Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: "aankoppelen"at liberty

  1. #1
    Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Berichten
    176

    "aankoppelen"at liberty

    Beetje rare titel, maar zo zag ik het gebeuren bij de demo van parellistudenten op de equitana.

    De paarden liepen los en renden rondjes, de eigenaars van de paarden keken naar ze, bogen iets voorover en als het paard reageerde renden ze achteruit en kwam het paard hun met een rotgang achterna en konden ze weglopen met het paard "aangekoppeld" aan hun zijde

    Hoe doen ze dat?
    Hoe leren ze dat?
    Dit wil ik ook kunnen met mijn luie paard!

    (ik heb op de beurs de dvd my horse won't go gekocht, dus eens kijken of ik er wat meer GO in kan krijgen.)
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: "aankoppelen"at liberty

    Dat 'aankoppelen' wat jij bedoeld is een snelle draw (paard naar je toe halen) gevolgd door 'stick to me'

    Het paard bij je laten blijven doe je door heel veel friendly te spelen tijdens het lopen @liberty. Zorgen dat het paard het heel fijn vindt bij jou dus.

    Die snelle draw ontstaat o.a. door het paard met de circling-game naar je toe te halen en daarbij extra achteruit te lopen en verder ook veel 'draw' oefeningen te doen. Yoyo bijvoorbeeld, catching game.
    Als de draw eenmaal goed lukt, kun je hem gaan versnellen door je fases te verhogen, soms door achter je of naast je op de grond te slaan met stick&string. En wat ook helpt is als je al een snelle squeeze game kunt, tijdens de squeeze evenwijdig aan het hek achteruit lopen VOORdat je paard bij je is.

    Maar eerst de 'stick to me' goed krijgen voordat je zo'n snelle draw kan ontwikkelen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3

    Re: "aankoppelen"at liberty

    Is wel kicken ja. Suus deed dat heel mooi op een demo in Nieuwegein toen, in de kudde aan het rondlopen, 1 blik op haar achterhand en onderwijl haar hoofd lief vragen en WHAM daar was ze weer. Draw rules!

    May the horse be with you!

  4. #4
    Actief Forumlid Angelique's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Zwolle
    Leeftijd
    38
    Berichten
    130

    Re: "aankoppelen"at liberty

    Wouw dat lijkt me super om te doen!
    In welke les leer je dat (draw en 'stick to me')?
    Groetjes Angelique

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: "aankoppelen"at liberty

    het zit in heel level 2 en begint al bij het eerste boekje: het winnen van de 7 games, waarbij je de yoyo sneller maakt. Van je af EN naar je toe (drive en draw dus)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    128

    Re: "aankoppelen"at liberty

    waar je met sommige paarden mee moet oppassen, de mijne kan er zo enthousiast van worden dat ze zo in je armen galoppeert, maar dat is volgens mij haar manier om toch zelf de game te winnen! Ik stuur haar dan maar weer rustig een stukje naar achteren ...

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: "aankoppelen"at liberty

    he, en ik baal er juist van dat Shaf altijd al 2 of 3 meter van tevoren afremt en dan het laatste stukje heel langzaam komt... of zou hij dan toch genoeg respect hebben
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •