Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: verzameling/nagefelijkheid volgens Parelli?

verzameling/nagefelijkheid volgens Parelli?

Hoi, ik zou graag willen weten wat verzameling/nageefelijkheid inhoud volgens Parelli en hoe je het kan trainen. Mijn pony staat scheef met de heup dankzij een val. Volgens de osteopaat is hij nu na zo'n 9mnd. rechtrichten en sterker maken van de achterhand bijna recht, het rechtrichten zullen we wel moeten bijhouden om hem gezond te houden. Dus mijn vraag is; Kan dit ook op de Parelli manier? (ik zie namelijk veel met losse teugels rijden en ik vraag me af of dit slecht is voor hem)

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: verzameling/nagefelijkheid volgens Parelli?

Volgens mij (maar ik zit niet door en door in het parelli-systeem), is dit niet de sterktste kant van Parelli. Het is denk ik niet voor niets dat veel mensen naast parelli iets anders ernaast doen om met name het ondertreden van de achterbenen beter te trainen dmv zijgangen bv aan de hand en ook onder het zadel.

Als jij al een paard hebt wat scheef is dan zou ik niet uren rijden met een lange teugel of je moet je paard alleen op zit recht kunnen rijden dan is het denk ik geen probleem.
    Ik zou je een mix advieseren, ik weet niet hoe je je paard tot nu toe recht hebt gereden , maar houd dat lekker aan en leer daarnaast veel van parelli maar kijk ook kritisch naar wat jouw paard nodig heeft.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Verzameling en nageeflijkheid zit wel degelijk in het Parelli systeem, maar komt pas naar voren vanaf Level 3.

Wanneer je nu met rechtrichten goed bezig bent, kun je dat toch ook gewoon voortzetten op Parelli manier, namelijk: tijdens je rechtricht oefeningen werken met fases, je houden aan de 8 principles, je paard lezen tijdens de oefeningen, je opdrachten aanpassen aan zijn karakter en humeur van de dag. DAT is naar mijn mening Parelli.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

ja, ik rij eigenlijk dressuur maar dan wel met de Parelli fases. Verder rij ik regelmatig zonder halster, alleen met 2 sticks, hij looft hier super mee geeft mooie buiging en stelling en loopt dan met z'n hoofd mooi laag. Verder weet ik dat Linda P een dressuur rijder is en er is nog een vrouw. (zij rijd dressuur op hoog nivo met een schimmel, ik zou graag haar naam willen weten zodat ik info en/of filmpjes kan opzoeken lijkt me erg leerzaam.

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

bedoel je karen rohlf?

Bladwijzers

Forum Rechten