Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: portugees norton zadel

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

portugees norton zadel

Mijn oog is gister na de demo's op enkele lusitano's gevalen op een portugees norton zadel.

http://www.riverland.be/riverland/zadel ... rodtype=12

Ik vond alleen dat er maar weinig info bij staat en dat het zadel zo goedkoop is maakt het bij mij ook wat verdachter, maar van de andere kant...als het goed is en vooral goed zit zowel vor Diesel als vor mij dan is het natuurlijk gewoon mooi mee genomen.

Ik ben erg benieuwt naar wat jullie mening erover is en of er misschien iemand is die er ervaring mee heeft.

ps. ik vind dat goude spul wat eraan zit best wel lelijk maar ja..het zit er nou eenmaal aan!misschien als ik wat creatief ben dat ik er nog wat aan kan veranderen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: portugees norton zadel

Dat het een goedkoop zadel is wil niet altijd zeggen dat het helemaal niets is maar ik zou wel goed opletten:
    -hoe zijn de kussens opgevuld is het wel veerkrachtig en goed verdeeld
    -is er aan de achterkant genoeg ruimtetussen de kussens voor het wervelkanaal?
    -is het zadel wel recht
    -goed in de gaten houden dat alles goed vast ziten op den duur of de boom goed blijft

Ik heb een tijdje een goedkoop zadel gehad voor Whoopie (enigste zadel wat mooi op haar lag) maar gaf niet genoeg vrijheid achter , was nogal hard en de boom brak al vrij snel.

Ik zie trouwens helemaal geen breedtematen staan.(boom)

Volgens mij hebben ze voor dit soort zadels ook bontjes, mocht je de afwerking niet zo mooi vinden, alleen zijn die wel duur.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Van Portugese zadels zijn er ook vele varianten. Zadelmarktkwaliteit en goede kwaliteit.

Eigenlijk gelden dezelfde eisen... het moet gewoon goed passen en niet uit slechte materialen bestaan die gaan prikken oid.

Kijk voor meer zadels anders eens op http://www.el-mosquero.de

Kun je vergelijken

Aangemeld
    Oct 2005

ik heb al een mailtje gestuurd om te vragen of er zoiezo een mogelijkheid is om te testen..zodat ik het zadel in het echt kan bekijken en voelen.

Ik vraag me dan ook af waarom de zadels op de site van marleen zovee duurder zijn..waar zitten die kosten allemaal in?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Kwaliteit van het gebuikte materiaal en de afwerking, het model. Je kunt het verschil vaak goed zien en voelen.
    Maar kwaliteit uit zich vaak ook in de duur van het gebruik, het gaat langer mee/blijft langer mooi.(als het goed is)
    Als het goed is wordt er ook service verleent wanneer er problemen zijn met het zadel, dat kost ook geld natuurlijk.

Vindt de spaanse zadels op die site wel mooi!!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Je zou ook eens hier kunnen kijken: http://www.hipica.nl/produkten.php?c...erische+zadels
    Patricia Bliek doet met mij de MSFC-opleiding, wellicht geeft dat wat vertrouwen? Ik heb toevallig afgelopen zaterdag een paar van die zadels mogen bewonderen, het enige nadeel dat ik eraan zag was dat ze moeilijk of niet aanpasbaar zijn, het past of het past niet... De zadels die ze bij zich had waren de eerste twee en de laatste op de link die ik hierboven zette. Ik vond ze kwalitatief gezien heel erg fraai, mooie materialen en heel mooi afgewerkt.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Houd je er rekening mee dat je in dit zadel niet kan lichtrijden??

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Misschien een hele domme vraag, maar hoezo kan dat eigenlijk niet? Zitten je benen ten opzichte van je bovenlijf daarvoor teveel naar voren door de gevormde zitting?

Aangemeld
    Oct 2005

wat houd dan het flexible in bij de eerste twee op de site?

Daar is nu mijn oog op gevallen namelijk omdat het zadel waar eht eigelijk om ging ook heeel hard zou zitten heb ik me laten informeren en idd lichtrijden moet ook wel kunnen gaan en dat gaat denk ik wel bij die eerste 2 zadels van de site.

iemand daar ervaring mee???

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Misschien een hele domme vraag, maar hoezo kan dat eigenlijk niet? Zitten je benen ten opzichte van je bovenlijf daarvoor teveel naar voren door de gevormde zitting?
    Op het barokke-paardenforum loopt er momenteel ook een topic over iberische zadels. Je schijnt hier zo vast in te zitten dat lichtrijden bijna onmogelijk is. Logisch natuurlijk, deze zadels zijn daar helemaal niet voor bedoeld. Integendeel zelfs, het is niet gewenst.

Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Leeftijd
    41

Ik heb een keer op een soortgelijk zadel gereden, op een fries die bij ons op de wei staat.
    Lichtrijden is inderdaad moeilijk, omdat de voorboom je bovenbenen aardig klem zet. Het zit wel heel lekker, je hebt het idee dat je heel stevig op je paard zit, toch veel vrijheid om je bekken in de juiste positie te kantelen, in tegenstelling tot veel dressuurzadels die je in een bepaalde positie zetten. Ik kon zo ineens op een heel hoog opgooiende fries met gemak doorzitten
    Een nadeeltje: dat zadel was echt loeizwaar...

Nog een tip: probeer niet in dit zadel op te stappen met veel te lange stijgbeugels. Kan is groot dat je je been niet over de achterboog (of hoe het ook heet) heen krijgt

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door peaches
    wat houd dan het flexible in bij de eerste twee op de site?

Daar is nu mijn oog op gevallen namelijk omdat het zadel waar eht eigelijk om ging ook heeel hard zou zitten heb ik me laten informeren en idd lichtrijden moet ook wel kunnen gaan en dat gaat denk ik wel bij die eerste 2 zadels van de site.

iemand daar ervaring mee???
    Je kunt Patricia e-mailen met al je vragen. Je mag naar mij verwijzen (dat je haar naam van mij hebt) als je dat wilt.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Oct 2005

ja ik zie dat ze ook een zadelpasservice hebben..das wel erg fijn!!!

Ik ben ook aan het speuren naar een fijn zadel en ik kwam op
    een interessante site terrecht, echt heel veel informatie
    over spaanse/iberische en portugese zadels. Ze komen op mij
    zeer professioneel over. Ik zou er even een kijkje nemen.

http://www.bentaiga.de

succes!

Bladwijzers

Forum Rechten