Op ontdekking met Twarres

Een klein stukje draf

Beoordeel dit Bericht
Na een vermoeiende werkweek met veel wisseling tussen laat en vroeg werken heb ik dan eindelijk weekend! Straks weer lekker een weekje naar school dus dan heb ik extra veel tijd voor de paardjes
Maar we hebben zeker niet stil gezeten! Door inspiratie van het forum ben ik van de week met Noah gaan fietsen! En ik kan haar niet blijer maken! Ze vind het heerlijk om samen te rennen! Er gaat dan echt een joehoe knop om in haar hoofd

Met Twarres heb ik met het bit geoefend! Vandaag was een grote stap vooruit voor ons. Hij had het bit in en stond er lekker op te kouwen. Ik had de teugels er afgehaald en zijn neckrope om gedaan. Toen ik op wilde stappen was er eerst een stukje paniek in hem. Hij wilde niet stil staan... tot hij door kreeg dat wat ik ook deed het bit stil bleef liggen in zijn mond. Ik kon hem rustig voor het bankje zetten en erop springen. Rustig gingen we een rondje om de bak stappen. Maar hij was onrustig en wilde gaan rennen. Tot hij ook hierin weer in de gaten kreeg dat ik niet aan het bit zat en rustig bleef. Ik kreeg wen hele diepe zucht een ontspanne kauw en we konden samen genieten. Hij was zo relaxed dat ik dacht ag waarom niet weer is een klein stukje draf!
Oke ik moet eigenlijk wachten op de scan, maar aangezien hij van zichzelf drukker kan doen leek een gecontroleerd stukje draf mij geen probleem. Hij maakte een iewat stijve overgang vanuir zijn voorhand daar werken we aan, maar zijn overgang naar stap was prachtig. Het enige jammere is dat hij zijn hoofd in de lucht hield. Dus dan nog maar een klein stukje. En weer een zucht en ontapanning en weer die mooie overgang naar stap.
Het voelde goed en Twarres leek er erg van te genieten. Hij is ook met rijden nu zo licht soms vraag ik me af of iemand mijn drukke fries niet heeft ingeruild voor een ander paard hahaha.
Meneer had geen dikke benen dus die 3 minuten draf konden duidelijk geen kwaad! Morgen weer een dag om van ze te genieten

Dien "Een klein stukje draf" in aan Digg Dien "Een klein stukje draf" in aan del.icio.us Dien "Een klein stukje draf" in aan StumbleUpon Dien "Een klein stukje draf" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. saar's Avatar
    Ja, iemand heeft die drukke ingeruild voor deze en dat heb je zelf gedaan ook nog. Wat gaaf!

    Fietsen met Noah is een goede uitlaatklep voor mevrouwtje
  2. VisibreTeam's Avatar
    Fijn dat Twarres het zo oppakt, een zucht van ontspanning is zo'n fijn moment, dan weet je dat het 'goed' is...

    Fietsen met paard is zo leuk! Heb het zelf ook vaak gedaan, maar dat ging in volle galop langs de dijk en ik aan een neckrope er aan.... :=