Op ontdekking met Twarres

Wat een verandering!

Beoordeel dit Bericht
Wat heb ik genoten van mijn paardjes vandaag! Samen met Saar en Twarres bezig zijn heeft me ontzettend geholpen. Ik snap Twarres communicatie beter en weet ook weer wat beter hoe ik er het beste op hem kan reageren.
We gingen weer spelen vandaag en we hadden nogal wat gevaren te trotseren. Er was een grasmaaier die we niet konden zien maar wel horen, Een boerende meneer aan de andere kant van het hek, een rennende Noah die wilde spelen en een hond die zomaar uit de bosjes te voorschijn kwam. De wereld had Twarres weer veel afleiding te bieden. Toch hebben we heerlijk gespeeld vandaag. Weer ging ik met hem voor het stoppen bij de bal en bleef ik rustig in het midden staan. Hij had veel opgestoken van gister want op de cirkel was hij rustig. Dat was een voor hem een veilige plek. Zelfs Noah kon hem niet van die cirkel afkrijgen. En na een paar keer vragen stopte hij uiteindelijk bij de bal. Maar toen... dat doel hadden we bereikt en ik had eigenlijk bedacht om daarna te stoppen. Maar waar ik vijf minuten rustig met hem kon staan had ik opeens weer een stuiterend paard. Ja zo gaat dat af en toe als de grasmaaier opeens weer begint van achter de heg. Zijn hoofd ging omhoog en de spanning was hoog hoe ging ik dit nu weer oplossen. Eigenlijk heel makkelijk... weer op de cirkel. Meneer stapte onrustig dus ik dacht dan ga je toch lekker draven en daar was hij weer. Lekker dravend om me heen vonden we samen de rust weer terug. Daar heb ik het vandaag bij gelaten...
Maar toen kwam die kleine Noah die wel heel erg geboeid was in de carrot stick. Noah is een veel te slimme kleine meid en ze is nergen bang voor. Ik bedacht dat we dan best een spelletje konden doen dus speelde we porcupine. Wat was het een genot om met Noah te spelen. Ze pakt het zo snel op we waren met vijf minuutjes klaar. Daarna bleef ze aanbieden maar na haar nog een rondje te laten lopen ben ik gestopt. Ik wil haar vooral nog lekker jong laten zijn en zo af en toe spelen als ze het aanbied. Maar ik ben bang om te veel van haar te vragen.
In elk geval hebben we genoten en zette ik twee tevreden paardjes op het land kon baaslief nog even mesten!

Dien "Wat een verandering!" in aan Digg Dien "Wat een verandering!" in aan del.icio.us Dien "Wat een verandering!" in aan StumbleUpon Dien "Wat een verandering!" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. saar's Avatar
    Gaaf! Hebben we gewoon een hoekstukje van je puzzel met Twarres gevonden? Ik hoop het voor jullie. Grappig he, hoe snel Noah leer in vergelijking met Twarres. Om nieuwe dingen echt te leren, zet ook die in een herhaling van vier tot zeven. Dus minimaal vier keer stoppen bij de bal, of als hij vraagt of hij bij de bal moet stoppen.

    Voor Noah hoofd kan je nooit teveel vragen
  2. TwarresNoah's Avatar
    Thanx Saar dat zijn weer handige tips! Is kijken of vandaag iemand een filmpje wil maken