Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 33

Topic: Aarde, water, vuur, metaal of houtpaard?

Actief Forumlid Nappie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2007
    Leeftijd
    41

Re: Aarde, water, vuur, metaal of houtpaard?

Heb de test ook gedaan. Sincero is 39% water, 33% aarde met nog wat vuur. Wel rare combi, water en aarde, lijkt mij... Maar hij wordt steeds minder water en meer aarde, denk dat het een kwestie van meer vertrouwen krijgen.

Ja die test is goed!

Amy was een paar jaar geleden veel meer metaal. Nu is ze voornamelijk aarde en water.

En Troy is 38% aarde, 31%vuur, 25%water en 6%metaal

Houtpaarden zou ik niet goed mee overweg kunnen. Geen van mijn paarden heeft hout-kenmerken in zich, grappig, want ik heb nooit een test voor aankoop gedaan

Is je paard een schrokker die veel van zijn voer verliest, omdat hij na iedere hap voer over de deur hangt om alles in de gaten te houden?

HAHA deze vraag. Is typisch Rowygo. Echt precies.

Water 26%
    Hout 30%
    Vuur 30%
    Aarde 15%
    Metaal -1%

Wat moet je nou met zo'n uitslag.

Grappig om die test te doen. Amar is 35% vuur, 30% hout en 22% aarde. Terwijl ik hem (volgens het boek) toch 100% een houttype vind (peesblessure, vaak ontstoken ogen, zwakke lever (allergie). We zijn net van stal verhuisd, dus dat kan het 'vuur' verklaren. Hij is inderdaad wat meer een binkie dan normaal. Aarde is makkelijk te verklaren: Amar zit in de aardefase (leeftijd).

Ik ben begonnen met het voeren van zure dingen, omdat dit volgens het boek goed zou zijn voor de lever (en die allergie uitbraken zijn zooooo zielig! Binnen 30 sec ziet ie eruit alsof hij door de brandnetels heeft liggen rollen. Met de bijbehorende jeuk, dikke oge, dikke neus. Vreselijk!) Dus ik grijp alles aan om het 'emmertje te legen'. Nu dus met zure dingen. Appelazijn, zure appels, zuurkool (al dat zuur schijnt ook goed te zijn voor de hoeven en aangezien die ook niet best zijn...). Daarnaast geef ik Amar een theelepeltje salie en goji-bessen door de slobber en af en toe een schepje zuurdesem. Dit alles volgens Laarakker. Amar had een voor de verhuizing veel talg (als je hem aaide was je hand meteen grauw) en dat is helemaal weg. Bovendien glanst hij zoals hij nog nooit geglansd heeft en zijn uitstraling is super. Maar dat kan ook komen omdat hij het erg naar z'n zin heeft in z'n nieuwe huis. (hij staat overdag in de wei en 's nachts in een stal met buitenluik, terwijl hij eerst de winter altijd binnen stond...)

Maar zoals iemand hierboven als zei: je weet nooit of het door de voeding komt.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik heb een metaal/watertypetje (Ester) en een vuur/hout typetje (zwart monster )

Dat voer heb ik een tijdje gevoerd toen er nog afzonderlijke types voer waren.....tja ze werden er niet anders van maar vonden het wel lekker het was alleen barstens duur. Vandaar dat het nu alleen nog de Qui is en dat je dan supplementen kunt kopen per type.

Zit er wel over te denken om dat weer te gaan doen eigenlijk
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Piablo is vooral vuur en bijna even veel water.
    Conquistador is een echte hout-pony.
    Dixie een metaalpaard (vandaar dat het nog steeds niet klikt tussen ons)
    Moonlight voor zover je hem als veulen al kan beoordelen van alles wat in ongeveer gelijke hoeveelheden, ofwel moet zijn karaktertje zich nog vormen, ofwel hebben we het geluk ene heel evenwichtig dier onder onze hoede te hebben.

Ik heb niks met metaal een aarde paarden, behalve Dix (had ik ook voor mijn man gekocht, voor mezelf zou ik hem nooit gekocht hebben) passen ze dus goed bij me .

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Bij Alejandro kwam er dit uit de test:

Water 20%
    Hout 20%
    Vuur 13%
    Aarde 20%
    Metaal 27%

Klopt wel, want als ik de omschrijving bij Metaal zie, is Alejandro ook echt een soort soldaatje. Werk is werk...rust is rust...
    Hij is niet zo introvert als bij Metaal wordt omschreven, maar heeft zeker wel de neiging om zich terug te trekken. De rest is gelukkig allemaal wel redelijk in balans, bijna allemaal 20%...
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    54

Ik heb Binky ook getesten dit kwam eruit.

aarde 48 %
    vuur 14%
    water 33%
    metaal 5%

Ik geloof dat het wel aardig klopt, vooral van het eten en z`n dikke ronde buik, dat hoort echt bij een aarde paard

Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

WHAhahaha, nou snap ik waarom ik altijd roep dat Pebblesniet mijn type paard is

Heb voor haar de test gedaan en zij is:
    11% aarde (dit is wel leuk..)
    50% vuur
    39% hout (ahum)

Jajaja, ik wens Marjolein succes met haar strijdlustige, emotionele typje

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

@Trea, tjonge...zit zo eens terug te lezen en verbaas me eigenlijk een beetje over het feit dat Troy zo weinig 'metaal' heeft. Omdat ie toch ook nogal vaak introvert is toch? Maar misschien dan niet op de 'metaal-manier'

@Diana: Whaha , waarom verbaasd me dit nu totaal niet? (proest!) Hmm...maar gisteren was ie toch echt wel vuur trouwens hoor
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    @Trea, tjonge...zit zo eens terug te lezen en verbaas me eigenlijk een beetje over het feit dat Troy zo weinig 'metaal' heeft. Omdat ie toch ook nogal vaak introvert is toch? Maar misschien dan niet op de 'metaal-manier'
    Ja, klopt! Hij raakt ook alleen introvert tijdens trainingsmomenten. Hij raakt dus introvert in omgang met mensen kan je wel stellen. Laten nou bijna al deze vragen gaan over paardengedrag an sich.. gedrag in kudde, tijdens eetmomenten.. dan is hij niet introvert. (alleen een beetje lulletje rozewater )

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ow wat leuk!
    snowdon is vooral aarde en een beetje metaal.
    als ik die beschrijvingen zie past hij daar inderdaad goed in!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Cantaor is:

17% hout (4)
    35% vuur (
    35% aarde (
    13% metaal (3)

een mengelmoesje dus
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Apart... Water en vuur gaan gelijk op met elkaar (beiden 30%). Verder 25% hout. Als ik de waterbeschrijving zo lees, dan past dat echt precies bij Yolein zeg! Maar als ik dan vuur lees, denk ik toch dat ik wat verkeerd heb ingevuld Nouja, ik weet in elk geval dat ze zeker voor een hoop procentjes een waterpaard is dan. Grappig is ook dat ik mezelf wel herken in de persoon die bij een waterpaard past. Gelukkig

Er staat ook: 'Dit paard heeft enorme behoefte aan iemand die moeite doet om haar te begrijpen.' Zó herkenbaar, verklaart haar stalnijd ook wel. Op de manege is het zo gewoon dat iedereen overal zomaar stallen in en uit lopen, dat ze nu dus echt nijdig wordt als iemand dat doet. Ze staat je eerst wel aan te kijken met oortjes naar voren, heel uitnodigend. Maar als je dan de stal in komt, gaan direct de oortjes in de nek, tanden laten zien. En als je er eenmaal bent, en bezig bent, dat houdt ze ermee op, omdat ze weet/denkt dat het niks uithaalt. Ik doe alles zo rustig en vriendelijk mogelijk, en ook met zadelen pas als zíj aangeeft dat ze het wel oké vindt. Jammer dat er toch zo weinig mensen zijn die weten waaróm een paard bepaalde dingen doet, ipv dat een paard meteen 'vervelend' en 'altijd agressief' is.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

hmmm dit is raar!
    Vandaag de test opnieuw gedaan... voordien was ze OF uitgesproken metaal OF uitgesproken Hout...

Nu is ze het volgende:
    Water 7%
    Hout 25%
    Vuur 11%
    Aarde 29%
    Metaal 28%

Hout, aarde en metaal zijn dus in vergelijking bijna hetzelfde... Ze is nog ieskes meer uigesproken metaal...
    Vraag me af wat dat juist wil zeggen...

Heb zelf het boek van Eric Laarakker, ma'k vind niet echt terug wat ik hierover moet denken

Bladwijzers

Forum Rechten