Op ontdekking met Twarres

Aarde voor Twarres!

Beoordeel dit Bericht
Vandaag was een moeilijke dag! Als Twar drul is vind ik het altijd moeilijk om met een goed gevoel af te sluiten, ik maak me namelijk dan altijd zorgen om zijn been! Toen ik aan kwam ging ik lekker poetsenTwarres was rustig en Noah stond er kalm bij. Maar toen kwam de regen. Ik zetten ze binnen en ging daar verder met poetsen. Toen de regen voorbij was liet ik Noah binnen en nam ik Twarres mee. Dat werd heel wat over en weer gehinnek maar ik wil ze leren om soms even zonder elkaar te zijn. Ik dacht gewoon mijn rondje stappen met Twar op het erf en weer op stal. De laatste keren kon ik dit met nekrope doen, maar omdat ik merkte dat hik wat drukker was deed ik zijn kaptoom om.
Ik kon 2 rondjes stappen toen besloot hij naar stal te rennen. Ik kon hem omdraaien en nog een poging doen maar hij rende weer terug. Dus stuurde ik hem maar de bak ik. Daar kon ik geen rondje met hem stappen, hij ging er vandoor en hoe! Ik liet me van zijn rug af gleiden omdat ik anders niet kon blijven zitten en pakte hem vast om hem om te draaien. Ik deed wat grondwerk oefeningen met de kaptoom om hem bezig te houden maar hij was erg gespannen! Dus pakte ik mijn touwhalster, mijn leadrope en een carotstick. Met een hinnekende Noah op de achtergrond was er geen doorkomen aan. Hij zou wel bepalen welke kant hij op ging en zijn hoofd was zo hoog als een frieze hoofd kan zijn. Ik bedacht me dat ik een doel moest hebben. Ontspanning op de cirkel en als hij stil staat.
Ik denk dat hij een half uur om me heen te keer ging! Ik was blij dat ik op zacht zand stond want hij probeerde een paar keer weg te rennen en dan kreeg hij me op mijn knieën! Maar opeens leek de boodschap door te komen ontspande hij kreeg hij rust deed hij gespannen moest hij door. Toen ik uiteindelijk een stille Noah en een ontspannen Twarres had heb ik hem terug gezet! Man wat zijn die friezen soms sterk. Ik weet niet of ik het goed heb aangepakt ik ben ook helemaal kapot. Misschien had ik weer op moeten stappen maar vanwege zijn blesurre wilde ik dat niet meer vandaag! Soms is het zo moeilijk!

Dien "Aarde voor Twarres!" in aan Digg Dien "Aarde voor Twarres!" in aan del.icio.us Dien "Aarde voor Twarres!" in aan StumbleUpon Dien "Aarde voor Twarres!" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. saar's Avatar
    Erop was niet veilig, dus ben je het beste op de grond af, lijkt me. Je hebt niet opgegeven ondanks dat hij bang was en hem rustig terug gezet. Je bent bij hem gebleven, dat is wat telt voor hem, toch?

    Maar dan, misschien was vandaag met die gekke weersomslag niet de dag om dit te oefenen? Weet niet hoe het daar was, maar hier wapperde en waaide alles. Als je als Twarres al denkt dat er beren achter de coniferen wonen en ze schudden dan ook nog met de coniferen, dan ben je bang. Lastig he, al die keuzes. Iets met achteraf en een koe en een kont.

    Morgen beter, want je hebt geleerd vandaag.
  2. Antine's Avatar
    Moeilijk soms He? ...uiteindelijk toch tot een goed einde gebracht= Een ontspannen Twarres en stille Noah.
  3. Nikkepik's Avatar
    Zo te lezen ben je hartstikke goed geëindigd! Ik denk dat het goed is geweest om niet weer op te stappen. Vandaag weer een dag toch
  4. Cora's Avatar
    Vooral niet opstappen als je het niet vertrouwt, en ZEKER niet denken dat je paard dan "gewonnen" heeft. Voor je het weet heb je alleen maar verliezers!
    Inderdaad, soms duurt het even voor je in echte kleine stapjes kunt denken en soms gewoon van tevoren inschat dat vandaag de dag niet is voor....en het echt klein te houden.
    Dat van die kont en die koe ken ik trouwens niet ( ik zie gelijk een plaatje voor me van iemand die aan de voorkant een koe in de kont probeert te kijken???? )