@ Inge heb je ook ervaring met de "hipsaver" ?, die moet toch ook een minder breed gevoel geven?
@ Inge heb je ook ervaring met de "hipsaver" ?, die moet toch ook een minder breed gevoel geven?
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
o ja alweer vergeten die heb ik er standaard op zitten..hihi..die is voor mij al gewoon...hahahaha..
sorry dat is waar ook..die helpt inderdaad ook je een ander zitgevoel te geven.
wat is een hipsaver?![]()
Surrender to fun!
he mensen een dubbele topic..moderator????...help??..![]()
Een hipsaver kan je op een barefood of achtig zadel leggen. Dit is een pad welke gevuld is met memoryschuim waardoor je extra zacht zit en je een "minder" breed zitgevoel krijgt. Deze is gemaakt van leer/ nubuck dus een ruwe buitenzijde.
Dit leg je dus boven op je zadel ipv er onder. Het is dus puur voor het ruiter gevoel.
Op mijn site kan je foto's vinden.
Er is nu ook een vergelijkbaar soort pad gemaakt voor op de Fhoenix zadels zodat deze als het erg koud is niet meer zo hard voelt als je begint met rijden...(voor degene die een HM zadel hebben) Dit is gemaakt van materiaal wat zich vormt naar de ruiter maar niet beinvloed wordt door temperaturen.
Foto's hiervan moet ik nog op mijn site zetten...ga ik komende dagen doen....hoop ik...beetje druk namelijk...en de prijs is nog niet bekend..![]()
Dit soort pads kunnen helaas niet gemaakt worden voor op boomzadels omdat hier zoveel soorten en maten in zijn waardoor het niet goed gaat passen op dit soort zadels, er zou dan teveel wrijving ontstaan en daardoor de duurzaamheid in het gedrang komt.
Bladwijzers