Ik heb steeds vaker dat als ik klaar ben met spelen dat Diesel me eindeloos blijft volgen met zijn ogen, blijft staren, maar voral blijft staan op de plek waar ik hem gelaten heb. Voral als we in de bak wat gedaan hebben dan doe ik zijn halster af...daarbij heb k wel het idee dat ie zoiets heeft van we zijn klaar..hij laat ook netjes zijn hoofd zakken en houd het stil, maar als ik dan de bak naar de wei toe weer open maak of gewoon de bak uitloop blijft hij vaak eindeloos lang staan. Ook als ik ff de spullen wegleg en de waterbak bijvul bijvoorbeeld en kom dan nog es kijken staat ie presies nog op dezelfde plek. En hij staart je dan echt met een vragend gezicht aan.
Wat moet ik daarmee? Ik bedoel ik kan niet eindeloos met hem spelen...en soms speel ik dan ook stick to me met hem at liberty naar de wei en dan porqupine ik hem omlaag naar het gras.
Maar zou het handiger zijn als ik iets deed een sort van teken ofzo dat hij weet dat we klaar zijn en dat ie best mag bewegen?Iets wat standaard altijd terug komt zodat als ik DAT doe hij ook zeker weer zijn ding gaat doen..
hebben hier meer mensen "last" van?
Bladwijzers