Op ontdekking met Twarres

Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!

Beoordeel dit Bericht
Ik heb een paar hele leuke dagen met Twarres gehad! Maar ook een hele moeilijke

Eerst maar is donderdag wat een geweldige ochtend! Ik doe een opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige en wij leren dat communicatie een belangrijk werktuig en daar hoort ook je lichaamstaal bij. Omdat we veel binnen werken leek het me leuk om de les een keer bij de paarden door te brengen en dat idee viel erg in de smaak. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en dat wist de docent, maar ze vond de oefening gewoon goed. Dus regelde ik het met de stal eigenaren en mocht mijn klas komen
Het was een top idee. Op het moment dat er tien mensen stonden leefde Twarres en Noah helemaal op. Ze stonden zich een partijtje uit te sloven!
De bedoeling was dat ze een rondje met het Twarres door de bak liepen langs een paar obstakels. Twarres was zo fijn! Hij liet zich leiden als hij iemand vertrouwde en als hij dit niet deed bleef hij staan. Op dat moment overlegde we met de groep hoe dat zou komen! En probeerdw die gene zijn houding aan te passen. Elke keer lukte het en dan voelde mensen zich echt trots! Ze leerde iets over een mankement en hoe ze dit konden omtoveren tot een kwaliteit!
Ook met Noah werd even geoefend zij vond de aandacht geweldig! En daar heb ik wat foto's van

IMG-20141023-WA0013.jpg

Samen dachten we na over hoe we Noah tegen de bal konden laten trappen ze vond het eerst wat eng! Maar toen we de houding wat aanpaste lukte het

IMG-20141023-WA0006.jpg

Als laatste mocht Noah nog even met iemand fietsen. Ze was in een opperbest humeur. Ze zat lekker in haar vel en Twarres ook. Het was een heerlijke dag!

Ja en toen was vrijdag een rustdag omdat ik de indrukken van donderdag even wilde laten bezinken bij de paardjes.