hoi, ik loop tegen een probleem aan met rijden wat ik niet zo snel wet op te lossen! ik rij mijn pony zo`n 3 a 4x per week dressuurmatig, ik rij met bareback en touwhalster. hij is hier super op te rijden, is ontspannen, loopt bijna uit zichzelf nageefelijk en is hierbij licht in je handen. ook zijgangen in stap, draf, en galop gaan bijna vanzelf maar...... hij heeft erg een basistempo, en wil niet makkelijk voorwaarts! met de teugels langlaag of los gaat hij prima op mijn been voorwaarts, maar als hij nageefelijk loopt en dus wat hoger ingestelt is gaat hij niet van z~n basistempo af. niet met vriendelijk vragen, niet met een tik op de schouder(=geen reactie), niet met een tik op de bil(=schop naar de stick)hierna is hij nogal geirriteerd en dus niet zo gemotiveerd voor mij te werken, waardoor ik ook geirriteerd van wordt dus frustraties allom! als hij iets goed doet doet prijs ik hem de hemel in, waardoor hij de moeilijkste oefeningen graag en met gemak uitvoert, alleen dat voorwaarts op mń been......
![]()
Bladwijzers