Oorspronkelijk Geplaatst door
rengeltje
Misschien is negatief een fout woord lat ons zeggen minder aangenaam. Ik bedoel dat Rengel zoals de Parelli's zeggen een complex paard is.
Rengel was echt extreme non-responsive, disinterested, lazy, food oriented en unmotivated. Ondertussen is het al iets minder geworden maar om nu echt over vooruitgang te spreken?
Spelen intersseseerde haar geen moer, nu heb ik al nu en dan eens response door veel aan te moedigen, positief gedrag belonen met grazen,... Bij het rijden is ze een echte slowe Arab. Eigenlijk zegt ze met heel haar lijf en leden: "Zet me op de wei, kom me regelmatig eens halen om te knuffelen" en thats it.
Daarbovenop is ze clever. Do the opopposite of wat she expect dat doet zij bij mij

Dus ik kan ze wel clever noemen zeker.
In mildere vorm is ze dan ook nog eens stuborn, easely bored, argumentative. Vooral dat laatste geeft al wel eens problemen als ik echt zeg "het moet" dan krijg ik wel eens RB gedrag terug zoals bok, runs over me en impulsieve gedrag. Op die moment kan ik dat niet echt als RB gedrag beschouwen denk ik want ze doet het echt bewust dus toch wel LB
Ik hoop dat ik me goed uitdruk.
Bladwijzers