Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: andere ongevraagt aan jouw paard zitten?

Re: andere ongevraagt aan jouw paard zitten?

Lijkt mij dat ze gewoon van Diesel moeten afblijven, zelfs hij gezadelt in de wei staat met 'rijd op mij!' erop hoor je er nog niet zomaar op af te stappen.

Tja ikzelf heb er eigenlijk weinig over te zeggen wie er wel of niet aan Wien zit, kan moeilijk de eigenaar vragen of hij van zn paard af wil blijven
    Zijn dochter + pennydinnetjes zijn Wien weleens aan het borstelen in de wei, vind haar soms terug met allemaal vlechten in. Vind ik niet zo'n probleem eigenlijk, ze vind die kleine meisjes geweldig en zo niet kan ze gewoon weglopen. Staat toch onder toezicht, want ze mogen niet alleen bij de 'grote' paarden. Voor de rest mogen er geen vreemden alleen bij de paarden, eigenaar is er altijd bij en hij vind dat Wien van mij is, dus daar komt verder niemand aan behalve mss wat aaien.

Vind het wel lastig dat zijn zoontje soms op Wien proberen te hupsen.. het mag absoluut niet en Wien loopt meteen weg, maar hij probeert het wel regelmatig. Dat is sowieso nogal een ettertje, we hebben regelmatig ruzie. Als ik aan het wandelen ben, pakt hij Wien soms gewoon bij het halster om haar even mee te sleuren een andere kant op. Heb wel gesprek met de eigenaar gehad, dat ik hem gewoon weg moet sturen, maar hij luisterd niet echt dus soms geef ik 'm maar gewoon een por met de CS.. loopt hij weer jankend naar huis

Is het trouwens geen idee om een bordje in de trant van 'niet aaien - bijt!' aan het hek te hangen, als er veel wandelaars langskomen? Hadden wij vroeger ook aan onze wei, alleen deed onze pony het echt

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    De allerbeste reden is dat het JOUW paard is en de rest daar af moet blijven. Als dat voor jou niet aanvoelt als genoeg argument kun je het juridische er bij halen inderdaad.
    Ik ben het helemaal met je eens hoor, dat dat de allerbeste reden is, maar sommige (veel?) mensen zien dat toch een beetje anders. Die zijn alleen maar gevoelig voor 'materialistische' argumenten, en dan is een aansprakelijkheidsverhaal (= geld) zwaarwegend.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik ben op stal de enige met een shetlander. En alle zoontjes, dochtertjes, neefjes, nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes vinden hem zoooo schattig...
    Ook een meisje met een eigen pony (!!!) vond het nodig om bij die van mij in de box te gaan en te gaan aaien en kroelen. Dat vind Sunny sowieso al niet leuk, en ik wil gewoon niet dat er vreemden bij/aan mijn paard zitten.

Daarom staat er sindsdien op zijn boxdeur "Pas op! Niet vriendelijk voor kinderen! Bijt en trapt!" samen met nog een aantal "waarschuwingen" zoals "niet uit de hand voeren" enzo.

Nu denkt wel heel de stal dat ik een bijzonder slecht opgevoede shetlander heb, maar laat ze maar denken. Ik weet wel beter, maar ik hoef die pennymeisjes niet in de box van mijn pony te vinden.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Wij hebben zomers om de overenthousiaste wandelaars met broodjes hagelslag te weren een borde aan de wei hangen.
    Opgelet: schurft....zeer besmettelijk. Aaien en voeren op eigen risico.

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

zonder toestemming hoort er niemand aan je paard te zitten, maar dat lijkt tegenwoordig wel meer een uitzondering dan een regel te worden.

Stel ze aaien een paard met een of ander besmettelijk iets en zitten dat een uur later aan die van jou af te vegen..
    En van aaien komt regelmatig ook voeren...

Nee, ik ben daar heel duidelijk in denk er ook over om bij de zomerweide een bordje te zetten. Die zit namelijk langs een drukke fietsroute..
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ja idd..bij Diesel is het achterste stuk ook aangrenzend aan een pad met wandelaars..ruiters..traktors..mensen...

Dan is het toch denk ik dat hij ook bont is..dat maakt hem opvallent..intressant..want deseree is lang niet meer zo intressant dan die bonte..(misschien was verf kopen en de witte gedeeltes bijplamuren )

Ik ga vanavon bellen als ik ze niet gezien heb als ik bij Diesel ben geweest.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

aah fieuw..net de "boer" aan de telefoon gehad en die zei meteen waar halen ze het lef vandaan! Hij vond het onbeschoft dat de jeugd van tegenwoordig zomaar denken dat je aan andersmans spullen mag zitten, dus hij zou het er over hebben...

wat een mega opluchting zeg!!!

Nu nog de moeder inlichten dat haar dochter van mn spullen af moet blijven en even duidelijkheid over wat de afspraken zijn en dan ben ik weer helemaal blij..maar ik was al zooooo blij dat andre (de boer) het snapte en het onbeschoft vond..

