Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: LB extrovert in een bos - wat doen?

Re: LB extrovert in een bos - wat doen?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Misschien nog een ideetje.
    Hoe bossig is dat bos? Als Pathos zich gaat vervelen buiten en ongevraagd met het gaspedaal gaat spelen wil het nog weleens helpen (als we tenminste bomen in de buurt hebben) om bomen te gaan slalommen, in stap en in draf. Ik heb het idee dat dat werkt omdat ik me niet focus op zijn gedoe maar op de boom en de volgende en de volgende en Pathos vindt dat slalommen wel interessant, vooral omdat het in draf best moeilijk voor 'm kan zijn als de bomen wat dichter op elkaar staan en hij vindt zichzelf een enorme held als hij in draf tussen de bomen doorkan. Voor mij is dat lekker gemakkelijk omdat ik niet zo'n groot lijf tussen die bomen door hoef te slingeren. Eigenlijk zo'n beetje de enige oefening die ik beter kan dan hij
    Dit is sowieso in mijn beleving een grote key to succes!
    Zelfs ongeacht of het LB of RB gedrag is.
    Tuurlijk ben je er wel voor je paard, zeker bij RB situaties, maar door jezelf te focussen op de taak die paardlief te doen heeft en niet mee te vliegen in het gedrag, help je je paard al enorm....

May the horse be with you!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja dat herken ik idd, afgelopen zondag was Whoopie ook erg onrustg, hoofd omhoog willen draven.
    Ben ik gaan zigzaggen op het bospad, focus op een boom op mijn r zitknobbel gaan zitten daar omheendraaien, op mijn l zitknobbel focus op andere boom, en dat ging eigenlijk heel erg goed omdat je zelf idd je energie op je eigen lijf richt en kijkt of je paard om je been wil gaan lopen als het ware en het werkte wel ze bleef redelijk rustig.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Sliding rock is een oefening met bijna alleen maar zijwaarts en achterwaarts. De twee dingen waavan Parelli vindt dat je paard daar veel bij na moet denken. Voor de uitleg ga ik er even vanuit dat je paard recht tegenover je staat.
    Je suurt hem dan achterwaarts (jij loopt zelf ook gewoon), na een paar passen achterwaarts vraag je paardlief om de voorhand om te doen, nu staat ze zijwaarts. Dan vraag je een paar passen zijwaarts (jij loopt nog steeds). Na een paar passen zijwaarts (rustig blijven lopen zelf) vraag je haar kont om en kijkt ze je weer recht aan. Dan begin je weer van voren af aan (achterwaarts, voorhand om, zijwaarts, achterhand om).

Dit is sliding rock. Haar uitdagende energie kan ze daar dan mooi instoppen en als ze uitgefeest is kan je haar weer rustig naast je laten lopen.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
    Sliding rock
    Maaike (of iemand anders) heb je een filmpje???
    "Dromen komen uit..."

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten