Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Ester koliekerig

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ester koliekerig

Kom ik net op stal om de paardjes binnen te halen komt mijn stalgenootje op me af.....ze had ze al binnen maar ze maakte zich zorgen om Ester. Est wilde niet eten en sond achter in haar box te graven....dat scheen ze ook al in de paddock te doen voor het binnen halen.

Arme Est voelde klam, was heel onrustig en heel zwaar aan het ademen

Dus ik heb d'r uit stal gehaald en in de bak gezet, daar was ze ook heel onrustig. Dan ging ze rollen en dan heel hard draven en dan weer rollen en zo heb ik haar maar even laten doen wat haar lijf haar ingaf. Op een gegeven moment ging ze weer rollen maar te dicht op het hek en toen brak ze zowat haar poot bij het opstaan omdat die in het hek zat . Het ging net aan goed, maar daarna stond ze weer op 3 benen.......dus nu koliek EN kreupel

Ik vond het heel moeilijk maar moest even streng zijn....lopen ook al wil je dat niet helamaal omdat je been nu in beweging moet blijven.

Dus ik heb haar maar meegenomen naar de weg en daar ben ik een stukje gaan wandelen....kwamen er allerlei paarden trailers langs en daar loop je dan met een half kreupel paard dat eigenlijk niet wil lopen en onder de bagger zit Die mensen zullen wel gedacht hebben maar goed op een gegeven moment sleurde Est me weer de berm in voor grasjes. Toen ben ik teruggegaan want het ergste leek voorbij.

Heb haar nog even in de bak gezet en daar was ze rustig, ze wilde ook niet meer rollen, maar leek wel echt doodmoe. Dus maar op stal gezet.....nu wilde ze wel haar worteltjes (krachtvoer maar uit de bak gehaald) en toen ik wegging stond ze half vermoeid aan haar kuil te knabbelen.

Straks nog maar even terug om te kijken of ze gepoept heeft en hoe ze zich dan voelt......anders maar een DA erbij halen, maar ik hoop dat ze zich straks beter voelt, afgezien van vermoeidheid dan.

Ik had al knallende koppijn en die is er niet beter op geworden......ik ga dus maar even proberen of een uurtje slapen daar verbetering in brengt en daarna dus weer even naar Ester.

Het was mijn weekeindje wel zo

Weet iemand of slobber met lijnzaad kwaad kan bij een koliekerig paard of maar even een paar dagen op alleen ruwvoer en eventueel een paar worteltjes houden??
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Re: Ester koliekerig

He bah, bah, bah en Jekkes!!!!

Koliek is wel het láátste waar je als paardeneigenaar op zit te wachten en kreupelheid ook al niet
    Heel veel beterschap voor Es gewenst!
    Het boze breekt, het kwaad verdeelt,
    maar liefde bindt en liefde heelt

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

He wat schrikken Frances ik hoop dat het meevalt.

Vorige week op stal een paard koliekerig, DA advies was rustig op stal zetten geen eten geven als het verder weer goed gaat dan kon ze de volgende dag weer gewoon het land op en eten. Maar vindt een advies in deze moeilijk omdat koliek zo,n vezamelnaam is. Als je het niet zeker weet zou ik gewoon even de DA bellen voor overleg, beter een keer te vaak gebeld dan te weinig!!

Sterkte verder met Ester!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Als een paard koliek heeft dan alsjeblieft niet gaan voeren!
    Bel alsjeblieft een DA - niet wachten!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    May 2005

Ik ga nu weer naar haar toe!

Hoop echt dat ze net zo is als ik haar net achterliet want toen was ze gewoon weer zichzelf (behalve dan wel moe achtig), vertrouw ik het niet bel ik idd de DA en anders ga ik om 22u nog een keertje terug om te kijken hoe ze is.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Oei, dat is wel schrikken zeg! Je moet mij niets van kolieken vertellen . Zoals Marianne al zegt, vooral niets te eten geven de eerste uren!

Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    May 2005

Ze is er weer
    Ben al weer 2 keer wezen kijken om 19u en om 20u en ze is goed. Ze heeft gepoept en staat weer fris uit haar oogjes te kijken en te zeuren om snoepies (die ze niet krijgt en wat voel ik me dan gemeen )

Ik heb d'r inderdaad niks gegeven!

Straks om 22u gaat mijn stalgenootje de andere paarden nog voeren (en wordt arme Ester over geslagen) en dan zou zij mij ook nog even op de hoogte houden van hoe ze is.

Ze staat wel veel op rust met dat been dat tussen het hek heeft gezeten, maar ze staat daar gelukkig ook gewoon op.

Ik geloof dat we het ergste gehad hebben.

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Fijn, hopen dat het zo blijft gaan in stijgende lijn!
    note to self: change the mind, the body will follow.

Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Leeftijd
    41

Ik duim ook even mee dat het goed blijft gaan! Is niks leuk, paardje dat zich ellendig voelt...

Aangemeld
    May 2005

Ik ben voor de zekerheid zelf nog even gaan kijken, mijn stalgenootje had niet gebeld maar om zelf rustig de nacht door te komen moest ik Est toch nog even met eigen ogen bekijken (hoezo vertrouwen in je medemens )

Ze voelt zich goed......is weer attent, had weer een mooie drol neergelegd en zeurde nog steeds om snoepies. Ze snapte er echt geen bal van want alles had eten gehad en Timber was met haar voerbal aan het spelen dus dat geluid hoorde ze ook dus ze keek me heel vragend aan.

Ik heb nog even in d'r stal bij d'r gezeten en we hebben lekker geknuffeld. Het is ook zo'n poepie

Morgen mag ze weer lekker met haar vriendinnetjes naar buiten van mij en als het regent doe ik d'r voor de zekerheid maar een regenjasje aan zodat ze niet door en door nat gaat regenen (overbezorgde mamma )

Gatver dat is flink schrikken Frances, gelukkig dat het alweer beter gaat nu. Ben benieuwd hoe ze morgen loopt, hopelijk heeft ze niet teveel last van haar been.

pfffewww... wat een opluchting!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Balen van zo'n weekeinde einde F6!
    Gelukkig gaat het allemaal goed,
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

He gelukkig dat klinkt goed.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

schrikken!!

Ben blij dat het goed is afgelopen. Nu even goed voor jezelf zorgen hoor meiss!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten