Vandaag had ik samen met een vriendin van de afgelopen cursus een filmpoging 2 filmpoging gedaan. Zo vrolijk als ik er heen kwam, zo depressief kwam ik terug. Ik dacht dat doen we even, nou niet dus. Het punt is dat het op de wei thuis iedere keer lekker gaat, echt lekker gewoon. Vroeger was hij altijd een echte left brained introvert, nu steeds meer extravert. Hij gaat al 8 jaar lang overal mee naartoe, rijdend en dat is ok voor hem. Hij is eigenlijk nog nooit right brained geweest, in ieder geval niet right brained extravert.
Als ik hem in de chart indeel heb ik bijna niets/ niets aan de rightbrained kant staan.
Maar het punt is dat als ik niet thuis ben met hem, dan is hij niet ok, op buitenrit is hij ok, in heel druk verkeer, op een veld, noem maar op. Maar om de een of andere reden is hij anders bij mensen thuis in de bak. Hij is bracy, non responsive, echt weer in zijn introverte modus. Het ziet eruit als left brained introvert gedrag, maarja waarom dan juist op een vreemde plaats? Hij is gewoon verschrikkelijk sloom. Zij oogjes staan afwezig. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar het is dan echt zo'n verdrietig paardje. Zou het dan misschien toch right brained gedrag zijn?
Ik weet nu wel dat ik het zoveel mogelijk moet gaan oefenen, teminste lijkt me. Maar wat ik me afvraag, hoe reageer ik op dit gedrag? Of zou het punt zijn dat hij gewoon depressief wordt van een hek om zo'n relatief kleine ruimte? Normaal spelen we altijd in de grote wei en die is denk ik 1,5 ha.
Hoop dat jullie weer van die goede tips hebben voor ons.![]()
Bladwijzers