Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: vaccinatie tegen (huid) schimmel

vaccinatie tegen (huid) schimmel

Ryan heeft weer schimmel (voor de 2de keer in 2 jaar) op zich natuurlijk geen ramp maar wel lastig.

Dus nu weer druk alles aan het wassen met Imaverol en natuurlijk alle andere paarden eigenaren op stal een seintje gegeven om er alert op te zijn.

Nu hoor ik dat er ook een vaccinatie is tegen schimmel. (Insol® Dermatophyton)
    Eerste twee injectie's met een tussen pauze van 2 weken en daarna nog een keer na 9 maanden en het paard is levenslang van schimmel af volgens diverse site's op internet.

Heeft iemand zijn paard hier tegen laten enten....en was dit een vervelende enting (dit begreep ik van de DA )...en ook daarna nog schimmel gehad?

Hoor graag jullie ervaringen?
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Re: vaccinatie tegen (huid) schimmel

Hallo,

ik heb (gelukkig nog) geen ervaring met schimmels. Alleen weet ik niet of een vaccinatie nog helpt nadat het probleem zich al heeft voorgedaan. Ik heb al vaker gelezen dat bepaalde vaccinaties geen nut meer hebben nadat het dier al besmet geweest is?

Groetjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb geen ervaring met schimmels maar wel met Insol, in een ander opzicht: http://www.bureaudn.nl/paarden/zomereczeem/. Linde heeft nooit slecht gereageerd op de injecties. Binnenkort krijgt ze er weer een.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Bedankt voor jullie reacties.

@ Elineke: Op het web heb ik gelezen dat je juist kan enten als ze al schimmel hebben en dit zou zelf het genezings proces versnellen.....