Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Kleine aanbeveling..!

Kleine aanbeveling..!

Er zijn nogal wat mensen die problemen hebben met het trailerladen van het paard.
    Als je druk aan het oefenen bent, denk er dan ook eens aan om niet alleen overdag, maar ook een paar keer 's avonds als het donker is het paard op de trailer te zetten!

Ik had vorige week een behoorlijk probleem om mijn paard te trailer op te krijgen - normaal gesproken heeft ze er overdag geen probleem mee, maar nu was het pikkedonker en géén lichtje in de trailer. Dat werd dus een groot probleem!

Uiteindelijk is ze met behulp van een spuitje van de DA wel de trailer opgekomen ( het was een noodgeval) maar beter is natuurlijk dat je paard ook bij donker gewend is de trailer op te lopen!

Vandaar deze kleine aanbeveling!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Re: Kleine aanbeveling..!

Zeker een belangrijk punt Marianne, ik oefen zelf ook altijd onder verschillende omstandigheden (al naar gelang wanneer er een trailer staat ). Regen en wind, donker, trailer langs een muur, trailer in the middle of een groot plein, etc. etc.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Goede tip! En misschien ook eens met meerdere mensen in de buurt.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

It's not about the trailer . Of die nou klein, groot, donker of licht is, het moet niets uitmaken. Bij ons deed de verlichting het niet in de trailer en s'avonds ergens bij een rijhal, loopt ze in het donker zonder aarzelen de trailer op. Als ze maar confident zijn, maakt het m.i. niets uit.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door issiem
    It's not about the trailer . Of die nou klein, groot, donker of licht is, het moet niets uitmaken. Bij ons deed de verlichting het niet in de trailer en s'avonds ergens bij een rijhal, loopt ze in het donker zonder aarzelen de trailer op. Als ze maar confident zijn, maakt het m.i. niets uit.
    Absoluut waar! Maar heel veel mensen (zoals ook ikzelf) zijn nog niet zover. Dus dan kun je beter zorgen dat je verschillende omstandigheden oefent. Voor noodgevallen (zoals bij Marianne), maar ook voor jezelf! Niet zenuwachtig worden. Weten hoe je aanwijzingen aan je paard moet geven als je zelf krap de ruimte hebt. Etc. etc.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Nee het zou niets uit moeten maken, maar voor sommige paarden maakt het wel uit en dan kun je daar maar beter aan werken op een moment dat je niet per se ergens heen hoeft, toch???

Zo heb ik Atli ook eens geladen met draaiende motor (van mijn vrachtwagentje). Ging gelukkig prima! Voor Atli is het idd: it's not about the trailer. Maar voor veel paarden is het nog wel about the trailer omdat ze daar nou eenmaal negatieve ervaringen mee hebben, en daar oefen je toch voor?

(Ik moest trouwens ook wel met draaiende motor laden, want ik had een lege accu dus als ik de wagen had uitgezet, was ik niet meer weggekomen, hihih....)

@ Issiem/Roadracer

... ik schat zo in dat het meeste laat-in-de-avond-vervoer, in het donker dus, zal voorkomen in noodgevallen. Dan is het wel leuk om te zeggen 'als je paard maar confident is' en 'maak je niet zenuwachtig' maar in die gevallen gaat het verhaal heus niet op
    Het paard heeft soms (veel) pijn, voelt zich beroerd, en het baasje zit meestal in de stress. Ik bv was uiterlijk zeer kalm, maar ik weet zeker dat mijn inwendige stress via het telefoonlijntje naar Pauli doorschoot!

Dan scheelt het toch een beetje als het paard niet opkijkt van een donkere trailer.. en heel eerlijk gezegd, ik had Pauli nog nooit bij avond/nacht geladen. Overdag loopt ze er met gemak in. Maar nu dus niet. Dat had wellicht met haar pijn te maken maar het was nu ook een eng, donker ding voor haar. En wat moet je dan? Roepen: it's not about the trailer? Met geweld de trailer op? Omdat je weet dat als er niet binnen een half uur actie genomen wordt, je paard wel 's verloren kan gaan? Gelukkig was mijn DA bereid meteen terug te komen en haar te spuiten. Maar dat had ik liever voorkomen... dus... Vanaf nu ga ik haar met regelmaat een keer 's avonds, op verschillende plaatsen, in de trailer laden!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten