Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 35

Topic: in de stal beton?rubber? of stro?

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

in de stal beton?rubber? of stro?

Diesel staat nu snachts op stal...hij staat op beton met achterin een beetje stro en oud hooi..maar ik vroeg me af wat het beste is..voor de hoeven maar ook als ie graag wil liggen.
    Is rubbere matten een betere optie? en hoe is dat kwa schoonmaken en moet er dan nog stro op?
    Is beton voldoende..of is dat zielig als ie wil liggen?
    of is het beste om wat stro op het beton te leggen zodat ie iig wat zachter kan liggen? en maakt het dan ook nog wat uit watvoor stro het is..?
    en wat is het verschil tussen gerstenstro, tarwestro of roggestro?

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: in de stal beton?rubber? of stro?

Bijna iedereen doet stro in de stal. Als hij er echt niet uitkan wanneer hij wil, zou ik in ieder geval niet voor beton kiezen. Dan zie je soms hele plekker waar ze hebben gelegen. Rubber is een hele goede oplossing. Vooral voor de voeten. Stro is eigenlijk slecht voor de voeten. Je zou echterin een beetje kunnen leggen dat hij er niet constant instaat.

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

waarom is stro slecht voor de voeten margot?
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Elianne
    Nou, stro opzich is niet slecht, domme uitspraak, maar paarden plassen in het stro en daardoor trekt de amoniak in de voeten, dat is heel slecht.

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Nou, stro opzich is niet slecht, domme uitspraak, maar paarden plassen in het stro en daardoor trekt de amoniak in de voeten, dat is heel slecht.
    okee, fijn om te weten, bij ons plassen en poepen ze altijd achterin de stal (waar ook een afvoer putje is) heel de stal ligt vol stro en ik schrok dus al... maar gelukkig staan en liggen ze op het voorste stro dat dus altijd mooi droog blijft.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Wij hebben stallen met vrije in-uit-loop. Bij ons ligt er helemaal niets in de stallen. Ze staan op klinkers. Als ze willen gaan liggen, gaan ze bij ons in de wei liggen. Zelfs bij regen en wind kiezen onze paarden vaak zelfs om buiten te gaan liggen. Ze hebben we bomenrijen waar ze onder kunnen gaan staan als ze niet in de stal willen.

Als ze niet buiten kunnen zou ik wel zorgen voor een zachte ondergrond om te liggen.

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

als hij op stal staat kan hij er niet vrijwillig uit..dus eigelijk is het prima zo? voor beton en achterin stro?

Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    als hij op stal staat kan hij er niet vrijwillig uit..dus eigelijk is het prima zo? voor beton en achterin stro?
    ik zou het andersom doen... voor stro en achterin beton. Achterin mesten ze bij ons meestal en voorin staan en liggen ze, ik weet niet hoe het bij jou is.

Hey,

Ik zou ook voor rubber op de bodem kiezen. Dat is beter voor de hoeven, ligt min of meer zacht en isoleerd ook. Je kan voor het zachte bedje en het knabbelen ook wat stro neerleggen.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gwenny
    Hey,

Ik zou ook voor rubber op de bodem kiezen. Dat is beter voor de hoeven, ligt min of meer zacht en isoleerd ook. Je kan voor het zachte bedje en het knabbelen ook wat stro neerleggen.

Gwen
    Voor de hoeven hoeft het niet perse zacht te zijn als ze gezond zijn. Voor het liggen is het gewoon fijn.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    ik zou het andersom doen... voor stro en achterin beton. Achterin mesten ze bij ons meestal en voorin staan en liggen ze, ik weet niet hoe het bij jou is.
    Mijn ervaring is dat ze mesten en plassen waar het stro ligt, ongeacht of dat voor- of achterin is.
    Hoe groot is de stal? Hoeveel m2?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Hey,

Vergeleken met urine die in bodembdekking trekt in tegenstellling tot rubber waar dat niet het geval is, is rubber beter voor de hoeven vergeleken met een andere bodembedekking.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Met rubber toch opletten: het kan voor serieuze brandwonden zorgen als ze erop gaan liggen en een beetje schuren. Het wordt ook glad als ze erop urineren, en het is daarom best om het ook met stro te bedekken.

xxx julieke

equiflex-matten worden niet glad, plas loopt er nl gewoon doorheen binnen zeer korte tijd is alles weg.
    wel een beetje stro neer leggen tegen het spetteren, anders doen ze niets meer en houden het op. Dat is ook niet echt goed
    je hebt wel een afvoerputje nodig en goede afwatering er naar toe anders heb je een zwembad onder de matten.

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Misschien een domme vraag, maar waar blijft de plas als het door het rubber heenloopt? Moet je daar dan een soort afvoersysteem voor maken?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten