Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: boomloos testzadel aangevraagd

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

boomloos testzadel aangevraagd

Hallo!

Morgen wordt mijn boomloos testzadel opgestuurd.
    Een barefoot Shetty.

de reden dat ik een testzadel heb aangevraagd is dat het zadel wat hij nu heeft iets te lang is. En aangezien de kindertjes helemaal achterin gaan zitten, drukt het precies op de lendenen. De zit is ook iets te groot voor de kindertjes.
    Vandaar dat we op zoek zijn naar een ander zadel. Heb wel een tijdelijk zadeltje zodat de lessen gewoon door kunnen gaan tijdens de zoektocht, maar dat is van een vriendin van me, en het ligt volgens mij ook niet helemaal optimaal.

Iemand nog tips, dingen waar ik tijdens het passen op moet letten, ect.?
    Sowieso rijdt de dochter van de staleigenaresse de pony ermee, en zal er ook een sessie ponyrijlesjes gegeven worden met het zadel. Verder zal ik hem gezadeld meenemen naast de fiets, en heel misschien dat ik er zelf heel even op ga zitten om eens te voelen, maar dat is nog niet zeker.

Groetjes, Lacuna

Re: boomloos testzadel aangevraagd

Boomloze zadels passen ip op elk paard. Waar ik persoonlijk op zou letten zijn: liggen de schouders vrij? Ligt de schoft vrij? Klappert het zadel niet met rijden? Schuift het zadel niet met rijden? Is het niet te lang voor de rug? En.. maar dat merk je pas op langere termijn: krijgt je paardje er geen last van? Bijv. drukplekken op de rug ofzo? Miss een beetje late reactie maar ik hoop dat je er nog wat aan hebt

Bladwijzers

Forum Rechten