Jan is er eindelijk voor te vinden, volgende winter is het over met het gesleep met water en hooi in weer in wind en het gebrek aan toezicht. Dan gaan de paardjes gezellig naar huis. Jan gaat een paddock maken, met een schuilstal en een verhard gedeelte, direct naast ons huis, aan een prachtig bos met allerlei mooie paadjes, en diverse buitenbakken in de buurt (+ overdekte ponyclub)
Maar... hoe groot moet zo'n paddock worden. De ruimte direct naast ons huis die ervoor geschikt zou zijn is maximaal 12 bij 30. Als ik me dat zo voorstel is dat aardig klein, of valt dat in praktijk wel mee?
Hoeveel ruimte zouden mijn 3 paarden nodig hebben samen. De club is goed stabiel, en Nicky en Damat zijn natuurlijk maar klein. Er komt ook een winterweide van ongeveer 50 x 20. Niet gigantisch, maar daar is even ruimte om de benen te strekken en te grazen.
Zou dit voldoende zijn voor shanna, nicky en damat?
In de zomer gaan ze natuurlijk gewoon weer naar de mooie grote weide waar ze nu ook staan. maar ik kan het lichamelijk niet goed meer aan helaas om elke dag het zware werk te doen wat er nu eenmaal bijhoort in deze omstandigheden.
Bladwijzers