Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 75 van de 75

Topic: Nieuwe link voor Natural Horsemanship dag Arnhem!

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Re: Nieuwe link voor Natural Horsemanship dag Arnhem!

Daarom had ik het zo moeilijk met die demo lange lijnen. Dat was één van de manege paarden. En dat paard keek uit zoals mijn Lanna ooit keek toen ik haar kocht: diepongelukkig.

Ik ben er tot aan equilibre geweest, daarna trok ik het niet meer. Ben twee weken terug gedotterd en nog behoorlijk beurs daarvan. Dus toen zijn we naar huis gegaan. Had wel een armbandje om hihi
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

diepongelukkig idd, het paard leek ook een karperrug te hebben, of het had gewoon spanning in de rug, hadden ook haast alle manegepaarden
    de ruggegraat stak zelfs wat uit
    maar dit paard had naar mijn idee echt pijn, zou dan als degene die de cursus geeft zeggen of een ander paard, of geen paard erbij komnou...
    net als alle manegepaarden die voor de workshops werden gebruikt, als ik zo'n workshop zou moeten geven...
    met mn been in het gips was dat buiten ff de enige plek waar ik kon zitten maar ben maar weer weg gegaan, werd er gewoon triest van, en dan ben ik echt geen pennygrietje hoor...

las net dat je gedotterd bent, jeetje... sterkte ermee en nog veel beterschap, wel knap van je dat je er toch zo'n tijd bent geweest dan

Aangemeld
    Jun 2005

hihi ik had een hele lieve vriendin bij me die steeds een stoel voor me ging regelen. Dat hielp wel. Dat paard ging inderdaad door de grond van de pijn als je op haar rug drukte. Ieew!
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

ow dat heb ik gelukkig niet gezien toen ze over dr rug heen gingen drukken

fijn dat je iemand had die een stoel regelde, ik werd soms gewoon omver gelopen met krukken, en denk maar niet dat iemand zn stoel aan je afstaat hoor, echt niet... maarja had ook niet anders verwacht haha

zie je toch vaak eigenlijk he, bij dit soort demo's of clinics, dat er duidelijk pijn is bij de paarden, of de rug, en heb ze ook weleens erg kreupel zien lopen
    maar toch de ego van de mens om een spectaculaire show te laten zien, dus het paard moet maar ff doorlopen met zn pijn
    dat vondt ik echt super aan die yvonne, ze laat gewoon zien met dr paardje waar ze is
    ze had ook hetzelfde paardje als vorig jaar mee kunnen nemen, een arabiertje, liet ze spectaculaire dingen mee zien maar in plaats daarvan kiest ze voor haar nieuwe, moeilijke onervaren paard en laat ze gewoon zien waar ze is
    met touw om de hals, niet even voor de show snel het touwtje eraf, ney die meid is wel echt eerlijk voor dr beestje hoor, echt mooi om te zien

Aangemeld
    Jun 2005

Dat vond ik ook wel netjes. Het paard reageerde ook wel prachtig op haar, mijn enige probleem zat em in de toelichting dat dit altijd zo moet en altijd in de kudde zo gaat. Die ervaring heb ik niet. Bij veel paarden wel ja. Maar bij sommige heel boze of heel dominante paarden werkt dat niet. Niet bij mensen en niet in de kudde. Ik ben dus wel benieuwd naar wat ze met dergelijke paarden doet.

ja idd
    misschien kunnen we ze mailen, dan vragen we ze dat gewoon hihi

mn moeder heeft pieter baalbergen wel eens aan het werk gezien met erg dominante en moeilijke paarden, ze blijfen dan gewoon rustig en de druk komt wel, maar niet op een agressieve manier, zoals die yvonne ook zij van sommige paarden worden daar heel onzeker van
    als het paard zich niet overgeeft, en niet aan wil sluiten bij hun kudde dan blijfen ze er gewoon even achteraan lopen, beetje drijven dan toch ofzo maar zo mag je het niet noemen denk ik
    en op een gegeven moment geeft het paard zich dan wel over
    maar toch de echt dominante en moeilijke paarden, daar heb je denk ik meer voor nodig ook, zou het graag eens willen zien hoe ze dat doen ja

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005

Ik heb Pieter Baalbergen wel aan het werk gezien met een onrustige hengst en een hele nerveuze merrie op een druk wedstrijd terrein (wel in een binnenbak). Ik moet zeggen dat ze beide na ongeveer een kwartier rustig aan zijn zeide stonden te likken en helemaal op rust stonden. Ze volgden hem ook zonder twijfelen.
    Hij heeft in dat kwartier niet gejaagd, gezwiept met touw of zweep of wat dan ook. Hij is gewoon de hele tijd eenvoudig rustig gebleven. Even de persoonlijke grens van het paard op zoeken en weer terug. Meer niet.
    Ik ben van plan om ens een cursus bij hem te volgen. wat ik tot nu toe van hem heb gezien en heb gehoord is namelijk erg positief en spreekt mij enorm aan.

malenka, dat wat jij verteld zei mn moeder dus ook, en dat klinkt heel mooi vind ik, als het zo gebeurt is het ook wel heel mooi
    denk dat het merendeel van de mensen toch niet voor die methode gaat omdat het echt naar rijden met niks leidt, dat willen veel mensen wel maar ze willen ook meer, en het parelli systeem biedt dan toch verder veel dingen voor dressuur, western etc...
    toch zou je dat van baalbergen zelf heel mooi kunnen combineren, als je het op je eigen manier erbij gaat doen, ook zonder druk en spanning dus

yvonne noemde vorig jaar trouwens nog heel mooi dat er niet 1 nh manier is, ze kent mensen die equi libre doen die geweldig zijn, maar ook mensen die parelli doen die dat zijn, en van alle andere methodes natuurlijk, maar ook zitten er overal mensen bij die het niet op een goede manier doen
    ik kan het niet zo mooi zeggen als zei maar denk dat het wel begrepen wordt
    vond dat trouwens ook echt een hele eerlijke opmerking van haar, vind haar echt wel goed!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Helemaal met je eens superroos! het is ook de bedoeling van de dag dat mensen VAN en MET elkaar leren. Ik vind Yvonne super met haar paarden, hoewel de theorie me niet helemaal aanspreekt heb ik erg veel respect voor haar, haar horsemanship en haar educatieve vaardigheden. Ze noemde dat dit jaar ook weer net als Wim Vonck. Dat is ook de spirit die we zoeken.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

idd maaike, hoop dat er toch een boel mensen zijn geweest die dat die dag hebben gezien
    maar wat ik ook erg jammer vond, neem toch aan dat mensen er zijn om te leren en te kijken
    maar wat ik hoorde toen ik langs de kant zat, gelijk een boel gekwek en geauwehoer over koelkasten en boodschappen, of gelijk kritiek overal op, vind ik zo jammer
    maar is overal, mensen kunnen hun klep niet echt meer houden en eens echt aandachtig luisteren, ze zien vaak maar de helft en baseren daar hun oordeel op, niet helemaal eerlijk vind ik maarja
    gelukkig waren dr ook een boel mensen die niet zo zijn

maar dr was dit jaar geen dressuurproef toch? vond ik vorig jaar ook echt leuk om te zien hoor
    ennuh, volgend jaar gewoon weer denk ik he? dan zal ik toch echt eens gaan komen met mijn fjordmobieltje hihi

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nee, helaas ging de dressurproef niet door bij gebrek aan inschrijvingen. Elise en ik vonden dat ook allebei erg jammer. We dachten dat er na aanleiding van de vorige NH dag er juist meer inschrijvingen voor zouden zijn, maar we willen het voor volgend jaar misschien wel weer proberen. Als jij je nu al inschrijft dan hebben we er al vast 1
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

haha ik weet niet of ik dan weer met mn ppot in het gips zit
    en zo nh ben ik dan niet haha, want das geen veiligheid haha, maarja heb vanavond ook gewoon weer gereden
    zal eens zien, wil volgend jaar wel graag komen weer, en mams ook hoor, dus als we dan zouden komen dan doen we daar ook wel ff aan mee denk ik hoor
    mag ik dan wel het schrikparcours rijdend doen haha, fig vind er anders geen kloot aan ben ik bang
    vuurwerk vreet ie zowat op als het afgaat, sirenes ook haha, en rook wil die niet meer uit dus daar sta ik dan haha

zal ook nog ff complimenten geven over de organisatie, super hoor
    ennu, heerlijk die grote wc, kon ik tenminste ook heen met mn gipskoker, anders had de deur open moeten blijven haha

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Het is hier al meer gezegd, maar toch wil ik nogmaals zeggen
    3 maal HOERA HOERA HOERA voor Maaike en Elise voor de te gekke dag. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij
    ik kijk er nu al weer naar uit!!!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik ben het helemaal met je eens Carla!!! Echt een dike proficiat voor alle mensen die het georganiseerd hebben!!!!! Ik vond het een superdag, ben vorig jaar niet geweest, maar amai, volgend jaar ga ik zeker weer hoor! Bedankt!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

En ook ik ben het daar volledig mee eens! Bedankt voor het organiseren van zo'n super dag! Ik heb enorm genoten!

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten