Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 33

Topic: Aarde, water, vuur, metaal of houtpaard?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Aarde, water, vuur, metaal of houtpaard?

Via de horsenality chart-topics kwam ik uit op de site van Eric Laarakker (geloof ik), waar je een vragenlijstje kunt invullen om te bepalen wat voor soort paard je hebt: aarde, water, vuur, hout of metaal. Leuk is vooral dat je ook te zien krijgt bij wat voor mensentype ieder paardentype past. Ik heb hem eens voor de pony's gedaan en ons resultaat is:

Blacky: metaal
    Sjors: vuur

Ik weet niet wat ik zelf ben (kun je helaas niet testen op de site), maar aangezien vuur en metaal blijkbaar een soort tegenpolen zijn, ben ik dan waarschijnlijk wat labiel.

Wat hebben jullie rondlopen?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Actief Forumlid Amiro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007

Re: Aarde, water, vuur, metaal of houtpaard?

Heb je een linkje? Klinkt wel erg interessant.
    Groetjes van Els!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

[quote="Amiro"]Heb je een ]

http://www.vijfelementen.nl

Inderaad wel interessant.

Bully is voor een groot deel aarde en daarna vuur.

Stella is vooral hout en vuur.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik heb niet gezien wel menstype er dan goed bijpast, maar heb vast niet goed gelezen. Whoopie is natuurlijk een aarde type met flink wat hout en vuur op zijn tijd. (40/20/20)
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Luna is officieel getest en is op dit moment 100% vuur. De elementen kunnen nog wel veranderen gedurende de verschillende levensfasen.

Ik ben zelf ook getest, al blijkt de uitleg van de elementen wel wat anders dan bij paarden. Ik ben vuur en water in gelijke hoeveelheid en een heel klein beetje metaal. Dit kun je dus níet verklaren volgens de paardentypen van Laarakker, maar wel volgens een chinese methode waar hij ook naar verwijst.

Het vuur van mij zou met Luna nog wel eens kunnen 'botsen'.

Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Hèhè... wat moet ik daar nou uit op maken?

Aramis is
    30% hout
    30%vuur
    30% aarde.

Ik heb de test een jaar geleden ook gedaan en de uitslag was hetzelfde.

Ik weet niet wat ik zelf ben
    http://www.holistichorsekeeping.com/resources/hhbook/

Via deze link kun je terechtkomen bij het boek 'Horse Harmony' van Dr Madalyn Ward. Het boek gaat over paarden-typen ( min of meer zoals Laarakker beschrijft) maar vooral ook of jij als ruiter/eigenaar een goede match bent met je paard.
    Het boek is net uit.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hihi ik heb een jaar geleden die test eens gedaan met Casandra... Toen was ze vooral metaal... Kan kloppen want ik vond haar toch vrij introvert.

Ongeveer een maand geleden deed ik de test opnieuw en toen kwam vooral hout erg naar voren. Metaal was geslonken tot 20%, en er was ook een klein beetje Vuur dacht 'k.

Ik vind ook dat ze veel meer open gebloeid is. Ze laat haar emoties meer zien en 'k krijg haar hoe langer hoe meer toch ook extravert...

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

[quote="Marianne"]
    Ik weet niet wat ik zelf ben
    http://www.holistichorsekeeping.com/resources/hhbook/

Via deze ]

In het boek van Laarakker staat ook de beschrijving van de verschillende soorten paardenmensen en de combinatie paard/ruiter

Rengel is een aardetype dat soms de negatieve trekjes van hout vertoont. Vuur komt er nergens aan te pas. metaal en water enkel procenten
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

shanna is 80 % vuurpaard en 20% hout. verbaast me eigenlijk niks. wel interessant op zich. Heeft iemand dat bijpassende voer al eens uitgeprobeerd bij haar paard?

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Neen, er staat ook niet echt een kant en klare voeding in. Ik hou wel rekening met het voedingsadvies. De kruiden heb ik nog nooit geprobeerd. Ik geef wel omega 3 olie bij haar voer.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ja.. toen Laarakker/Equiral ooit met dit project begonnen, heb ik met een aantal paarden meegedaan in de testfase.
    Of het 'hielp'? Tja, wie zal het zeggen.
    Mensen beelden zich graag in dat hun streven gehaald wordt. Hoe meetbaar is welzijn?
    En hoe groot is de motivatie om mensen met theorieën geld uit de zak te kloppen?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Annet is 31% hout, 31% aarde en 30% metaal. En dan nog 8% water. Wat betekent dat nou eigenlijk? Ik heb de test vorig jaar ook gedaan, en toen was ze veel meer metaal dan wat anders. Is dat nou een positieve ontwikkeling? Betekent de huidige verdeling dat ze "van alles wat", en dus meer evenwichtig is? Of moet ik dat heel anders zien Iemand die hier meer uitleg over kan geven?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    shanna is 80 % vuurpaard en 20% hout. verbaast me eigenlijk niks. wel interessant op zich. Heeft iemand dat bijpassende voer al eens uitgeprobeerd bij haar paard?
    Nee, ga ik niet doen ook . Kate heeft een mix van hout en vuur in zich, afhankelijk van hoe de dag is voor haar is ze meer vuur of meer hout. Hoe kan ik dan een standaard samengesteld voer op een bepaald type gaan voeren? Bovendien weet Kate zelf heel goed wat ze nodig heeft en dat maakt ze me duidelijk ook. Soms duurt het even voordat ik haar begrijp, maar ook dat begrip komt steeds sneller.

Enne... welzijn is lastig meten. Tenzij je gebruik maakt van duidelijk omschreven gedragskenmerken die duiden op onwelbevinden, maar dan krijg je het dillemma dat wat er aan gedrag getoond wordt inmiddels gewoonte is en niet meer rechtsstreeks vanuit onwelbevinden voortkomt. Lastig dus...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Ik heb een 80% houtpaard naast m'n zijde staan, en dat klopt ook zeker!
    Karakter:
    +/+ Grenzeloos, moedig en gaat door het vuur voor je. Op stal rust & stabiel
    -/- schrokker, voernijd, energiek, dynamisch, agressief, stressgevoelig,
    temperamentvol

Is echt precies Missy, vooral de dikgedrukte delen. Interessante website, trouwens. Ook het traingedeelte, dat ze alles het liefst in prestatievorm wil gebruiken. Half werk bestaat voor haar niet, en recreatief stappen, draven en galopperen vind ze niks aan. Zodra ze met d'r zadel opstaat, wil ze werken, en gauw ook!
    Dit paard is moeilijk te trainen, want de competitie gaat hij ook aan met zijn trainer. Eigenlijk traint hij als het ware de trainer.
    En dát is wel behoorlijk lastig, om aan d'r uit te leggen dat we sámen werken, niet tegen elkaar..

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten