Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Trektocht Veluwe

Trektocht Veluwe

Hallo allemaal,
    Ik zit met een net geboren idee in mijn hoofd dat ik erg graag van de zomer een trektocht over de Veluwe zou willen maken. Maaar natuurlijk wil ik dit niet alleen doen! Ik vraag me dan ook af of er andere mensen zijn met het zelfde idee of dat ik mensen nu misschien op een leuk idee breng
    Want misschien kan ik me bij een groepje aansluiten? Of kunnen we hier een groepje samenstellen?

Mijn pony staat in Wageningen dus het zou leuk zijn als er mensen zijn die dan ook vanaf deze locatie (of een locatie in de buurt) vertrekken.

Ik heb verder nog helemaal geen ideeen over wanneer precies, hoe lang en waar overnachten etc. Ik dacht, eerst maar eens kijken of er mensen interesse hebben of dat er toevallig al mensen gaan. Dit voordat ik anders allemaal plannen ga maken die niet uit te voeren zijn

Nou laat maar horen iedereen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Trektocht Veluwe

Hoi Eline,

Wij organiseren van 4 tm 7 juli een trektocht op de Veluwe! Wie is wij vraag je je dan af? De meerdaagse commissie van de NVVR (Nederlandse Vereniging Voor Recreatieruiters).

We vertrekken op vrijdag 4 juli vanuit Heerde waar 1 van onze leden woont. We rijden die dag naar Vaassen. De volgende dag naar Ermelo, dan naar Vierhouten en maandag weer terug naar Heerde.

Aanstaande zaterdag ga ik de locaties bekijken waar de paarden en wij overnachten. Wij overnachten in tentjes. Die worden elke dag in een huifkar vervoert. Voor de paarden gaan we stallen en weiland reserveren.

Ik denk dat er minimaal 20 mensen mee doen aan de trektocht. Uiteraard rijden we niet in een grote groep. De groep wordt onderverdeeld in overleg. Er komt onder andere een jeugdgroep.

We willen de kosten zo laag mogelijk houden.

Op zaterdagavond 7 juni komen we met de hele groep samen in Heerde om alle details te bespreken.

Rond 1 maart worden alle details op de website van de NVVR (http://www.nvvr.info) gezet.

Wil je meer informatie, dan kan je me altijd even mailen. Het zou gezellig zijn als je mee gaat. Voor vervoer van Wageningen naar Heerde valt altijd wel wat te regelen!

Met vriendelijke groet,

Stacy Bakker
    NVVR - Meerdaagse Commissie
    stacy_bakker@hotmail.com

Hoi Stacy,
    Bedankt voor je reactie, klinkt erg leuk allemaal! Weet zo snel niet waar Heerde ligt maar dat ga ik nog wel even opzoeken, het zal vast niet ver weg zijn. Leuk dat er zoveel mensen meegaan! Ik zit dan alleen met een probleempje om in Heerden te komen. Mijn pony wil namelijk echt niet of met heel veel moeite de trailer in. Ik heb dan met trailerladen wel hulp nodig. En hebben jullie ook een trailer en/of een auto om te vervoeren? Want ik heb beide niet namelijk maaar als jullie zeggen dat er wel wat te regelen valt wat betreft vervoer....

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Dit jaar is voor ons nog iets te vroeg, ik ga volgende zomer met een aantal een week Veluwe-trekken.
    Start- en eindpunt in Assel, verder moeten we het allemaal nog eens bekijken.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Hoi Eline,

Heerde ligt aan de andere kant van de Veluwe, dus te paard is het te ver.

Ik organiseer het samen met een vriendin. Zij is degene die in Heerde woont en haar zie ik zaterdag. Ik zal het gelijk even met haar overleggen. Zij heeft een busje en een 2-paards trailer. Misschien kan zij jou donderdags ophalen. Ze kan misschien ook wel 1 van haar ponys mee nemen, zodat jouw pony misschien makkelijker de trailer op loopt.

Ook heb ik kennissen in Bennekom wonen met een trailer en vrachtwagentje. Hun kan ik altijd vragen. Dus vervoer regelen we wel. Details kunnen we uiteindelijk op 7 juni afspreken.

