Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Het begin, maar wat/hoe?

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Het begin, maar wat/hoe?

Hey!

Ik heb nu eindelijk de kans om echt grondwerk/NH te gaan doen met m'n verzorg/rijpaard Dokie. Maar waarmee zal/moet ik beginnen? Ik ben al op zoek naar level 1 te leen, is al bijna geregeld... Maar aankomende dinsdag heb ik die nog niet binnen. Dinsdagochtend ga ik er aan beginnen. Het is een paard wat bijna niets eng vindt, en heel simpel en eerlijk is, een echte goedzak. Vandaag achterstevoren op hem gezeten terwijl ik op z'n kont lag Vond-ie helemaal niet erg.

Ook vrijheidsdressuur vind-ie heel leuk om te doen. Maar qua grondwerk, waarmee kan ik dan het beste beginnen? En hoe? Dokie is food-orientated, dus lekkers meebrengen? Uiteindelijk moet 't natuurlijk ook zonder, maar om te beginnen, kan dat?

xxx Rianne
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: Het begin, maar wat/hoe?

Spending undemanding time...dat is opdracht 1 uit het parelli pakket....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

als je met parelli aan de gang wilt zou ik even wachten tot je het pakket binnen hebt, en dan best zoveel mogelijk lezen en dvd's bekijken en dan pas beginnen.

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Nouja, ik hoef niet persé met Parelli aan de gang Ik ben sowieso niet van plan me aan één methode te houden, ik kijk wat het beste bij Dokie en mij past, en dat pas ik toe
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

das een hele goeie, je niet vastbijten op 1 methode, maar de juiste kennis van parelli vergaar je alleen door de pakketten en ik vind persoonlijk dat je pas methodes moet gaan mengen als je echt weet waarom je dat doet. Alles heeft namelijk een doel of reden, en zo vallen er bij parelli pas stukjes uit level 1 op zijn plaats soms als je al met level 3 bezig bent. Dan begrijp je opeens de hoe en waarom en lukt iets ineens heel goed. Denk persoonlijk dat je daarom wel best moet verdiepen en iedere stroming voor je kunt gaan mengen.. maar goed dat is mijn mening

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Maar dat heb ik ook al gedaan hoor, zekers Zal niet zomaar aanklooien zonder te weten waarom. Hempfling heb ik me ook erg in verdiept, en lijkt me ook een heel goede methode, maar Parelli is weer wat concreter, waardoor misschien makkelijker. Het hoe en wat van verschillende stromingen heb ik al uitgezocht, vind het alleen wat moeilijk te bepalen waar je nu het beste mee kan beginnen, als je niet persé Parelli volgt, of persé Hempfling bijv.
    Friendly game misschien? Vrijheidsdressuur vind hij ook erg leuk, misschien is dat iets om wat mee te doen als je net begint? (om goed aan elkaar te wennen enzo? )

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

je hoeft je natuurlijk niet helemaal te verdiepen in iets, maar even denken..

ik denk zelf dat je het beste eerst met parelli begint, maar dat is puur omdat ik het zelf ook erg prettig vind dat je het vrij stapsgewijs gaat met de pakketten. En als je dan level grondwerk hebt afgerond (rijden hoeft niet persee) dan zou ik kijken wat je bijvoorbeeld anders zou willen en hoe hempling dat dan doet.. Omdat je bij hemfling totaal geen pakket heb waarbij je stapsgewijs naar iets toewerkt en dan lijkt het mij wel handig dat je parelli hebt gedaan als basis zodat je daar wat op verder kunt borduren.. want heb je al een level 1 pakket of niet?

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Binnenkort wel, maar morgenochtend nog niet Bedankt voor het advies!

Bladwijzers

Forum Rechten