Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 32

Topic: andere ongevraagt aan jouw paard zitten?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

andere ongevraagt aan jouw paard zitten?

Vandaag kwam ik bij Diesel en toen was het verzorgstertje met mijn touw aan het spelen..Ik ben erg materialistisch ingesteld maar vond dit nog wel okee..maar het bracht me aan het denken..zouden ze vaker mijn spullen gebruiken?
    Toen hoorde ik dat Gister iemand Diesel geborsteld had..kheb geen idee of dat op stal gebeurde of buiten..los of vast..of dat het alleen bij borstelen bleef, maar waar trekken ullie de grens?

Natuurlijk heeft de ander er minder moeite mee als de een, maar ik vond het wel vreemd dat vreemde mensen zomaar Diesel gaan borstelen..en dus aan mijn spullen komen..

Alles ligt ook voor het grijpen..ofja mijn touwen hangen er netjes en mijn poetskoffer staat voor de stal..maar dan nog..ik moet toch geen briefje op gaan hangen van..blijf van mijn spullen en paard af?

Ik bedoel..ik heb ooit gehad en dat is geen grap..dat toen ik waldo nog verzorgde en hem ergens op winterstalling had staan dat ik wilde komen rijden..waren er leuk meiden om hem aan het rijden..!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb geen zin in dat ik dadelijk daar kom er tehoren krijg dat er iemand op heeft gezeten omdat die dacht dat dat wel kon..omdat ik er ook op heb gezeten of omdat diegene wilde weten of je er op kunt rijden..

Hebben jullie ook hier ervaring mee en hoe los ik dit op?

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: andere ongevraagt aan jouw paard zitten?

Ja, heb er ook ervaring mee. Vroeger ook eens gehad dat twee meiden op m'n fjord aan het rijden waren zonder toestemming (zonder optoming en ook nog eens zonder cap dus had er wat gebeurt dan hadden ze waarschijnlijk nog mij verweten ook)

Gelukkig vond de boer waar mijn fjord toen stond het ook absoluut niet kunnen en heeft ze dat ook grondig vertelt. Ik denk dat ik zelf de grens al wel bij borstelen zou trekken hoor. Ik bedoel, het is toch jouw paard en ik zie borstelen toch ook wel als 'quality-time'. Het ligt anders als ik de mensen goed ken en ik ze vertrouw, maar vreemden?? Iemand die je bijna niet kent en dit zonder te vragen doet? Nee...

Waarschijnlijk denken ze dat het geen kwaad kan en dat is waarschijnlijk ook wel zo, maar als ze zomaar zonder te vragen je paard uit de wei halen of borstelen of wat ook, dan zit de kans er ook wel in dat ze een keer zoiets hebben van: "Joh, even opzadelen en kijken of ie lekker zit" en dat gaat dan misschien steeds verder. Raar maar waar, zulke mensen zijn er.
    Als jij niet wilt dat ze Diesel borstelen, zou ik gewoon vriendelijk aan hen vragen of ze hem niet meer willen borstelen. Uitleggen dat het jouw paard is en dat je dat gewoon liever niet hebt. Dan kopen ze zelf maar een paard of zoeken een verzorgpaard. Want als anderen weer zien dat Diesel zomaar geborsteld wordt heb je kans dat er nog meer mensen volgen die zomaar wat met Diesel gaan doen. Dingen waar jij geen zicht op hebt en dat is toch best een eng idee...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb dit in het verleden één keer gehad: een meisje uit de buurt dacht dat ze wel op Auk kon klimmen met haar eigen zadeltje (maatje pony!). Ikzelf zat toen 2 dagen in Duitsland, toen ik terugkwam had hij allemaal wondjes op zijn schoft. Later hoorde ik van de mensen die naast het weiland woonden dat het meisje van de straat erachter erop gereden had.
    Toen ben ik even bij haar ouders gaan aanbellen en reken maar dat ze nooit meer langs geweest is.
    Maffe mensen heb je toch.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Aangemeld
    Oct 2005

ja het zit zo het was de vriendin van de zoon van de "boer" zeg maar. En Deseree is dus de ponie geweest van de dochter..dus de zus van de zoon(duh) en die wilde ze graag borstelen..WANT ze had vroeger zo graag willen paardrijden maar ze durfde nooit of mocht nooit zoiets..maar toen ze dus Deseree hadden geborsteld wilde ze perse ook Diesel doen.

Kijk als ik de verzorgster van Deseree niet was tegengekomen had ik het niet geweten..en komt de gedachte automatisch..wat heben ze al meer gedaan?

Ik ga idd de "boer " inlichten dat ik gewoon niet wil hebben dat er verder iemand aan Diesel komt..misschien kom ik er beziterig over maar ik wl het gewoon niet..want idd waar is de grens..gaan ze hem los borstelen in de wei..kan hij gewoon weg lopen als hij wil of houden ze hem vast..nemen ze hem mee de wei uit en en en en...

Ik ga ook maar het verzorgstertje inlichten..want dat is echt zo'n penny meiske die regelmatig haar vriendinekes meeneemt en die knuffelen maar al te graag met Diesel..Gelukkig mag ze Deseree niet uit de wei halen als Diesel erbij loopt (meiske is pas 11) dus ze mogen ook niet in de wei..maar ja..als ik dan net als straks Diesel it de wei haal komen ze als vliegen op stront op Diesel af..en ja..tis ook een knuffel kont maar toch vind ik het niet fijn..ook omdat ik dus de ervaring heb dat als ze eenmaal dingen heb gedaan waar ik bij was..ze vaak ook denken dat dat alemaal kan als ik er niet bij ben.

