Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: mijn veulentje lust geen fruit, biks etc

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

mijn veulentje lust geen fruit, biks etc

mijn mini appaloosa veulentje van 8 maanden lust enkel gras, hooi, paardensnoepje en stukje pavokoek.

Biks, museli, fruit, slobber lust ze allemaal niet. Ik heb het er zelfs ingepropt, maar ze spuugt het allemaal weer uit. Ze krijgt goede kwaliteit hooi en hebben nog wat gras. Verder af en toe een stukje pavokoek, maar deze worden heel snel super vochtig op stal Ik denk niet dat ze tekorten heeft, maar ik zou haar wel graag een beetje fruit of veulenbrok willen voeren voor de vitamenen en mineralen.

Hoe zorg ervoor dat ze dat gaat lusten?

Ik voer Diesel ook altijd, zodat ze ziet dat ze het wel kan eten. Ook in de bak slobber ging ze wel kijken, maar ze haalt haar neus er weer voor op en laat Diesel verder eten.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re: mijn veulentje lust geen fruit, biks etc

Fruit is dat echt iets voor paarden?????

Is het een ramp als ze verder niet zoveel krijgt (je geeft al pavokoek), heb geen verstand van veulens en of het echt nodig is om bij te voeren. Mischien dat het vanzelf wel komt en anders verschillende merken uitproberen, maar zou mij er geloof ik niet al te druk over maken.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Die van mij wilde vroeger ook nooit eten. Heb er geen probleem van gemaakt, hij vrat ook alleen maar hooi. Hij is inmiddels 6 jaar oud, veel te dik en eet alles wat los en vast zit.
    Gewoon af en toe blijven aanbieden, die van mij wende uiteindelijk vanzelf aan de smaak.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Misschien een ander merk brok proberen. Wat probeerde je eerder? Misschien vind ze wortels wel lekker?

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

dat is toch niet zo erg? Kun je je pavokoeken anders niet in een afsluitbare emmer doen?: http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=27775

Waarom zou je haar iets willen geven dat ze niet wil eten?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

barbarosa
    Guest

toen lobke nog een veulen was (jonger dan 1 jaar) kreeg ze in de winter voederbieten,krachtvoer (ik weet niet of dat nu biks is of niet) en hooi.
    toen luste ze die bieten ook niet,dus moesten we nog wortels bijkopen voor haar want dat at ze dan weer wel in die tijd dacht ik dat ze dat moest hebben want mijn pa zei dat en die heeft al zijn hele leven paarden gehad...
    maar volgens mij moet ze niet zoveel extra's hebben naast hooi... ik denk dat ze als ze tekorten zou krijgen het zelf wel zou beginnen eten als het er ligt en je andere paard het ook eet..
    of lust ze het wel op latere leeftijd zoals met lobke

Hoe oud is je veulentje? Ik neem aan dat ze al gespeend is?

Ik geloof dat het veulentje verstandiger is dan jij want eigenlijk heeft ze toch niets anders nodig dan wat ze eet: hooi, gras en af en toe wat Pavokoek?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Eerlijk gezegd begrijp ik het probleem ook niet zo. Zolang ruwvoer (gras en hooi) zonder morren naar binnen gaat heeft ze de basis te pakken. Als je echt met alle geweld vitamines en mineralen wil toevoegen zou ik het toch maar bij die koeken houden. Kun je die trouwens niet gewoon thuis houden en meenemen als je naar haar toe gaat?
    Mijn Linde is een vreselijk moeilijke eter en in het verleden maakte ik me daar druk om maar ondertussen allang niet meer. Ze is nu 12 jaar, hartstikke gezond en ziet er goed uit (en dat is wel eens anders geweest in de winter), op hoofdzakelijk hooi
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

ik neem voor diesel vaak wel iets mee gewoon voor de lekker. En dan wilt die kleine ook heel graag iets, maar dat lust ze niet. Dan krijgt ze dus een paardensnoepje. Maar ik vind het ook weles leuk om voor haar een appeltje of iets mee te nemen. Tis geen groot probleem, maar stel dat ze is medicatie moet en dat niet wilt eten. Dat deed ik bij Diesel dan in een appeltje.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

... en dan doe je dat bij deze toch op een stukje pavokoek?

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Het geven van medicijnen o.i.d. is inderdaad een groot probleem bij Linde, ik krijg er geen poedertje in
    Gelukkig zijn er vaak wel (duurdere) alternatieven voorhanden, antibiotica bestaan bijvoorbeeld ook in een soort wormspuit en die smaakt nog lekker ook.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

zal ik me er dan maar bij neerleggen ?

Ik maak gewoon op dagen als deze met veel regen graag lekker een bakje slobber voor ze, of breng een lekker sappig appeltje. Diesel zie je dan altijd zo aan komen lopen. De kleine komt altijd al zo naar me toe, maar tjah ik ben zo dol op haar en ik kan haar nu niet echt verwennen met iets lekkers en dat zou ik wel graag doen. Ze word tenslotte al elke dag doodgeknuffeld

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Wat betreft de medicijnen.
    Mijn poownie heeft enkele jaren terug vrij lang aan de antibiotica gezeten. Toen bij mn DA ook aangegeven dat hij een moeilijke eter was, en hoe ik er toch zeker van kon zijn dat die antibiotica naar binnen ging. Op een appeltje of stukje brood, dan stond hij me gewoon uit te lachen in de weide hoor
    Dus dat poeder opgelost in appelmoes of water, en dat in een spuit gedaan en zo naar binnen gepsstjt. Nu nog altijd gebruik ik deze methode. Ik vraag dus ook altijd als hij iets van medicijnen moet of het oplosbaar is in water en/of appelmoes.

Groetjes, Lacuna

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Suikerbiet bevat erg veel suiker, daar schrok ik van, voegt voor mijn gevoel weinig toe voor dieet van paarden.

Raar he dat wij dieren zonodig iets lekkers willen geven (zie het ook veel bij hondebezitters), mischien vindt ze aandacht ook gewoon prima ze komt toch gewoon naar je toe? Zou ik eerlijk gezegd erg blij mee zijn als een dier naar jouw toekomt omdat hij/zij dat leuk of intressant vindt ipv datje wordt gezien als een grote snoeppot!
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten