Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: dressuur zadel

dressuur zadel

Hoi,

Ik heb voor Poca een equiflex zadel.
    Past goed, zit als een huis maar is groot en beetje lomp ook wel.

Ik wil er een dressuur zadel bij gaan kopen. Mag ook iets af wijken van dressuur. Voorwaarden:
    A - dat het perfect op Poca past
    B - dat ik er heel goed in kan zitten
    C - dat ik dan ook een correcte houding aan kan nemen
    D - meer feel heb met Poca dan met die equiflex
    E - geen bogen aan de voorkant die mijn handen(houding) in de weg zitten

Het zou een boomloos zadel kunnen zijn. Ergens in mijn hoofd denk ik toch eerder aan een goed dressuur zadel dan aan een boomloze variant, maar dat kan ook in mijn hoofd zitten. Ik ga in ieder geval meerdere zadels testen.

Herman (country mill) had het o.a. over een Massimo dressuur, wat mij wel aanspreekt.

Ik wil graag weten of jullie er ideeen over hebben. Roep alles wat je er over kwijt wil. Wat van jou niet van belang lijkt te zijn, kan voor mij juist de ontbrekende schakel zijn. Geld is geen issue in deze.

Thanks,
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid alytuiere's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Leeftijd
    38

Re: dressuur zadel

massimo vind ik een goede prijs/kwaliteit verhouding.. de dressuur versie heb ik nooit geprobeerd dus daar kan ik weinig over zeggen. Als geld geen issue is zou je ook kunnen kijken naar een WOW-zadel. Als ik het me goed herinner heeft iemand hier op het forum er ook een? Marianne? Die zadels kun je echt op zoveel dingen op maat laten maken
    liefs, Annelies

Trainingsdagboek
    Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Hey,

De Startrekk dressuur kan je eens uitproberen.

Verder ben ik erg fan van de oude/hele oude zadels van KN . De nieuwere KN-zadels hebben een hele slechte boom wat de oudere niet hebben.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Ik heb altijd een Kieffer gehad voordat ik western ging rijden, verder is de kn een goed zadel.

ik ben erg blij met mijn pegaso

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb een batesdressuurzadel, echt voordeel vindt ik dat het qua zit een vrij neutraal zadel is waarbij je de kniewrongen ook kunt verwijderen of op een andere plaats kunt zetten dmv klitteband, en het heeft een verwisselbare boom.
    Massimo vindt ik ook mooie zadels, vindt ze wel weer wat zwaarder, maar vergeleken bij de Equiflex zal het wel mee vallen. .
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Wil je een écht dressuurzadel??

De Massimo vin ik een prutzadel maar da's persoonlijk. Waarom koop je geen Wow-zadel ( aanmeten door Kerry Sharp, op maat gemaakt voor Poca.. als geld tioch geen issue is) ? Dat zijn voor de ruiter en het paard de fijnste zadels die er zijn! http://www.kerry-sharp.nl/
    Of anders een Bates, ook met lucht.

Je mag ook mijn (bijna) nieuwe Passier Grand Gilbert wel even uitproberen - als-ie past mag je 'm voor een zoet prijsje overnemen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Wil je een écht dressuurzadel??
    Hoi,

Thanks voor je antwoord. Waarom verbaast je dat zo? Doe ik iets geks. Ja kan best hoor. Maar ik begin te merken dat ik de dressuur echt leuk begin te vinden en dat Poca dat ook vindt. Dat grote zadel zit me gewoon een beetje in de weg. Dan lijkt me een dressuur zadel een goede optie. Of kan ik dan beter wat anders nemen?

Als ik binnenkort de halve computer kom halen, , dan zou ik graag eens naar jouw dressuur zadel kijken. Misschien is dat wel heerlijk zitten.

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik (en mijn instructrice) kan je van harte een zadel van Equestor aanbevelen. Dit merk bestaat al een tijdje, en heeft hierdoor misschien niet bij iedereen een evengoede naam, maar is onlangs overgenomen en komt nu heel dicht bij het ideale zadel. Het zadel bevalt mij zo goed, dat ik onlangs ook voor mijn jonge paard een nieuw zadel besteld heb. De kussens hebben een extra groot draagvlak en zijn gevuld met gelfoam. Het is echter wel een boomzadel, maar ik vind nogsteeds dat een goed passend boomzadel te verkiezen is boven een boomlooszadel. Verder is er goed nagedacht over de ophanging van de singelstoten en de beugelriemen. Bij allebei mijn paarden maakte het een wereld van verschil, terwijl ik ook altijd al een op maat gemaakt zadel had. Zelfs de osteo is dik tevreden. Enige minpuntje zijn de levertijden, dat loopt nogal eens uit.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Met een dressuurzadel kun je ook meerdere kanten op hoor, gewoon lekker buiten rijden etc. Er zit veel verschil in dressuurzadels. Je kunt er zooo weinig over zeggen uiteindelijk want het is heel erg persoonlijk zowel voor je paard als voor jezelf. Veel zadels uit proberen zou ik zeggen.

@ Marianne Waarom vindt je de massimo geen goede zadels, onderbouw eens....
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Succes met zoektocht Roos. Leuke bezigheid.. een zadel zoeken. Zeker als geld niet uitmaakt.
    Ik ben zeer te spreken over mijn pegaso (van equestor), dressuurzadel maar met redelijk vlakke zit zodat ik alle kanten op kan met mijn billen en niet opgesloten zit. Mijn rug wordt niet in een bepaalde houding gedwongen en het zadel is aan te passen aan de rug van het paard. Het weegt slechts 5 kg en het állergrootste voordeel: ik zadel op in 2 minuten!

Je mag het best eens komen kijken of een poosje lenen.

Fijn aanbod Trea!
    Dat vind ik wel eng dat lenen want ik heb zelf niet het idee dat ik verstand van zadels heb dus dan weet ik ook niet of het past. Alle zadels die ik tot nu toe heb gehad (behalve de eerste goedkope vergissing) heb ik door Herman aan laten meten / passen omdat ik met Poca's oersterke rug geen enkel risico wil nemen.

5 kg is lekker licht trouwens!
    www.innerfeeling.nl

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik heb een Fryso (warmbloed-versie), groot voordeel vind ik dat de boom een tikkie breder is, dat is voor veel vrouwen een verademing. Vrouwen hebben een wat breder bekken en dan is een iets bredere boom echt heel fijn. Ik heb in het verleden altijd Kieffers gehad (Lech, Lusitano en Wien) en op zich was ik tevreden, maar toen ik voor het eerst op de Fryso ging zitten was het voor mij alsof ik thuiskwam... Bij die pas-sessie heb ik ook andere merken geprobeerd (weet effe niet meer welke, een stuk of drie) maar die Fryso stak er met kop en schouders bovenuit. Ondertussen heb ik mijn Fryso nu drie jaar en ik pieker er niet over om een ander te willen
    Edit: ik heb een Legacy http://www.tweespan.com/
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Zit net zelf even te lezen op die site, de Legacy zou dikke kniewrongen hebben, hmmm, zo ervaar ik dat helemaal niet... Bij die Kieffers had ik daar inderdaad 'last' van, bij de Fryso niet.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Hey,

Helemaal vergeten, je kan ook een Dan Kroetch optioneren. Het zadel wordt voor het paard en ruiter helemaal op maat gemaakt en kan door een systeem steeds aangepast worden aan de bespiering en vormen van het paard en de ruiter.

http://www.dksaddlery.com

Ik heb op de faculteit diergeneeskunde in Utrecht een tijd terug een clinic van hem gezien. Je ziet heel duidelijk verschil bij het paard in zijn bewegen, reactie op hulpen en algemeen welbevinden. Het paard werkt en loopt met veel meer plezier.
    Een vriendin van mij heeft het zadel en zij is er erg tevreden over. Dan is regelmatig in Nederland en dan kan je een afspraak met hem maken om het zadel aan te laten passen.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten