Kom ik net op stal om de paardjes binnen te halen komt mijn stalgenootje op me af.....ze had ze al binnen maar ze maakte zich zorgen om Ester. Est wilde niet eten en sond achter in haar box te graven....dat scheen ze ook al in de paddock te doen voor het binnen halen.
Arme Est voelde klam, was heel onrustig en heel zwaar aan het ademen![]()
Dus ik heb d'r uit stal gehaald en in de bak gezet, daar was ze ook heel onrustig. Dan ging ze rollen en dan heel hard draven en dan weer rollen en zo heb ik haar maar even laten doen wat haar lijf haar ingaf. Op een gegeven moment ging ze weer rollen maar te dicht op het hek en toen brak ze zowat haar poot bij het opstaan omdat die in het hek zat. Het ging net aan goed, maar daarna stond ze weer op 3 benen.......dus nu koliek EN kreupel
![]()
Ik vond het heel moeilijk maar moest even streng zijn....lopen ook al wil je dat niet helamaal omdat je been nu in beweging moet blijven.
Dus ik heb haar maar meegenomen naar de weg en daar ben ik een stukje gaan wandelen....kwamen er allerlei paarden trailers langs en daar loop je dan met een half kreupel paard dat eigenlijk niet wil lopen en onder de bagger zitDie mensen zullen wel gedacht hebben
maar goed op een gegeven moment sleurde Est me weer de berm in voor grasjes. Toen ben ik teruggegaan want het ergste leek voorbij.
Heb haar nog even in de bak gezet en daar was ze rustig, ze wilde ook niet meer rollen, maar leek wel echt doodmoe. Dus maar op stal gezet.....nu wilde ze wel haar worteltjes (krachtvoer maar uit de bak gehaald) en toen ik wegging stond ze half vermoeid aan haar kuil te knabbelen.
Straks nog maar even terug om te kijken of ze gepoept heeft en hoe ze zich dan voelt......anders maar een DA erbij halen, maar ik hoop dat ze zich straks beter voelt, afgezien van vermoeidheid dan.
Ik had al knallende koppijn en die is er niet beter op geworden......ik ga dus maar even proberen of een uurtje slapen daar verbetering in brengt en daarna dus weer even naar Ester.
Het was mijn weekeindje wel zo![]()
Weet iemand of slobber met lijnzaad kwaad kan bij een koliekerig paard of maar even een paar dagen op alleen ruwvoer en eventueel een paar worteltjes houden??
Bladwijzers