Hoihoi,
ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!
Ik zou Dokie graag longeren om hem een beetje warm te maken, voordat ik vrijheidsdressuur met hem doe. Tis nog niet bepaald een soepel paard. Het probleem is alleen: Hij dóet 't gewoon niet! Ik sta in het midden, hij op anderhalve meter van me af, hoofd naar me toe. Ik kan doen wat ik wil, kijken naar z'n achterhand, van me weg proberen te drijven (groot maken/groot gebaar), zwaaien met zweep achter achterhand, tik op de grond, tikje op achterhand, het maakt helemaal geen zak uit. Hij blijft staan waar-ie staat, en meer dan dat doet-ie niet, en hij lijkt het ook niet van plan te zijn.
Wat moet ik doen?![]()
De eigenaren hebben ook een freestyle cursus met hem geprobeerd te doen, maar daar grapten ze zelfs dat hij autistisch was. Hij reageerde totaal niet op ze, en negeert vrijwel alle lichaamstaal. De eigenaren zochten juist een rustig paard wat niet schrikt, niet te gevoelig is, en waar vrijwel iedereen op kan rijden. Hoe kan ik hem weer gevoelig maken voor lichaamstaal, maar er wel voor zorgen dat hij net zo'n überrustige goedzak blijft als dat-ie is?
Liefs, Rianne
Bladwijzers