Lijkt me wel slim om dan al op donderdag te komen, dan heb je tenminste alle tijd om te laden. En misschien kan je voor die tijd nog een paar keer oefenen. Mijn paard laadde vroeger ook heel moeilijk, maar ik heb hem gewoon omgekocht

Officieel moet je lid zijn van de NVVR om mee te kunnen, maar voor een eerste weekendje weg kan ik wel een uitzondering maken Maar goed, kijk maar eens op de website of het wat voor je is!

Groetjes,

Stacy

Nou het zou echt super zijn als het vervoer geregeld kan worden, want dat is echt mijn enige struikelblok om zo'n leuk plan uit te voeren! Die donderdag naar jullie toe komen lijkt me inderdaad een goed idee dan heb ik ook geen stress met trailerladen. Leuk dat je zaterdag de locaties gaat bekijken (hoop dat de paardjes lekker in de wei kunnen staan, ben wel benieuwd! Dus als het vervoer op een manier geregeld kan worden wil ik graag met jullie mee! Dus 7 juni gaan jullie overleggen? Is dat ook in Heerde?

P.S.: Ik ben sinds een aantal maanden lid van de NVVR (moet alleen nog een beetje wegwijs worden op de site enzo) dus dat is geen probleem dan. Zal even de site doorspeuren idd!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Ja, dat is ook in Heerde. Tevens onze start- en eindplaats en daar kan je die donderdagnacht ook in een tentje overnachten.

Leuk dat je al lid bent! Er staat nu nog niks over de trektocht op de site. Moet eerst de accommodaties bekijken Als de volgende vrijruiter uitkomt (eerste week van april) kan je het inschrijfformulier op de post doen. Ik zet je alvast op de lijst. Ik ga binnenkort ook naar die kennissen in Bennekom toe. Ik zal eens met hun overleggen qua vervoer, want ze wonen natuurlijk vlak bij je. Zal ik gelijk eens even voor andere weekenden vragen. Zij zijn namelijk op elk weekend van de NVVR aanwezig. Oja, en we zijn ook allemaal op de ledendag, 13 april aanwezig.

Gezellig dat je mee gaat!

Groetjes,

Stacy

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Eline, vervoer geregeld. Heleen haalt je op donderdags op met haar 2paards-Iforwilliams. Je paard kan bij haar in de wei overnachten, jij in een caravan. Gegevens van Heleen mail ik ff aan je door. Kan je alles met haar afstemmen.

xxx Stacy

Hee Stacy war super zeg! En wat snel geregeld allemaal! Ik wacht wel even op de mail dan. En hoe waren de locaties op de trektocht waar we overnachten?

Hoi,leuk dat je al zo snel iets gevonden hebt!
    Ik heb zelf vorig jaar ook een hele gave trektocht op de veluwe gemaakt.
    Met vier meiden en paarden reden we elke dag rond de 30 kilometer, naar een andere overnachtingsplek.
    We sliepen soms in een eenvoudige blokhut en soms in een luxe hotel, wel allemaal plekjes met paarden erbij in de wei.
    De trektocht die wij hebben gemaakt was rond kootwijkerbroek, uddel, epe, etc.
    Echt super mooie plekjes daar, met nog mooiere ruiterpaden.
    Ik wil dit jaar misschien nog wel een keer gaan, maar weet nog niet waneer en met wie en welk paard.
    Maar mocht je na jou trektocht nog zin hebben om nog is een weekendje te gaan of zo dan kunnen we misschien
    samen daar gaan rijden als je dat wat lijkt.
    Ik woon vlak bij Nijmegen.
    Groetjes iris

Hee Iris,
    Wat leuk dat je al ervaringen hebt met leuke trektochten/buitenritten! Ik rij zelf ook veel buiten maar een trektocht heb ik nog nooit gemaakt. Vandaar ook dat ik dacht: misschien zijn hier op dit forum wel mensen die wel ervaring hebben en met wei ik mee kan. Heb inderdaad snel een hele leuke reactie gehad, ben er erg blij mee! Nu alleen nog overleggen/afspreken en vastleggen Ja het lijkt me erg leuk om ook een keer met jou te gaan rijden. Mijn paardje staat alleen in Wageningen dus dan moet ik of naar jou toe komen of jij naar mij. Als je naar mij toe komt kunnen we dagritten maken ofzo vanaf de Wageningenkant van de Eng. Is erg mooi! Nou laat maar weten als je wat concretere plannen hebt met welk paardje je wil gaa of wanneer, dan kunnen we miss ook wel wat afspreken.
    Groetjes Eline

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Hoi Meiden,

A.s. donderdag komt de informatie en inschrijfformulier op het forum te staan. Graag zo snel mogelijk invullen en opsturen, dan ben je 100% zeker van een plekje.

