Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: hoe hooi voeren op de wei?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Re: hoe hooi voeren op de wei?

mijn bak is overigens niet geschikt voor kleine pony;s. Ik heb de paardennu bij elkaar staan en dan is de bak onbruikbaar vanwege de kleine veulenhoefjes van Nicky.
    Ik gebruik overigens nu wel trekkerbanden om hooi in te voeren. ik zie het risico niet zo eigenlijk... ik zou niet weten hoe Nicky (ze is al bijna 1 jaar natuurlijk) erin zou kunnen stikken
    En trekkerbanden zijn nu eenmaal super handig om het hooi bij elkaar te houden. Met storm prop ik de banden zelf gewoon helemaal vol, dan blijft het nog redelijk droog en op zijn plaats ook.
    het voordeel van zo'n palletbox (van zo heten deze kisten over het algemeen, we hebben er hier nog zo'n 20 staan) is dat de onderkant van de grond af staat en er grote kieren zitten waarbij het water weg kan lopen. ECHT zeiknat wordt het dus niet.
    Shanna heeft tot nu toe 1 keer het rek er half uit weten te trekken, dit is wel een zwaar nadeel aangezien de uiteindes vlijmscherp zijn

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

@ Sandra
    Weet je watje daar aan kunt doen???
    Snij een stuk tuinslang door in del engte en druk dat om de randen, vevolgens de slang vastzetten met van die plastic binddingetjes die je gebruikt om planten aan te binden.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

jaaaa!!! je bent geweldig! thanks to whoopie

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
    vinden julie de kliko gevaarlijk?
    Ik denkk niet dat die gevaarlijk kan zijn als je hem goed verankerd. Je kan hem ook aan de buitenkant van de omheining zetten, zodat ze eronder door moeten eten en echt alleen bij de voeropening kunnen.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Your welcome
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Over die trekkerband, ik zal het proberen uit te leggen: het veulen in kwestie was erin gekomen en met zijn lijf IN de band gekomen. Bij het eruit proberen te komen heeft hij zich zodaning verdraaid dat hij ook nog eens met hals en hoofd in een ongelukkige kronkel terecht kwam, ook aan de binnenkant van de band en toen heeft hij zichzelf verstikt. Ik heb de foto's indertijd gezien, vreselijk.
    Ik weet niet hoe ik het beter uit moet leggen, ik hoop dat je het begrijpt. Je zult in ieder geval begrijpen dat het echt afschuwelijk was om te zien En ik nooit voor een trekkerband zal kiezen
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Buiten het gevaar wat Dorien al aangeeft met die trekkerbanden, moet je de randen (daar waar de band normaal tegen de velg zit) ook regelmatig nakijken. Daar zit namelijk staaldraad in, wat door de aftakeling van het rubber nog wel eens naar buiten komt en dus echt vlijmscherp is. Dé reden waarom mijn opa alle trekkerbanden die hij gebruikte om ruwvoer in te voeren radicaal heeft verwijderd toen een van de kalveren zijn been finaal had opengehaald aan zo'n rand...

Ook met ruiven voorzichtig zijn, paardlief mag never nooit met zijn hoofd tussen de spijlen kunnen komen. Vooruit erin gaat wel, eruit een stuk lastiger, paniek en een verhangen paard. Juist... exact de reden waarom wij geen ruiven meer hebben .

Simpel en doeltreffend is 4 palen in de grond slaan, planken erom en een badkuip erin hangen. Via de stop loopt regenwater weg en je voer blijft droog. Kate en Wick zijn er in ieder geval erg blij mee. En als je echt verplaatsbaar wilt blijven? Neem een aantal meter gaas, span dat op verschillende plekken achter de palen van de wei langs. Het hooi voer je ervoor en het waait wel in het gaas, maar niet verder!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Goede ideeën staan hier!

Die site van kruizinga was ik gister ook tegengekomen, want wij willen het hooi ook in een soort ruif gaan voeren zodat de pony's er langer mee doen, en dat idee van een gaasbak met betongaas o.i.d. erop vind ik erg handig!

Nu kwam ik twee bakken tegen die me wel handig leken
    deze: http://www.kruizinga.nl/index.php3?hoof ... ling=&xtr=

en deze: http://www.kruizinga.nl/index.php3?hoof ... ling=&xtr=

Zou zoiets stevig genoeg zijn voor een tinker die graag alles sloopt, en zien jullie er dingen aan die niet veilig zijn? Die ogen op de eerste bak bijv. (Hoe) zou een paard zich daaraan kunnen bezeren?

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Voor Whoopie hebben we nu ook zo,n soort constructie en dat gaat prima, ik zal vrijdag even een foto nemen.
    Hij is 1 keer omgewaaid maar staat nu met zeer lange pennen in de grond en nu gaat het goed.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Goede ideeën staan hier!

Die site van kruizinga was ik gister ook tegengekomen, want wij willen het hooi ook in een soort ruif gaan voeren zodat de pony's er langer mee doen, en dat idee van een gaasbak met betongaas o.i.d. erop vind ik erg handig!

Nu kwam ik twee bakken tegen die me wel handig leken
    deze: http://www.kruizinga.nl/index.php3?hoof ... ling=&xtr=

en deze: http://www.kruizinga.nl/index.php3?hoof ... ling=&xtr=

Zou zoiets stevig genoeg zijn voor een tinker die graag alles sloopt, en zien jullie er dingen aan die niet veilig zijn? Die ogen op de eerste bak bijv. (Hoe) zou een paard zich daaraan kunnen bezeren?
    Het lijkt me verstandig om het hout wel te bewerken. Anders verrot dat binnen korte tijd en hou je alleen nog maar het staal over.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Hier is de grote cementkom in gebruik. Geen ingewikkelde dure constructies nodig eigenlijk.
    Rengel kiepert de kom om en eet lekker ineens alle hooi op
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Sandra heb je die bak zelf gemaakt ? en hij is dus niet geschikt voor veulentjes enz ??

straks als sophie haar schuilstal er staat willen we daarin ook een hooi bak maken heb ook al gedacht aan een soort viertkante toren (met gaas erom natuurlijk)
    En dan boven op een deksel en dan meter of 2 hoog en dan hooi erin en dan kunnen paarden van alle lengte erin eten
    want sophie is klein en als wel doorgaat met mijn veulentje die is ook nog klein

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten