ik weet niet of het hier goed staat, maar ik heb echt julie hulp nodig![]()
Diesel is weer flink bezig, staken, staken staken, ik word er niet goed van. Mijn geduld is echt even open ik ben er weer even helemaal klaar mee. Altijd dat gestaak
![]()
In de bak heb ik dit dus nooit, als ik wandelen buiten ook nooit, als ik met de kar ga ook nooit meegemaakt. Maar als ik ga rijden, buiten, het vertrouwde loopt hij meestal wel. Maar nu ik kom een paar honderd meter het erf af en dan begint het hoor, meneer wilt niet verder. Met iemand anders mee, ook nooit problemen, ik ga morgen met iemand naar het duin/bos omdat hij dan ook overal staakt.. maar ik wil ook een keer voorop kunnen. Duin/bos ga ik dus oefenen met iemand, maar langs de weg, volgens mij stelt hij zich gewoon aan? Ik weet het gewoon niet meer.. misschien wel niet.. maar waarom soms nooit problemen en soms ineens overal spoken zien?
Ik heb al vanalles geprobeerd:
1) zoals linda het doet, omdraaien stukje weg lopen en weer terug. Ik draai om loop een stukje weg en zodra ik terug wil gaat hij in de remmen, soms al ineens achteruit.
2) wachten, wachten.. nog is vragen of hij naar voren wilt.. hij gaat alleen maar achteruit.
3) wachten, wachten.. tot hij zelf iets gaat doen.. Dan wilt hij omkeren, dan doe ik niets behalve hem corigeren dat hij niet mag omdraaien.. ook dan gaat hij achteruit.
4) been blijven geven, en als hij achteruit gaat, gewoon been blijven geven, want ik wil vooruit.. hij gaat hoe langer hoe harder achteruit tot hij gaat stilstaan en even helemaal niet meer wilt bewegen en daarna gaat hij gewoon weer achteruit.
5) eraf gaan, stukje lopen gaat prima, maar zodra ik weer opstap weer achteruit..
6) soort van point 2 point, en bij het point laten grazen.. we bereiken nog geen 1 point om hem te laten grazen.. als ik dan wandel en hem laat grazen en weer erop wil begint hij weer te staken..
Ik ben echt ten einde raad!! Soms gaat het prima als hij de weg al kent, maar nou begin hij daar zelfs moeilijk te doen. Mijn verzorgster heeft in het schriftje geschreven dat ze dit ook steeds heeft. Ik had er al een tijdje geen last van. Ik wilde bijna zeggen dat ze maar even niet op hem buiten mag rijden, maar ze komt al een jaar en helpt me met vanalles, dus dat kan ik eigenlijk ook niet maken. Zij probeerd ook altijd iets anders, maar niets helpt. Uiteindelijk draad ze om.
Ik ben vandaag ook uiteindelijk maar omgedraaid, dan wilde meneer HEEL snel naar huis, ik heb hem steeds weer omgedraaid, dan bleef hij stokstijf staan en dan weer een stuk terug naar huis, weer omgedraaid etc etc
Wat moet ik nou doen??
Bladwijzers