onhandig geformuleerd. Ik bedoel meer dat ze niet ineens met stel en sprong weg hoeft om plaats te maken voor een ander paard en zeker niet ten koste van een goede plek.Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
Er is zelfs niets mis met actief zoeken, maar ik heb meer het gevoel dat er een keer iemand op ons pad komt. Op de een of andere manier heb ik dit al voor ogen sinds ik Sterre een half jaar had.
Als het moment daar is gaat het vanzelf en dat kan over een jaar zijn, maar ook over 5 jaar of 10 of nooit. Het is ook niet dat ik niet vooruit plan voor de toekomst hoor ik laat Sterre komend voorjaar dekken.
Meerdere mensen hadden afgelopen zomer het gevoel dat Sterre toe was aan een veulentje. Is toch weer iets dat ik heel graag met haar zou delen.
Ik ben zelfs juist vrij nuchter over dit onderwerp en vind dat er vaak een taboe op rust. Ik fok zelf abessijnen (katten). Dan moet je toch ook 1 a 2 keer per jaar afstand doen van kleine wollige wondertjes die je met heel veel liefde hebt gefokt en 3 maanden groot gebracht. Dit is niet voor iedereen weggelegd en ik kan er juist erg goed mee omgaan als ik me erop in stel.
Maar goed ik heb dus geen onoplosbare issues met Sterre en ook geen hoop opgegeven, maar gewoon geconcludeerd dat als ik nu een paard zou moeten kopen ik een ander type zou kiezen en er vast mensen bestaan waar ze beter bij zou passen.
Bladwijzers