rustig in het verkeer...hahahaha
    Het is echt een kwestie van training/ omgang met je paard of pony. Verder kijken dan je neus lang is. Je echt interesseren in je paard/pony en niet enkel als "gebruiks" voorwerp behandelen.
    Het gros leeft bij traditie en zeker bij het mennen is dat nog veel erger, dressuur is al wat..maar mennen...hahahaha...
    Ik weet heel zeker dat het zeer goed mogelijk is. Je normaal controle hebt over je paard/pony als dat je met bit ook zou hebben.
    Maar ja..wie ben ik????....

Bladwijzers

Forum Rechten