Op ontdekking met Twarres

Een schrik momentje!

Beoordeel dit Bericht
Vandaag was weer een wonderlijke dag en heb ik weer ontzettend kunnen genieten van Twarres.
Twarres laat me soms even merken hoe leuk hij de vrijheidsdressuur vind, maar omdat we dit gister al hadden gedaan wilde ik vandaag weer wat anders. Maar omdat hij het zo vriendelijk aanbood toch maar even samen één kunstje gedaan.
Daarna gingen we lekker rommelen samen. Vandaag voelde als een goede dag om onze horizon een beetje te verbreden en wat is het dan fijn als dat gevoel klopt. Ik kan met Twarres heel goed werken in de eerste helft van de bak, maar aan de andere kant komt zijn paniekerige kant naar boven. Vandaag wilde ik dat overwinnen. Dus leiden ik hem mee die kant op. Dat ging niet zonder één keer twijfelend stil te staan. Hij wilde lopen maar niet de kant op die ik op wilde. Daar vond hij een mooie compromis in cirkelen. En wie ben ik omdat een slecht idee te vinden want in die cirkel kwam hij al een stuk dichter bij de andere kant van het hek dan dat we samen waren geweest.
Briesend kwam hij elke keer langs het hek. Tot hij weer even stopte dus vroeg ik hem de andere kant op te gaan. Dat deed hij maar na twee rondjes vond hij het toch echt wel heel erg eng en ging hij er vandoor. Ik probeerde hem tegen te houden maar hij was sterk en ging weer naar de veilige kant van de bak. En wat er toen gebeurd was voor mij heel bijzonder. Ik stond nog rustig op mijn plek en wilde net naar hem toe lopen. Hij keek naar mijn plek en zag dat ik was blijven staan. En net toen ik een stap wilde zetten kwam hij zelf weer naar me toe gelopen.
Ik heb hem even gekriebeld op zijn als en toen zijn we verder gegaan met cirkelen en ja ik kon wel gillen van blijdschap want waar hij steeds gespannen en snuivend langs het hek liep liet hij zijn hoofdje zakken en begon hij lekker te smakken en te gapen.
Daarna hebben gewoon nog lekker samen door de bak gewandeld en was hij lekker rustig... dus ook nog even op hem gestapt. Ook dit ging weer even gepaard met een schrik momentje waarbij hij even weg rende maar als ik rustig blijft zitten ziet hij geen reden om door te rennen en hij werd snel weer rustig.
Dus het was echt een top dag!!
Morgen nog lekker een dagje van hem en Noah genieten voor ik op mini vakantie ga! Lekker een paar dagen genieten van Istanbul. Wie weet wat die dagen rust mij en hem weer gaan brengen

Dien "Een schrik momentje!" in aan Digg Dien "Een schrik momentje!" in aan del.icio.us Dien "Een schrik momentje!" in aan StumbleUpon Dien "Een schrik momentje!" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. VisibreTeam's Avatar
    Dat is een schrikmomentje met een heel happy end
  2. Antine's Avatar
    Wat goed van Twarres.. Ik kan mij zo goed voorstellen hoe blij je dan bent! Fijne vakantie!