Op ontdekking met Twarres

Ga je nu al??

Beoordeel dit Bericht
Vandaag was weer een hele fijne dag en het blijkt maar weer hoe vol verassingen mijn paardjes zitten. Gister had ik bedacht dat ik met kleine Noah ging fietsen. En vandaag voegde ik de daad bij het woord. Het is natuurlijk een nog al schokkerig filmpje maar dan zie je haar even rennen.
Ze vond het erg leuk ze ging steeds harder lopen en als we stil stonden kreeg ze een kleine beloning. We hebben dit 10 minuutjes gedaan en toen ze nog door wilde ben ik gestopt. Zo blijft het leuk



Daarna ging ik met Twarres oefenen met het bit. Eerst weer een paar keer schudden. Nou meneer kwam bijna bij me op schoot zitten. Ik lag in een deuk. Totaal andere reactie dan gister. Toen de teugels een paar keer over zijn hoofd en hij deed zijn hoofd steeds lager. Toch wel fijn als het niet steeds tegen zijn oren aan komt
En daarna het bit in doen eerst een paar keer vast pakken (met lekkers) en uit spugen en toen helemaal in met dit als resultaat



Toen we het bit weer uit deden bleef hij het nog een tijdje vast houden en toen gaf hij het uiteindelijk aan mij. Daarna stond hij weer helemaal aan en oefende we het niet eten kunstje. Daarna gingen we even porcupine oefenen wat hij geweldig deed en namen we even een momentje rust.
Hierna pakte ik de kaptoom, neckrope om en gingen we een stukje rijden. Wat even begon als een beren op de weg rondje om de bak werd een beren goed ritje. De 25 minuutjes waren zo voorbij. Met een regelmatige stop er in en het wachten op een lick en chew had ik een hele relaxte Twarres. Het was puur genieten. Hij reageert steeds lichter. Ik doe hem eigenlijk alleen een hoofdstel om zodat hij merkt dat het niks betekend, ik heb de teugels niet in mijn handen.

Nou dan nog even een kleine update van zijn rug en benen aangezien het er allemaal al weer een stuk beter uit ziet dan een week geleden

Twarres rug verbetering.jpg

Twarres benen.jpg

Twarres gaat vooruit en Noah is ook een leuk avontuur. Toen ik klaar was met ze en ik het hooi voor de nacht klaar ging leggen stonden ze met ze tweeën bij het hek te kijken terwijl ze nog hooi in hun net hadden. Toen ik dan echt weg ging werd ik nagekeken... dat had ik nooit van Twarres verwacht dat hij mijn weg gaan interessanter vind dan zijn eten . Ik heb het de laatste tijd wel steeds vaker hoor, ze staan me altijd na te kijken met z'n tweeën, maar aangezien dat een paar weken terug niet zo was ben ik er vaak nog flabbergasted van!

niet gaan.jpg

Dag lieve paardjes tot morgen!
Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Afbeeldingen

Dien "Ga je nu al??" in aan Digg Dien "Ga je nu al??" in aan del.icio.us Dien "Ga je nu al??" in aan StumbleUpon Dien "Ga je nu al??" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. Rachel-'s Avatar
    Hihihi die snoetjes! Wat fijn dat hij steeds lichter op je fases is
  2. doriende's Avatar
    Leukleuk! Het eerste filmpje kan ik helaas niet zien, maar fijn dat het zo goed ging