Groetjes,

Stacy

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Bij deze alvast de informatie. (Inschrijfformulier zal ik donderdag op mijn werk inscannen)

Zomerse NVVR trektocht voor jong en oud!

Vrijdag 4 juli t/m maandag 7 juli 2008

Dit jaar gaan we een echte alternatieve trektocht op de Veluwe rijden. De route zal als volgt zijn: Heerde – Vierhouten – Ermelo – Vaassen – Heerde.
    De mogelijkheid bestaat om op donderdag 3 juli te arriveren of op dinsdag 8 juli te vertrekken. Deze eerste en/of laatste nacht kunnen we overnachten in ้้n van de caravans op het terrein van NVVR-lid Heleen Hage.
    In Vierhouten overnachten we op het luxe recreatieterrein Samoza. (http://www.samoza.nl) Op vrijdagavond kunnen we gezellig bij de pizzeria of het pannenkoekenrestaurant op het terrein gaan eten (voor eigen rekening). De paarden kunnen in de paddocks of buitenbak overnachten. Wij overnachten in trekkerstentjes. Je kunt zelfs nog een duik nemen in het zwembad. Voor degene die willen dansen: Samoza beschikt zelfs over een discotheek.
    Zaterdagavond overnachten we op de Sequoia Stables. (http://www.sequoiastables.nl) Deze gezellige manege heeft twee slaapzalen met twaalf bedden. De overige deelnemers overnachten in de trekkerstentjes. Ook hier kunnen de paarden ’s nachts weer in de paddocks overnachten.
    In Vaassen overnachten we op paardensportcentrum “De Cannenburgh”. (http://www.manegedecannenburgh.nl) Hier krijgen de paarden onbeperkt weiland en mogen wij onze tentjes opzetten in het weiland ernaast. Ook hebben we een klein chaletje erbij gehuurd. Vier mensen kunnen tegen extra betaling in dit chaletje overnachten.
    Maandag rijden we van Vaassen weer terug naar Heerde waar wij verwelkomt worden door de familie Hage. Zij organiseren als afsluiting een grootste barbecue.
    Wij hebben op de trektocht maar 4 stalletjes kunnen reserveren. Deze worden apart gehouden voor de paarden die absoluut niet buiten kunnen overnachten. Verder is het dus echt een ouderwetse trektocht met tentjes en paarden die buiten overnachten.

Laat bij je inschrijving even weten of je nog extra nachten bij de familie Hage wilt overnachten en of je in het chaletje wilt overnachten.

Op zaterdagavond 7 juni 2008 organiseren we een introductie avond voor alle deelnemers in Heerde. Op deze avond zullen we alle details bespreken, zoals wie neemt wat mee. De avond vangt aan om 19.30 en is rond 22.00 afgelopen.

Prijzen:
    - Overnachting bij familie Hage met paard in de wei: € 25,- per persoon per nacht
    - Overnachting bij familie Hage met paard op stal: € 35,- per persoon per nacht
    - Trektocht van vrijdag t/m maandag met paard in de wei: € 105,- (met overnachting in chalet: € 120,-)
    - Trektocht van vrijdag t/m maandag met paard op stal: € 120,- (met overnachting in chalet: € 135,-)

(Prijzen zijn exclusief avondeten op vrijdagavond en zaterdagavond. Verder alles inclusief, ook voor je paard).

Wil je alvast de route bekijken, dan kan je de ruiterroutes op de volgende kaarten vinden:
    - Wandelkaart van het Leuvenumse bos: € 5,75; zie http://www.vvvermelo.nl
    - Ruiterkaart van Nunspeet / Vierhouten: € 2,-; zie http://www.vvvnunspeet.nl
    - Plattegrond Epe: € 5,95; zie http://www.vvvheerde.nl
    - (20) Nunspeet: € 4,95; zie http://www.staatsbosbeheer.nl

De plattegrond van Epe en kaartnummer 20 Nunspeet kan je via de betreffende website bestellen. Voor de overige kaarten moet je even bellen. Ook zal de NVVR voor een aantal kaarten zorgen.

Heb je nog vragen, stuur me gerust even een PB-tje.

Groetjes,

Stacy

Bladwijzers

Forum Rechten