Myra heeft al een aantal weken last van haar achterbeen, omdat er op het spronggewricht een draadwond zit. Het is alleen de huid die kapot is, wat dat betreft hebben we enorm geluk gehad, maar het kan niet worden gehecht. Myra loopt er ook vanaf het begin vrij goed op, maar het been is steeds weer dik en pijnlijk bij aanraking.
De DA is er nu 4 keer bij geweest en ze is net klaar met haar derde () anti-biotica kuur en ik spuit het been elke dag af met water en smeer calendulazalf op de wond. Het been is nu nog iets dikker dan normaal en de wond is een stuk kleiner. Er zit wat wildvlees op, dat kan volgens de DA ook niet anders op die plek. Hij heeft me aangeraden om nu af te wachten tot na het weekend wat die laatste kuur doet.
Vandaag kreeg ik de tip om er groene leem op te smeren. Dat heb ik nu besteld, van Groene Os. Dat is "Wondpasta voor gebruik bij bacteriële, virale en schimmelinfecties, ontstekingen, slecht genezende wondjes, smetplekken en eczeem." De DA zegt dat Myra een soort huidinfectie heeft door de wond, dus het verhaal klinkt goed.
De samenstelling is Illite, Colloidal silver, Calendula officinalis, Glycerin, Tocopherol (d-alpha), Buxus chinensis, Persea gratissima, Triticum vulgare, Beta-carotene, Lavendula officinalis, Aloe barbadensis, Mel, Propolis cera, Melia azudirachta, Echinacea purpurea
Heeft iemand hier ervaring mee of ideeen over?
Bladwijzers