Op ontdekking met Twarres

Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!

Beoordeel dit Bericht
Ik heb een paar hele leuke dagen met Twarres gehad! Maar ook een hele moeilijke

Eerst maar is donderdag wat een geweldige ochtend! Ik doe een opleiding tot psychiatrisch verpleegkundige en wij leren dat communicatie een belangrijk werktuig en daar hoort ook je lichaamstaal bij. Omdat we veel binnen werken leek het me leuk om de les een keer bij de paarden door te brengen en dat idee viel erg in de smaak. Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen en dat wist de docent, maar ze vond de oefening gewoon goed. Dus regelde ik het met de stal eigenaren en mocht mijn klas komen
Het was een top idee. Op het moment dat er tien mensen stonden leefde Twarres en Noah helemaal op. Ze stonden zich een partijtje uit te sloven!
De bedoeling was dat ze een rondje met het Twarres door de bak liepen langs een paar obstakels. Twarres was zo fijn! Hij liet zich leiden als hij iemand vertrouwde en als hij dit niet deed bleef hij staan. Op dat moment overlegde we met de groep hoe dat zou komen! En probeerdw die gene zijn houding aan te passen. Elke keer lukte het en dan voelde mensen zich echt trots! Ze leerde iets over een mankement en hoe ze dit konden omtoveren tot een kwaliteit!
Ook met Noah werd even geoefend zij vond de aandacht geweldig! En daar heb ik wat foto's van

IMG-20141023-WA0013.jpg

Samen dachten we na over hoe we Noah tegen de bal konden laten trappen ze vond het eerst wat eng! Maar toen we de houding wat aanpaste lukte het

IMG-20141023-WA0006.jpg

Als laatste mocht Noah nog even met iemand fietsen. Ze was in een opperbest humeur. Ze zat lekker in haar vel en Twarres ook. Het was een heerlijke dag!

Ja en toen was vrijdag een rustdag omdat ik de indrukken van donderdag even wilde laten bezinken bij de paardjes.

Zaterdag was daadwerkelijk een drama! Er kwam iemand kijken om te helpen met Twarres en Noah en Twarres was zich vreselijk aan het misdragen. Hij was rustig met grondwerk maar wilde niet naar de andere mevrouw toe komen. Ook Noah bleef op afstand wat ik vreemd vond. Nouja daarna ging ik rijden op een dacht ik rustige Twarres maar hij kon niet moeilijker zijn
Hij vond opeens alles gevaarlijk en eng! En ik weet 100% zeker dat het niet lag aan het weer of de heg... De mevrouw was aardig maar Twarres was gewoon niet te handele en ze durfde er niet op en dat snapte ik hij gedroeg zich als een jonge hengst! Ze zei dat ze niet zonder bit wilde rijden omdat ze dan geen controlle zou hebben. Nouja ik ben het bit weer aan het opbouwen... maar ik wil het bit alleen gebruiken voor de verfijning...
Tja ik heb hem afgezadeld afscheid genomen en daarna ben ik weer naar hem toe gegaan en nog even zonder zadel opgestapt. Hij was poeslief! Hij deed alles wat ik vroeg!

En ook vandaag was hij geweldig! Ik heb heerlijk gereden met hem! We hebben wat oefeningen gedaan om zijn hals wat sterker te maken en hij was super braaf.
Nou schiet mij maar lek... waarom hij zich zo gedroeg met zaterdag... zou het aan mij hebben gelegen of probeerde hij me wat te vertellen.

En dan moet ik misschien weg in december uit mijn eigen paradijs omdat de eigenaren van het huis dan gaan verhuizen. Ik zou dan 3x per dag naar Twarres en Noah moeten en er is geen toezicht meer dus dan ga ik verhuizen naar een ander plekje! Maar gelukkig heb ik iets leuks op het oog... maar dat is nog even afwachten!

Dien "Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!" in aan Digg Dien "Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!" in aan del.icio.us Dien "Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!" in aan StumbleUpon Dien "Communicatie en interactie, een moeilijke zoektocht en een heerlijk ritje!!" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. Atalanta's Avatar
    Apart dat Twarres zich zo gedroeg, wie weet zag hij die mevrouw niet zo zitten of meende hij aan te voelen dat jij er (onbewust?) twijfels bij had of je er niet gemakkelijk bij voelde o.i.d., is in ieder geval gelijk duidelijk toch dat het 'm niet gaat worden...
    Hopelijk wordt 't wat met je nieuwe plekje!
  2. saar's Avatar
    Hihi, dat klikt niet voor Twarres
  3. doriende's Avatar
    Dat is altijd apart, zulk soort dingen. Kan natuurlijk dat die mevrouw het heel spannend vond zelf (al dan niet onbewust) omdat ze misschien wel heel graag zou willen helpen en dus zich wilde bewijzen? Of andersom? Dat jij het spannend vond omdat je misschien graag wilde dat Twarres een goede indruk zou maken zodat zij komt helpen?

    Superleuk dat je klas is geweest, leerzaam voor je paardjes en voor je klas, wat een goed idee!
  4. Antine's Avatar
    Twarres weet gewoon heel goed wat hij wel of niet wil...hihi
  5. Friese Tinkerfjord's Avatar
    Sommige paarden hebben dat, die kunnen heel sterk op iemand reageren. Het is jammer, maar dan is die persoon niet degene die jou kan helpen.

    Die klas op bezoek, dat is wel heel erg tof.