De grens is gewoon 0. Niemand zit aan jouw paard. Klaar. Onacceptabel vind ik dat.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

bij mij is dat net als bij Roos, niemand, niemand, niemand zit aan "MIJN" paarden!!!
    (onder mijn paarden versta ik, Shakira, Jinthe, Lieke, Sosse en Ibbeltje) hele lijst maar niemand komt ongevraagd aan ze of bij ze!

Heel mijn leven heb ik alles gedeelt met andere en veel is gewoon van me afgepakt, ook emotioneel door met pesters vrede te proberen sluite (dacht ik) door middel van ze om te kopen materialistisch, een mars voor de kopen, pen geven (kleine dingen maar toch). van alles, maar daarom heb ik er heel veel moeite mee om mijn paarden met andere te delen. Dat kan ik gewoon niet, dit is het enige waar ik echt om geef op moment en dat ga ik dus niet delen! (klinkt heel egoistisch) maar ik kan het gewoon ook niet aanzien als andere aan mijn dieren zitten, wordt ik echt helemaal gek... Voor de rest kan ik nog steeds prima delen hoor (soms geef ik nog steeds te veel weg, omdat ik geen nee kan zeggen) maar wat paarden betreft... nee is nee!!!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Ik ben het zoooo eens met Roos.
    Ik zou echt door het lint gaan als ik dat zou weten.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Goed zo Elianne!

Ik wil ook niet dat mensen aan mijn paarden komen. Heb het liefst dat ze ook niet geaaid worden door mensen die langs de wei lopen, omdat ik bang ben dat van aaien ook voeren komt. Mensen in de wei? Helemaal niet!
    Weet iemand eigenlijk hoe het zit met aansprakelijkheid/ verzekering als anderen ongevraagd bij je paard in de wei gaan en er gebeurt iets?

bea
    Started!

Aangemeld
    Oct 2005

aai fieuw..was al bang dat ik nu weer als de egoistische associale hebberige lieke werd benoemt, maar ben blij dat andere er ook zo over denken..ik vind het ookal moeilijk als mensen Diesel aaien, maar vond het te ver om dat hier te zeggen maar tis fijn om te lezen dat meer mensen er moeite mee hebben..en idd da voeren heb ik nog niet overnagedacht..tis toevallig dat ze straks vroegen of hij een snoepje mocht en ik maar ja zei uit reflex..maar idd..

ja het voelt goed als ik dit allemaal even duidelijk uitspreek naar de mensen die bij Diesel komen..hopelijk hebben ze er begrip voor..

ja ben echt zoooooo blij dat andere er net zo over denken..was echt bang dat ik aan het overdrijven was...

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    Ik ga idd de "boer " inlichten dat ik gewoon niet wil hebben dat er verder iemand aan Diesel komt..misschien kom ik er beziterig over maar ik wl het gewoon niet..want idd waar is de grens..gaan ze hem los borstelen in de wei..kan hij gewoon weg lopen als hij wil of houden ze hem vast..nemen ze hem mee de wei uit en en en en...
    Ik ga ook maar het verzorgstertje inlichten..
    Benadruk vooral ook dat jij als eigenaar in beginsel aansprakelijk bent als er ongelukken gebeuren en dat je daar absoluut geen zin in hebt. Dat zal die boer toch wel begrijpen?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Oct 2005

ja wet je hij is amper thuis hij is vrachtwagen chauffeur dus er is geen tot weinig toezicht..hij of zijn dochter zetten Diesel op stal..maar dat hij het iig dorgeeft aan zijn kinderen..dat het dus niet de bedoeling is dat ze er verder iets mee gaan doen. En dus ook aan het verzorgertje en vooral de moeder..die zal dat wel begrijpen..ik ga toch ook niet leuk met Deseree wandelen??? Maar idd zo heb ik ook nog een goeie geldige reden..

De allerbeste reden is dat het JOUW paard is en de rest daar af moet blijven. Als dat voor jou niet aanvoelt als genoeg argument kun je het juridische er bij halen inderdaad.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Mijn paard heeft altijd singeldrang gehad en ik had een manier gevonden waardoor hij er minder last van had, namelijk hem gewoon tijdens het lopen aansingelen. Anderen vonden dat altijd "ongemanierd" en ik heb zelfs wel meegemaakt dat wanneer ik mensen tijdens mijn vakanties had gevraagd mijn paard te verzorgen, dat ze zoiets hadden van "dat zullen we hem wel even afleren". Dat soort dingen vind ik zooo gemeen. Ook zet ik hem nooit vast omdat hij dan altijd "introverted" raakt. Ik probeer gewoon altijd rekening te houden met mijn paarden en juist dat is de reden waarom ik niet wil dat een ander aan mijn paarden zit. Ongevraagd is voor mij al helemaal niet acceptabel. Ze kunnen je op zijn minst even bellen of sms-en of het goed is als ze jouw paard even poetsen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ben daar altijd zeer duidelijk in iemand anders komt ongevraagd niet aan mijn paard, heel simpel.
    Op stal was er iemand die haar ongevraagd een worteltje gaf (ik had vaker gezegd dat ik niet wil dat ze uit de hand wordt gevoerd) ik ben flink uit mijn slof geschoten, het gaat mij om het principe.

Als iemand ongevraagd mijn paard zou poetsen oid , wouw ik zou echt boos zijn.
    Ik zou er helemaal geen moeite mee hebben om een bordje op stal op te hangen in deze situatie, dan is het duidelijk, en zeker de kinderen van de boer even inlichten hoe jij dit ziet. Omdat het op hun erf is zien ze het mischien als iets wat wel kan , mischien niet slecht bedoeld maar zou het toch duidelijk uitleggen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik ga ook met de rest mee hoor. In principe mag er niemand aan mijn paard zitten (een paar uitzonderingen daargelaten, natuurlijk ).
    Het is niet voor niks mijn paard....

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten