Op ontdekking met Twarres

Tonnen, balkje, plastic, oranje kleed, paraplu en dikke buik

Beoordeel dit Bericht
Een dag vol spanning en avontuur voor mij en de paardjes. Ik had bedacht om de bak vol te gooien met attributen en de paardjes lekker rond te laten snuffelen. Lekker kijken wat al die enge dingen allemaal doen.



De paraplu had Twarres zo overwonnen uiteraard moest Noah ook dat gekke ding in mijn handen bekijken dus moest ik haar even begroeten! Noah vond het kleed ook wel boeiend. Zeker toen ik er een beetje voer op had gelegd



Hier nog een filmpje zie je wat ze allemaal doen.



Je eigen stem horen op film is wel echt vervelend zeg! Waarom hou ik nou niet gewoon me mond al de gemuts tegen die paarjes

Er lag ook een balkje voor ze om overheen te gaan. Noah heeft daar geen problemen mee. Ze loopt er met plezier overheen. Twarres vind het echter spannend... al denk ik dat dit meer te maken heeft met de plek dan met het balkje. Ik vind het leuk dat hij een keer op een filmpje te zien is. Kun je een beetje zien wat voor paard hij is.

Uiteindelijk had ik een nep trailer voor Twarres gemaakt om in te staan.
De nep trailer.jpg
Waar hij niet helemaal in wilde staan maar wel een paar stapjes wilde zetten
Twarres bij zijn nep trailer.jpg

Tis misschien een heel klein begin maar het is een start. Ik was hartstikke trots op hem misschien durft hij de volgende keer weer een pasje verder. Het plastic vond Twarres uiteindelijk niet zo erg meer. Helaas zie je het op de foto niet zo goed meer want het plastic gleed van zijn rug af maar het is toch nog een beetje zichtbaar. Ik kon het plastic op hem leggen om hem heen wikkelen hij vond het allemaal prima .
Twarres met plastic.jpg

In elk geval was het hartstikke leuk. En aan het einde weer even op Twarres gezeten en gekeken of hij weer zo mooi kon lopen als gister. Toch was het in de bak lastiger. Hij wilde niet naar de andere kant van de bak. Ik kwam maar tot halverwege. Er is daar iets achter het hek en er komt veel lawaai vandaan. In het weiland kan ik hem alle kanten op sturen maar dit vertrouwd hij niet. Als ik er niet op zit rent hij loei hard de andere kant op. Als ik op zijn rug zit draait hij gewoon om.

Toen we klaar waren kwam de eigenaar van stal thuis. We zaten samen naar Noah haar buik te kijken die is ontzettend dik en borrelt flink. En eigenlijk heeft ze steeds al een wat dik buikje gehad. Ze lijkt er geen last van te hebben maar er staat wel wat spanning op. Toen zei de stal eigenaar... is ze niet drachtig... ik moest daar even goed over nadenken. Ze is een jaar en 5 maanden oud en dat is nog hartstikke jong, maar op haar vorige stal stond wel een hengst. Ik weet niet of die ooit is los gebroken, maar als dat het geval is kan deze haar natuurlijk best gedekt hebben. Dus van de week toch maar even de dierenarts laten komen! Die moet toch komen voor een scan van Twarres pees die ook weer erg goed vooruit lijkt te gaan!
Ik dacht dat haar buik ook gewoon een grasbuik kon zijn aangezien ze altijd 24/7 op het land heeft gestaan, hier wat foto's misschien iemand een idee... (al kun je het niet zo goed op de foto's zien )

Noahs dikke buik.jpg

Noahs buik zeikant.jpg

Maar ja het was weer een leuke dag met die gekke paardjes. Morgen bellen voor een afspraak met de dierenarts. Ik hoop dat mijn gevoel klopt. Misschien mag ik dan binnenkort wel weer gaan draven met Twarres. Al is het maar vijf minuten het lijkt me zo fijn om weer met hem te doen. Na 9 maanden mag het toch ook wel weer een keer. Op mijn oude stal zat ik twee keer per week op hem, hij stond daar de hele dag stil en was altijd heel fris als hij van stal kwam. Zijn been werd snel weer warm dus ik was heel voorzichtig. Nu is het heel anders. Zijn been word met de dag dunner en is niet warm meer! Hier zit ik elke dag wel even op hem en gooi ik er per week vijf minuutjes bij! Al die spanning soms word je er helemaal gek van!
En mocht Noah nou echt drachtig zijn (al denk ik dat dit niet het geval is) ag dan vinden we daar ook wel weer een oplossing voor
Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Afbeeldingen

Dien "Tonnen, balkje, plastic, oranje kleed, paraplu en dikke buik" in aan Digg Dien "Tonnen, balkje, plastic, oranje kleed, paraplu en dikke buik" in aan del.icio.us Dien "Tonnen, balkje, plastic, oranje kleed, paraplu en dikke buik" in aan StumbleUpon Dien "Tonnen, balkje, plastic, oranje kleed, paraplu en dikke buik" in aan Google

Categorieën
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

  1. Loesjevos's Avatar
    Je hebt de video's op prive ingesteld kan ze niet zien
  2. TwarresNoah's Avatar
    Echt wat voor mij even kijken of dat valt te fixen
  3. TwarresNoah's Avatar
    Als het goed is kun je ze nu zien XD
  4. saar's Avatar
    Wat leuk, bewegende beelden. Lekker creatief bezig. Noah haar buik is wel apart; heb je haar goed ontwormd? Mocht ze drachtig zijn en dit al zichtbaar zijn, dan zou ze al maanden dragen en dat lijkt me gezien haar leeftijd onlogisch.
  5. TwarresNoah's Avatar
    Ja ik denk dat ze ontwormt moet worden, dit is op haar oude stalletje wel regelmatig gebeurt... Ik ga morgen even met verse mest langs de dierenarts voor een mest onderzoek voor een goed advies!