Want ik had net nog mijn vader aan de lijn en die had ook zoiets van..ach..ze mogen toch best borstelen.. dan hoef jij dat toch niet meer te doen? En dan vlieg ik gelijk in de verdediging he..dus was heeeel bang dat andre ook zo zou reageren, maar gelukkig is hij niet zo!

pfff bahbah... oke misschien ben ik wel heel erg maar ik wil absoluut niet dat vreemde mensen ook maar 1 pas bij malik in de buurt zetten echt totaal niet!
    Straks bijt hij van de schrik of schopt hij een keer, wie weet, en wie is er dan verantwoordelijk voor, juist ikke!
    Bah moet me echt niet gebeuren zoiets want ik zou ontploffen

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
    Straks bijt hij van de schrik of schopt hij een keer, wie weet, en wie is er dan verantwoordelijk voor, juist ikke!
    is dat jou rede dat andere mensen niet aan jou paard mogen zitten? omdat jij verantwoording draagt...?

mijne is toch echt heel anders, ik wil niet dat er iemand bij mijn paard in de buurt komt omdat ik heel egoitisch denk dat ik het beste met haar overweg kan en iemand anders totaaaaaaaaaal niet... die zou haar alleen maar verpesten. En het is MIJN paard dus van MIJ!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

dat vind ik echt onacceptabel hoor!!

mijn pony's staat in hun ''eigen wei" en van de week kwam iemand me vertellen dat ze bij mijn veulentje was gaan liggen in de wei , want die sliep zo lief!

Ik heb dat kind genegeerd, want ik was al chago, maar zelfs dat vond ik al debiel!! Het zijn mijn pony's, maar los van dat laat ze gewoon met rust!!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja maar als je dan niet direct duidelijk bent dan (wat je wel moet kunnen natuurlijk op zo,moment) doet zo.n kind het de volgende keer weer.

Ik vindt het trouwens geen probleem wanneer andere mensen op stal (kleine pensionstal) Whoopie even aaien, ben blij dat we aandacht hebben voor elkaars paarden als er dan een keer wat aan de hand is dan wordt dat ook gemeld. Zelf aai ik ook regelmatig een van de andere paarden ,ik loop daar ook al jaren rond.
    Sommige paarden komen ook echt even een knuffel halen. Vinden jullie dat dan ook een probleem?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

nee opzich niet, maar zo vonden sommige het ook grappig om diesel te gaan aaien, maar als hij dan weg loopt gaan ze er met 2 achteraan, of 1 aan de ene kant en 1 aan de andere kant. Dan voelt hij zich onwijs in het nauw gedreven en diesel wilt niet geaaid worden in de wei, hij komt naar mij toe, maar loopt voor iedereen weg!! Daarom wil ik ook niet dat ze bij mijn veulentje gaan liggen, zij is harstikke lief en aanhankelijk en dat wil ik graag zo houden. Als ze slaapt roep ik haar zachtjes, tot ze vanzelf wakker word, opstaat en naar mij komt. En nee dan vind ik het dus niet grappig dat ze erbij gaat liggen en haar dus stoort..

Volgende keer zeg ik er zeker wel wat van hoor, maar ik had echt een ongelovelijk ** dag achter de rug dus ik was niet echt in staat om op dat moment netjes te zeggen dat ik dat liever niet had..

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik moet zeggen ik ben blij dat er bij ons op stal geen kinderen met paarden zijn, het zijn allemaal volwassen mensen (meesten nog wat ouder ook) dat vindt ik wel prettig.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door simone.vdm
    is dat jou rede dat andere mensen niet aan jou paard mogen zitten? omdat jij verantwoording draagt...?

mijne is toch echt heel anders, ik wil niet dat er iemand bij mijn paard in de buurt komt omdat ik heel egoitisch denk dat ik het beste met haar overweg kan en iemand anders totaaaaaaaaaal niet... die zou haar alleen maar verpesten. En het is MIJN paard dus van MIJ!
    tuurlijk heb ik dat gevoel wat jij hebt ook. Ik draag dagelijks de zorg voor mijn prinsje en betaal zijn stalling en heb hem lief en hij mij (voor zover ik merken kan ) en ik ben daar ook zeer zeker egoïstisch in net als jij zegt ik kan met hem overweg en iemand anders misschien ook totaal niet. Mijn prins is ook van mij en de enige die aan mijn prins mag zitten zijn mijn vriend en helene, absoluut!!

Maar daarbij vind ik verantwoorlijkheid dragen over je paard ook erg belangrijk. En zit ik niet te wachten op een jankend kind en een schreeuwende mama of papa. Mijn peerd, dus hands off

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Geef je groot gelijk hoor.

Heb zelf een groom gehad voor bij het mennen die mocht rijden, mits ze me van tevoren zou bellen, om te overleggen of er die dag gereden mocht worden.
    Toen ik hoorde dat ze gereden had zonder me te bellen, heb ik gelijk opgebeld om te zeggen dat ze niet meer hoefde te komen.
    Jouw paard, dus jij bepaald wat er mee gebeurt en wie eraan mag komen.

Marleen

Bladwijzers

Forum Rechten